HBO Max erbjuder "rabatt livet ut" – 44,50 kronor i månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Kör på Sony TV, kanske bättre på att filtrera bort artefakter. Eller så tänkte jag bara inte på dom. Med det sagt är jag nog inte så kräsen för dom pengarna

Artefakterna verkar vara borta nu. Bilden är bättre. Kan ha
varit som så att HBO sålt en massa abonnemang "samtidigt", och deras nätverk inte klarade av att leverera?

Är okej bild nu. (crika SVTplay). Absolut inte Netflix!

Permalänk
Medlem

Kikade precis på ett avsnitt av pacifik och bilden var ingen vidare men bättre än jag minns HBO nordic. Kör på en 70"LG tv årsmodell 2019 (ej Oled)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har kikat lite och måste säga att appen i sig (till samsung tv) är under all kritik.

Irriterande ljud varje gång man klickar/bläddrar genom serier/film utan någon inställning att kunna stänga av det. Stängde av alla undertexter i inställningar för dem, men likväl poppar de upp varje gång när en serie påbörjar ett nytt avsnitt. Man kan inte heller "avsluta" appen, vilket exakt alla andra streaming-tjänster har.

Bildmässigt var det riktigt dåligt i början, men som någon skrivit kanske de lyckades få lite för många abonnenter då bilden stabiliserade sig efter ett tag och jag kan inte direkt se någon skillnad mellan hbo och t ex Netflix.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Kommer åt HBO Max USA med min vpn. Riktigt nice, finns betydligt mer att streama där mot svenska versionen.

Permalänk
Medlem

Hur är det med HBO Max och vpn? Finns det risk att dom stänger av er som använder det så?
Tips på gratis vpn för detta ändamål?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Skrivet av Dyyb:

Hittar inte appen på min LG B6? Har HBO Nordic , när jag öppnar den kommer det bara upp att appen inte e aktuell längre o jag bör ladda ner HBO max med en länk men sen står det att appen ej Hittas i LG store?? Är min 4 år gamla TV för gammal för en app herregud

Edit

The HBO Max app is available on the following LG models: LG OLED TVs, LG QNED Mini LED TVs and LG NanoCell TVs from model years 2018-2021 via webOS 4.0 and higher

Vilket skämt......

Förklarar varför man inte hittar appen i sovrums-tv (LG från 2016 nåt sånt).
Vardagsrums-tv LG OLED (från 2019 tror jag det va) har appen men bildkvaliteten är urkass samt ljudvolymen oftast för låg oavsett vad man kollar på. Bildkvaliteten ser inte ut som 1080 ens. Har endast 100 / 100 men borde räcka och bli över.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rewoX:

"Erbjudandet gäller endast nya HBO Max-kunder och enbart via HBOMax.com och utvalda partners t.o.m. den 30 november 2021. Rabatten på 50 % gäller så länge abonnemanget är aktivt och gäller endast månadspriset, som kan komma att ändras över tid. Det rabatterade priset är 44,50 kr (standardpriset är 89 kr). Kunder kan välja att avsluta sitt abonnemang när som helst.

Så 50% får man livet ut, inte 44,50kr/månad livet ut

Snacka om att binda upp kunden då man inte längre kan säga upp kontot och sen ta det igen något år senare för att kolla på det nya som kommit.
Nu är väl summan inte så stor men har man många tv-paket så blir det rätt mycke i det långa loppet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Vad synd att så många av er får så dålig kvalitet.
Jag är väldigt kräsen själv och jag får säga att det jag sett genom Edge på datorn har varit helt ok.
Det var några gånger under snabba scener i Godzila VS King Kong eller vad den heter som det märktes att bitraten behövts vara högre.
Men det var inte så det störde. Hade jag suttit i soffan och sett filmen på tv hade jag nog inte märkt det.

