Tråden om NN3DS, N3DS, N2DS, NDSi & NDS

Permalänk
Medlem

3DS, speciellt XL och New, går för rätt bra priser på Tradera. Omotiverat bra egentligen, men kanske går en del på export (och säljs med massa spel) funderar jag på. Jag tror att spelet inte är värt något direkt, fabriksåterställ och lägg upp den på Tradera är nog enklast. Det är tillräckligt många som budar på New 3DS XL för att man ska få ett "marknadsmässigt" pris. Svårare med saker som få budar på.

Jag köpte en rosa 3DS XL (inte New) på Tradera för ett par år sedan, gav 600 för en konsoll som knappt var använd och inte uppdaterad sen fabrik, hade tänkt köpa en till nu (minsta barnet börjar närma sig spelåldern) men backar när jag ser priserna, de ligger upp mot priserna för Switch Lite.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag är på väg att avyttra min new 3DS (vanlig, inte XL). Hur hade ni gjort med konton och spel köpta i e-shoppen?

Permalänk

Är det någon speciell anledning till att rosa 3ds på tradera går för en sådan löjlig summa? Färgen? Komplett med kartong?
Man kanske skulle vända upp och ner på huset och leta rätt på kartongen till sitt 3ds...

Och den här, är det färgen? Eller är det faktiskt något speciellt med spelen? annat 3ds på tradera

Hjälp mig gärna att förstå!

Permalänk
Skrivet av doomas:

Jag är på väg att avyttra min new 3DS (vanlig, inte XL). Hur hade ni gjort med konton och spel köpta i e-shoppen?

Till mig blev rådet att bara glömma kontot och spelen, återställa 3DS:et och sälja utan kontot, men jag har ju visserligen bara ett enda spel från e-shoppen på mitt konto.
Nintendo själv verkar ju i alla fall inte tillåta att man överlåter sitt konto till någon annan, men hur de ska kunna kontrollera det... tveksamt att de kan göra det.

Permalänk
Skrivet av grasklippare:

Är det någon speciell anledning till att rosa 3ds på tradera går för en sådan löjlig summa? Färgen? Komplett med kartong?
Man kanske skulle vända upp och ner på huset och leta rätt på kartongen till sitt 3ds...

Och den här, är det färgen? Eller är det faktiskt något speciellt med spelen? annat 3ds på tradera

Hjälp mig gärna att förstå!

pokemon spelen går dyrt speciellt de som är lite svårare att få tag i.

vet att brorsan jagade Heartgold (nyversionen på pokemon gold) i typ 2 år tror han gav över 500:- för det när han väl fick tag på ett komplett exemplar utan trasig ettikett eller fodral.

medans t.ex Soulsilver verkar vara vanligare att folk köpte för tror han äger 3 kopior av det i mer eller mindre nyskick esom han fick med några olika 3ds och ds enheter han köpt begagnat för nån tusenlapp med några spel.

vet inte vad det är för pokemonspel i plåtasken men tror det är typ nån specialutgåva av nått pokemon kan inte säga vilket då jag aldrig varit någon pokemon nörd men kan mycket väl vara heartgold eller något då jag iaf vet att pokemonen på asken gick att fånga i gamla gold till gbc och var typ en super rare encounter på hela kartan och som va ett rent piss att fånga...

Edit: är collectors editionen av Ultra sun i plåtasken har för mig den bara såldes som förköp i ett paket med ultra sun och ultra moon ihop.

troligen är 25-50% av priset bara det spelet.

https://www.tradera.com/item/342521/501294040/pok%C3%A9mon-ul...-
dock komplett med bägge spelen och kartongen då så dra av 500:- eller nått för saknad kartong och dela resten på 2 blir typ 600:- kvar för varje spel

vet inte riktigt vad du får för konsollen och de andra mer mainstream spelen

vet att mariokartet går att hitta för typ 200:- lite här och var om man finkammar blocket (vill minns jag gav 100:- för mitt på facebok market ihop me lite andra random bösspel i princip utan värde)

och de vanliga pokemonspelen nått liknande troligen kanske nån hundring högre så 300-400 stycket eller nått.

undervärdera Pokemonnördarnas behov att äga alla!!!

