Fractal design define s byta ut sidan emot plastglas?

Permalänk
Avstängd

Fractal design define s byta ut sidan emot plastglas?

Har precis monterat in vattenkylning i mitt Fractal design define s.
Tyvärr är min sida ljuddämpad så jag kan inte se in.
Jag vill kunna se in så att det inte är någon läcka jag missar.
Funderar på om man kan köpa en plastglas skiva ifrån biltema och skruva dit?
Om så vilket mått ska jag köra på?
https://www.biltema.se/bygg/skivmaterial/plastglas/plastglas-...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Om så vilket mått ska jag köra på?

Ska du göra ett sånthär projekt måste du ju åtminstone kunna ta mått på originalsidan? Du vill köpa en som är exakt lika stor, men förmodligen finns det inte så du behöver köpa en större och såga den i rätt storlek. Kolla att tjockleken funkar också, samt se till att du får till geometrin som du behöver för att sätta på/av sidan från chassit.

Eller så gör du det lätt för dig och köper bara en färdig glassida: https://www.webhallen.com/se/product/296109-Fractal-Design-De...

Permalänk
Medlem

Är du osäker i fasen när du ska bestämma vilket mått du behöver, så rekommenderar jag dig att köpa en ny glassida enligt länk ovan.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon334363:

Ska du göra ett sånthär projekt måste du ju åtminstone kunna ta mått på originalsidan? Du vill köpa en som är exakt lika stor, men förmodligen finns det inte så du behöver köpa en större och såga den i rätt storlek. Kolla att tjockleken funkar också, samt se till att du får till geometrin som du behöver för att sätta på/av sidan från chassit.

Eller så gör du det lätt för dig och köper bara en färdig glassida: https://www.webhallen.com/se/product/296109-Fractal-Design-De...

Ah, det är ju nice att det går att köpa
Hoppas dom kommer i lager snart.
Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Ska du göra ett sånthär projekt måste du ju åtminstone kunna ta mått på originalsidan? Du vill köpa en som är exakt lika stor, men förmodligen finns det inte så du behöver köpa en större och såga den i rätt storlek. Kolla att tjockleken funkar också, samt se till att du får till geometrin som du behöver för att sätta på/av sidan från chassit.

Eller så gör du det lätt för dig och köper bara en färdig glassida: https://www.webhallen.com/se/product/296109-Fractal-Design-De...

Jag skaffade den länkade glassidan och är väldigt nöjd. Den slår plexiglassidan som hängde med chassit från början. Rekommenderas!

Värt att veta: Glaset är svagt svärtat, så belysning etc. blir något dämpad med glaset på.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kirayatail:

Jag skaffade den länkade glassidan och är väldigt nöjd. Den slår plexiglassidan som hängde med chassit från början. Rekommenderas!

Värt att veta: Glaset är svagt svärtat, så belysning etc. blir något dämpad med glaset på.

Vart hittade du det?
Har stått 10 på väg hur länge som helst hos webbhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Vart hittade du det?
Har stått 10 på väg hur länge som helst hos webbhallen.

Skriv till Fractal och säg att du behöver en sån glassida. Du kanske blir positivt överraskad.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Erickey:

Skriv till Fractal och säg att du behöver en sån glassida. Du kanske blir positivt överraskad.

Det fungerar inte så tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Vart hittade du det?
Har stått 10 på väg hur länge som helst hos webbhallen.

Tror det var Inet, och dessutom tre år sedan.

Det kan nog vara värt att skriva till Fractal om butikerna inte verkar få in produkten i lager.

Visa signatur

Vad har jag i min dator? Kopparrör.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns inte längre jag lade en beställning 210707 på webhallen & väntar fortfarande...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Det fungerar inte så tyvärr.

Fråga kan man alltid göra...

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMD_PERA:

Fråga kan man alltid göra...

Äh det skulle kosta en massa i frakt så det är nog bättre att köpa nytt chassi.