Det är INTE lika bra som Netflix. Netflix på datorn är väldigt bra. Disney + på datorn suger, enbart 720p. Men är skitbra genom chromecast.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Det finns väl ingen bindningstid om man nu tackar ja till erbjudandet eller har jag missförstått det hela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Nån som vet om det går ändra så att inte textenblit nääästan mitt i skärmen??? Sjukt störande.

Ja! Verkligt störande.
Undertexten verkar leva sitt egna liv, hoppar runt på hela skärmen och ibland ur sync. Å det oavsett om man kör med appen eller via browser, så det verkar vara ett streaming fel. Av många...

Skrivet av oddball69:

Funkar okey hos mig via appen i min Philips Android Tv. Finns trevliga
inställningar för att anpassa texten som man vill ha den ...
MEN, texten ligger typ 25-30% upp i bilden och det går inte
att ändra, har "rapporterat" på deras hemsida. Får se om det händer något.

Om det är fler som stör sig på att texten ligger högt upp i bilden så kanske
ni också kan rapportera det så det förhoppningsvis händer något.

Lyckans dig
Har en Philips UHD Ambiligth TV med Android TV, inköpt för runt två år sedan som sägs vara inkompatibel.
Blir att sideloada appen och se om det fungerar

Skrivet av Networker:

Har tecknat HBO MAX nu på morgonen. Netflix (4K) har bättre bild. HBO-bilden liknar väldigt mycket bildkvaliteten jag får när jag stoppar in gamla DVD-skivor i min Sony 4K-BD-spelare som "polerar upp" SDTV-upplösningen till fejk-HD.

Nåja, jag har bara testkollat lite, kanske haft otur med just dom filmerna..
Hade Viaplay och Cmore play förr, slutade för tröttnade på bildkvaliteten (och utbudet).

Av nuvarande tjänster är bildkvaliteten i nedstigande led:
Netflix (4K-abb)
Amazon Prime
Comhem play (följde med gratis till min telefon)
TV Plus/Rakuten TV (verkar vara något som finns "inbyggt" i Samsung-tv på köpet?)
HBO MAX

Men 44:50/månad är rätt bra pris, för bra att strunta i.
(Betalar mindre totalt för alla tjänsterna, cirka hälften, jämfört med när jag hade TV1000 på parabol. Det var svindyrt med linjär betaltv!)

Ja! Parabol kanske är dyrt. Men med tanke på ursel bildkvalitet som ibland verkar få en obskyr overlay på HBO Max så kanske parabol är bättre.

Här gäller nog, man får vad man betalar för

Skrivet av dannesthlm:

Antar att du överdriver med DVD-filmerna, mycket bättre är det, fast har inte exakt jämfört mot Netflix.

Man brukar få bättre kvalitet på DVD, å där slipper man ett konstigt overlay.

Det skulle varit HD, hmm...
Ändå så har jag fiber 250/250, så det kan knappast skyllas för dålig bild.

Skrivet av klein:

Synd att innehållet på HBO Max på filmer är som en Nordkoransk brödbutik vid missväxt. Disney+ har mycket mer filmer.

Rätt slående beskrivning!
Kan inte annat än hålla med att utbudet minst sagt är "outdated"...

Skrivet av HoboCop:

Jag har tittat några kvällar på HBOMax och ärligt talat vet jag inte om ens halva priset är värt det. Riktigt kasst utbud, åtminstonde av dom genrer jag är intresserad. Är fler som tycker att knappt det billiga priset räddar abbonemanget?

Jag ger Warner ett par månader, även om jag lutar åt att glömma bort deras HBO Max, då deras teknikstrul och dåliga bildkvalitet ihop med ett outdated utbud ger en dålig bismak.

Skrivet av JonkenPonken:

Förklarar varför man inte hittar appen i sovrums-tv (LG från 2016 nåt sånt).
Vardagsrums-tv LG OLED (från 2019 tror jag det va) har appen men bildkvaliteten är urkass samt ljudvolymen oftast för låg oavsett vad man kollar på. Bildkvaliteten ser inte ut som 1080 ens. Har endast 100 / 100 men borde räcka och bli över.

Precis! 100/100 boorde räcka. Själv så har jag 250/250 och upplever en bild som är sämre än standard SD kvalitet. Se bild längre upp i inlägget.

Har en 55" Philips UHD TV med Android TV inköpt för ca: 2-år sedan. HBO Max appen stödjer inte TV'n.

Är absolut inte förvånad att folk går till pirat streaming som lyckas bättre än Warner!

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Nån som vet ifall man kan kolla - info - på något vis på sin LG OLED. Har en CX!
Skulle vara trevligt bara för att men antar det inte går. Iallafall inte lyckats få fram det - upplösning osv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Snacka om att binda upp kunden då man inte längre kan säga upp kontot och sen ta det igen något år senare för att kolla på det nya som kommit.
Nu är väl summan inte så stor men har man många tv-paket så blir det rätt mycke i det långa loppet.

Det blir ju samma pris om man betalar för konto ett år, tar paus ett år, betalar ett år, osv i all evighet...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Det blir ju samma pris om man betalar för konto ett år, tar paus ett år, betalar ett år, osv i all evighet...

Förutom då rabatten på 50%

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Förutom då rabatten på 50%

Nej, ett oavbrutet abonnemang med 50 procent rabatt kostar samma som att ha ett fullprisabonnemang vartannat år i taget.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyklonen:

Nej, ett oavbrutet abonnemang med 50 procent rabatt kostar samma som att ha ett fullprisabonnemang vartannat år i taget.

Okey! Du ser det så...

50% första året.
Hålla upp ett år...
Ta det igen, men utan 50%.

När man då kunde haft det kontinuerligt för 50% utan att krångla.

Olika preferenser

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Okey! Du ser det så...

50% första året.
Hålla upp ett år...
Ta det igen, men utan 50%.

När man då kunde haft det kontinuerligt för 50% utan att krångla.

Olika preferenser

Jag betalar inte för några strömningstjänster, så jag bryr mig inte.

Jag bara menade att i kronor och ören är det likvärdigt att betala för vartannat år och att ha ett oavbrutet abonnemang med 50 procent rabatt.

HBO:s förhoppning, och antagande, är förstås att folk ska ta rabatten och aldrig säga upp av rädsla för att inte kunna få rabatten igen, trots att man lika gärna kan titta i perioder och betala lika mycket över tid, eller kanske ännu mindre om det är ett mindre antal serier man vill se och hinner avverka på mindre än "halva tiden".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Det blir ju samma pris om man betalar för konto ett år, tar paus ett år, betalar ett år, osv i all evighet...

Sant👍😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Sweet deal verkligen. Men någon fler än mig som inte kan köra HBO på Lenovo surfplatta..helt omöjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76576:

Sweet deal verkligen. Men någon fler än mig som inte kan köra HBO på Lenovo surfplatta..helt omöjligt.

Inte i app eller browser?? Det var märkligt.
Vad händer?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flexiblus:

Det finns väl ingen bindningstid om man nu tackar ja till erbjudandet eller har jag missförstått det hela?

Nej, men 50% gäller bara tills slutet av November. Säger du upp det i Januari och vill ha tillbaka det i Februari så gäller inga 50% längre

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem

Det är lite roligt att om man kollar Succession från amerikanska HBOMax är den en got damn frid för ögat (trots bara 1080p), kollar man på Svenska är det en riktig sörja. Imponerande ändå att man har olika encodes för olika marknader och att skillnaden är extremt stor.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SCORPIUS:

Inte i app eller browser?? Det var märkligt.
Vad händer?

Allt går bra fram till att filmen ska starta, då säger det "det blev ett fel och innehållet kunde inte spelas upp" eller liknande. Det var likadant i HBO Nordic. En del har fått till det genom att ändra saker kring pinkod till plattan eller färginställningar men inte jag..helt omöjligt. Allt annat funkar såsom viaplay, netflix etc..sjukt frustrerande

Finns en del trådar om det så inte själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calisthenics:

Kan man ta bort sitt gamla HBO Nordic konto och omregistrera sig?

Jag sa upp mitt gamla konto, bytte mejladress och då kan man använda sin vanliga mejladress på ett "nytt konto". Dock försvinner ju alla inställningar och din historik. Men lätt värt för halva priset livet ut

Permalänk
Medlem

Många som klagar på bildkvalitén men jag tycker den är milsvid bättre än Nordic. Där var det katastrofalt.
Det är inte på exakt lika nivå som Disney+, som är ohotad etta, men både Game of Thrones och Chernobyl är helt klart acceptabla.
Kör på en 55 CX och 250/250.

Permalänk
Medlem

Har provat hbo max lite grann nu, kvalitén är helt klart bättre, MEN visst material spelas i för hög hastighet!!? Sjukt irriterande, kan fan inte kolla på det alls, måste stänga av för det kryper i hela kroppen!
Det kan väl inte bara vara jag som märkt detta?
Men märker det både på hastighet och pitch i ljudet.

Visa signatur

Maskin: i7, 32GB ram, Nvidia GTX 1080, Samsung SSD, XFX 850W, 2 x Acer 22" + Acer 27" XB271HUBM
OS: Win10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Field-Mouse88:

Har provat hbo max lite grann nu, kvalitén är helt klart bättre, MEN visst material spelas i för hög hastighet!!? Sjukt irriterande, kan fan inte kolla på det alls, måste stänga av för det kryper i hela kroppen!
Det kan väl inte bara vara jag som märkt detta?
Men märker det både på hastighet och pitch i ljudet.

Inget jag märkt av faktiskt. Än.
Har nästan bara sett genom Edge.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Det är svårt at konkurrera med Netflix

Visa signatur

Corsair Carbide Clear 400C White || Phoenix gtx 1070 (GS) || i7 6700k (med en corsair h45)|| 16gb (2x8gb) ddr4 @ 2666mhz ||MSI Z170A GAMING PRO CARBON || Crucial® MX300 525GB|| EVGA Supernova P2 750W Platinum || Acer XB270HU ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiinea:

Jag sa upp mitt gamla konto, bytte mejladress och då kan man använda sin vanliga mejladress på ett "nytt konto". Dock försvinner ju alla inställningar och din historik. Men lätt värt för halva priset livet ut

Det försvinner även om du inte gör nytt konto.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Många som klagar på bildkvalitén men jag tycker den är milsvid bättre än Nordic. Där var det katastrofalt.
Det är inte på exakt lika nivå som Disney+, som är ohotad etta, men både Game of Thrones och Chernobyl är helt klart acceptabla.
Kör på en 55 CX och 250/250.

Fast det enda du säger är ju att HBO NORDIC är ännu sämre än HBO MAX.

Chernobyl va faktiskt den enda och första anledningen till att jag skaffade HBO MAX och det ser ut som typ VHS (möjligt kanske något högre upplösning). Har inte ens kollat klart på avsnitt 1.

Slänger man på Netflix (båda är tv´s appar) så är det ofta milsvid skillnad.

55" LG OLED och avståndet tv-soffa är ca 2.5 m. På detta avstånd (om vi enbart utgår ifrån upplösning) så är det omöjligt att se skillnad mellan 4K och 1080, men man ser skillnad mellan 1080 och det som nu HBO har.

Då det finns de som upplever okej bildkvalitet så har jag hela tiden trott det kanske har nåt med bandbreddsrelaterat att göra hos HBO där jag bor. Kanske många hakat på tåget om 50% så om det nu stämmer min lilla teori så blir det väl bättre bildkvalitet sen när alla nya har tittat sig trötta på allt nytt.

Permalänk
Medlem

Om bildkvaliteten är så dålig är det nog lika bra att skippa då jag har 85" på ca 3 m.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|