Ditt grundläggande tankefel är att tro att inte Sverige är en del av världen, och att tro att våra förändringar gör noll skillnad. Du verkar inte vara med på att länder tar lärdom av varandra.
Låginkomsttagare kommer inte tvingas bort från trafiken på det sätt du påstår kort och gott, det tar tid för fossila bränslen att försvinna och på den tiden hinner äldre elbilar bli tillgängliga för låginkomsttagare. Det har jag svarat på gång på gång.
Sen att det är ett politiskt spel.. Ja, alltså är inte allt det? Alla partier vill väl få genom ändringar utefter deras ideologi så deras väljare försätter stödja dom? Vad är poängen där?
Sen om dubbdäck eller avgaser är farligast, är irrelevant. Båda är problem som behöver hanteras var för sig. Samma sak med utsläppsrättigheter.
Symbolpolitik var ordet jag var ute efter när jag skrev politiskt spel.. Det ser bättre ut på papper än vad den verkliga skillnaden är.
Jag pratar fortfarande inte om elbilar, jag pratar om personbilar som drivs av bensin.. När det gäller diesel personbilar och antalet procent bio medel så kan jag inget.. men jag har inte hört att gamla diesel bilar tar skada av visst antal ökade procent bio medel.
Ta fram miniräknaren
Citat klippt från förra av lathet
Så att öka bränslet från 5% till 10% etanol kommer inte märkas
att öka bensinpriset från 10kr/L till 1000kr/L och tvinga bort låginkomsttagare från trafiken kommer inte heller märkas
Räkna ut vad skillnaden blir i det globala utsläppen..
Blir den märkbar för att Sverige höjer E-värdet och bensinpriset?