Permalänk
Medlem

köpa dator...

jo jag undrar om detta är en bra dator... kommer att avnända den till spel..

ska beställa om 3 dagar.. kom järna med förändringar eller andra förslag...
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=24722

Permalänk

ser helt okej ut dock skulle jag köpt en större hårddisk. 60gb kommer man inte så långt med idag

kanske lite snabbare minnen också

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

menar du 3200 minnen isåfall... är det mycket skilnad mellan 2700 och 3200 minnerna? tänkte köpa större hd senare typ en 120 gb

Permalänk
Medlem

Vettig budgetdator. Personligen skulle jag hellre lagt monteringskostnaden på hårdvara, dock. Inte så extremt svårt att sätta i processorn och sätta på kylaren... 300 kan iofs tyckas vara en liten kostnad, men det för c:a 5 minuters arbete.

Och köp gärna snabbare minnen. Ger hyfsad prestandaökning med tanke på det ringa priset.

Hårddisk kan köpa till efter hand...

Permalänk
Medlem

det går kanske snabbt att montera processor. med det är det ända jag känner mig osäker på... ska jag ta 3200 minnen istället?

Permalänk
Medlem

Ja.

Och att "montera processor" är det absolut enklaste vid ett datorbygge. Att montera kylaren på processorn kan däremot gå fel om man klantar sig.