Permalänk
Medlem

Sämre fps i Warzone under tid.

Hallå!

Sitter idag på en hyfsad dator i mitt tycke men har ett lite konstigt problem jag inte blir av med.
Hinner köra 2-3 games innan dator får för sig att inte vilja ge mig mer än 70-80FPS och den sjunker under fighter.
Känns jättekonstigt. När spelet flyter på som det ska så har jag vackra 135-140fps.

Först var jag inne på ifall det kan vara temperaturer, men det är det inte heller.
Ligger runt 65-70c på CPU vid spel och grafikkortet 75-80c, ingenting annat är i närheten av dessa temperaturer utan betydligt lägre.

Vet att spelet Warzone inte är det bäst-optimerad för just PC, men tycker inte det bör droppa efter man spelat några games.

Har ni några förslag på vad man skulle kunna göra?

Setup:
Ryzen 5800x
32GB 3600Mhz ram
2070 super

MVH
Jesper

Permalänk
Inaktiv

Du kan ha en bitcoin-miner/trojan på din dator. Jag fick en själv häromåret, och hade exakt samma symptom som du (FPSen gick ner med ungefär samma siffror till och från). Märkte också att fläktarna på datorn rampade upp till 100% av sig självt när datorn stod idle (typ om man låg och sov). Så fort jag öppnade task manager så gick fläktarna och CPU användningen ner, vilket gjorde det lite knepigt att felsöka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon334363:

Du kan ha en bitcoin-miner/trojan på din dator. Jag fick en själv häromåret, och hade exakt samma symptom som du (FPSen gick ner med ungefär samma siffror till och från). Märkte också att fläktarna på datorn rampade upp till 100% av sig självt när datorn stod idle (typ om man låg och sov). Så fort jag öppnade task manager så gick fläktarna och CPU användningen ner, vilket gjorde det lite knepigt att felsöka.

Låter ändå långsökt, på något viss. Men du kanske har rätt. Vad gjorde du för att hitta det?
Förvisso så är det bara warzone jag har problemet med, CSGO och andra spel lider inte av samma symptom

Malwarebytes hittar ingenting iaf!

Permalänk

Hade samma problem med en 2080 förra året, det enda som hjälpte mig till och från var att höja render resolution över 100(när problemet väl uppstår) sen sänka tillbaka till 100. Det som hände var att GPU Usage gick från vanligt till typ 60%

Hade också samma problem sen med min 6800XT fast att enable smart access memory fixade det då det "tvingade" gpun att användas till 99% hela tiden (tror jag)

Visa signatur

Lian Li A3 - 7800X3D - 32GB DDR5 6000 CL30 - RTX 4080 Super - 2TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av speedb0at:

Hade samma problem med en 2080 förra året, det enda som hjälpte mig till och från var att höja render resolution över 100(när problemet väl uppstår) sen sänka tillbaka till 100. Det som hände var att GPU Usage gick från vanligt till typ 60%

Hade också samma problem sen med min 6800XT fast att enable smart access memory fixade det då det "tvingade" gpun att användas till 99% hela tiden (tror jag)

Spännande, ska absolut testa det nästa gång det sker, tack!

Permalänk
Medlem

Vilken Windows kör du?
Jag tycker det har blivit lite så som du beskriver i Windows 11.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vilken Windows kör du?
Jag tycker det har blivit lite så som du beskriver i Windows 11.

Jag kör windows 10 ^^