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Till mig blev rådet att bara glömma kontot och spelen, återställa 3DS:et och sälja utan kontot, men jag har ju visserligen bara ett enda spel från e-shoppen på mitt konto.
Nintendo själv verkar ju i alla fall inte tillåta att man överlåter sitt konto till någon annan, men hur de ska kunna kontrollera det... tveksamt att de kan göra det.

Då kanske jag ska göra samma sak. Kontot på 3DS:en är löst kopplat till kontot på Switchen på något sätt tror jag, så det vore dumt om Nintendo får för sig något eller någon lyckas ta kontroll över Switch-kontot också. Jag har några Zelda-spel kopplat till e-shoppen iofs.

Permalänk
Medlem

Priserna på 3DS är verkligen knepiga, främst då New XL. Jag har en rosa 3DS XL (gamla versionen) som jag köpte i nära nyskick på Tradera för ett par år sedan för, öh, typ 600kr. Hade nån New XL på lut för ca 1000, men den var lite mer sliten (och barnen skulle ändå inte spela Xenoblade Chronicles så New behövdes inte tyckte jag)

Bäst att sälja utan kontot. Man får räkna med att den som köper 3DSen kanske, eller sannolikt, hackar den. Kanske inte collectors editions för mångtusenbelopp, de kanske hålls så orörda som möjligt.

Måste säga att det är lite märkligt att 3DS XL säljs för pris som matchar eller överstiger begagnade Switchar. Nog för att det är en bra spelmaskin, fantastiskt tycker mina barn, men... det kan ju inte hänga ihop med att det är väldigt lätt att hacka 3DS, det har man ju kunnat göra i många år utan att priserna skenat.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Är det någon speciell anledning till att rosa 3ds på tradera går för en sådan löjlig summa? Färgen? Komplett med kartong?
Man kanske skulle vända upp och ner på huset och leta rätt på kartongen till sitt 3ds...

Och den här, är det färgen? Eller är det faktiskt något speciellt med spelen? annat 3ds på tradera

Hjälp mig gärna att förstå!

Inte ens rätt kartong till den enheten. Man kanske skall sälja 1 av mina 3ds. Råkar ha en sådan rosa, fast med rätt kartong. Köpt för 1290 kr från elgiganten för 5 år sedan.

Permalänk
Medlem

Om någon snappar upp någon stor rea på 3DSn innan eshoppen stänger, hojta gärna till!

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem

Lite JRPG spel på rea på 3DSn veckan ut för er som gillar sånt
Köpte stella glow och Persona Q.

Visa signatur

Dell S2721DGFA ■ 5800X3D (Noctua NH-U12P) ■ RTX 3070 AORUS Master ■ 16x2 3200 CL16 ■ MSI B450M Mortar Max ■ Samsung EVO 970 1 TB ■ Fractal Design North + Switch OLED

Old: Pentium 4 -> Core 2 Duo E6750 -> i7 2600k -> R7 3700X

Permalänk
Medlem
Skrivet av KorvMos:

Lite JRPG spel på rea på 3DSn veckan ut för er som gillar sånt
Köpte stella glow och Persona Q.

Tack för tipset! Blev köp för min del också.
Stella Glow har legat på "måste spela någon gång"-listan ett bra tag nu. Får se om jag någonsin hinner spela det dock. Jag minns att Luminous Arc 2 tillhörde de DS-spel jag gillade mest.

Permalänk
Konsolgrävare

Fick precis hem mitt WaterField case! Otroligt nöjd

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Snyggt! Jag har samma till min Switch och är rätt nöjd.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av doomas:

Snyggt! Jag har samma till min Switch och är rätt nöjd.

Har en till min Analogue Pocket, Switch, Vita och nu 3DS! var sugen till Steam Decken men kändes som den officiela får duga!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |