Ducky avtäcker tangentborden One 3

Permalänk
Medlem

Grymt, jag har ett ducky one 2 mecha mini, fantastiskt tangentbord tycker jag. Det är väl mitt andra mekaniska någonsin så jag är långt ifrån expert som många andra här, byter sällan mus/tangentbord utan det händer när de går sönder.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av firstofmay:

Har just nu ett Mecha mini frozen llama som jag är mycket nöjd med men om den här modellen kommer i SF utförande med metallbas finns det definitivt plats för fler tangentbord, duckys produkter är en fröjd att använda.

Mecha mini SF finns ju redan.
https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...
Är sjukt sugen på beställa ett.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Mecha mini SF finns ju redan.
https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...
Är sjukt sugen på beställa ett.

Jag med vad gäller den modellen... Tänkte dock mer specifikt på one 3 med hotswap och svensk layout.

Visa signatur

7800X3D//4090

Permalänk
Medlem

Går Ducky’s rgb in i razers mjukvara?

Permalänk
DingDongerMcDongface
Skrivet av Trihxeem:

Ha! Jag skulle precis skriva att jag hade ett ducky shine med en ponny. Dock dog brytaren under Stangenten så det fick bli ett nytt. funkade bra i hmm 6 år tror jag.
Snygg design på dessa, men testade utan piltangenterna + home/end och jag saknar det för mycket så jag behöver TKL. Numpad kan jag dock klara mig utan.

Jag minns inte hur länge jag hade mitt, några år? Tyvärr lyckades jag spilla vatten, seriöst motsvarande typ en tesked kanske, över om det var Esc-tangenten eller precis över. Verkar som att det satt något viktigt precis under där för även om det fortsatte lysa registrerade det inga knapptryck efter det. Försökte laga det men gav upp hyfsat snabbt.

Personligen vill jag gärna ha numpad. Jag vet inte om det är för att jag är skadad efter många års butiksjobb där man inte överlever utan numpad, men det känns så naket utan

Permalänk

Nu hoppas man på att det kommer ett Mecha Mini med Mx Clear... tar två då...

Permalänk
Hedersmedlem

Är moderna MX clear likvärdiga de Cherry tillverkade tidigt 90-tal?

I så fall kunde det ändå vara lite halvintressant att ge dessa en chans. Räknar dock inte riktigt med att ett tangentbord jag köper idag håller lika länge, dvs 30 år av daglig användning.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Edit
TKL version av Ducky 3 finns på hemsidan. Bara invänta lansering till Sverige

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

finns med Kalih switchar dock.. kan rekommendera box switcharna..

Om det inte var så att tactile kailh box switchar började klicka efter ett tag hade varit ett alternativ. Kör för tillfället Glorious Pandas i mitt bygge och har en uppsättning drop holy pandas på gång. Riktigt runda men ändå väldigt tydliga tactile bumps faller mig perfekt i smaken.

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Om det inte var så att tactile kailh box switchar började klicka efter ett tag hade varit ett alternativ. Kör för tillfället Glorious Pandas i mitt bygge och har en uppsättning drop holy pandas på gång. Riktigt runda men ändå väldigt tydliga tactile bumps faller mig perfekt i smaken.

ahh det var inge roligt.. bra att veta.. har bara kört box red..inga problem hittills..

Permalänk
Medlem

Nice, har ett Ducky One 2 TKL som jag tycker är mycket bra. Bara haft mekaniska från steelseries och razer innan och Ducky upplevde jag som en stor förbättring.

Permalänk
Medlem

Riktigt snygga! Synd att dom inte släpper en version med MX Green dock.
Men får hoppas att keycapsen kanske kommer att säljas separat

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Såg att den kör north facing switchar, dvs lysdioden uppåt.
Det kan bli ett problem om man kör tangenter med cherry eller ss2 profil. För er som tänker byta caps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Går Ducky’s rgb in i razers mjukvara?

Varför skulle den?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragnvlad:

Varför skulle den?

Inte relevant svar direkt men de har kört collabs med razer tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Blir väl ett köp eller tre.
Älskar Ducky och har nog köpt en 30-40st brädor från dom.

Älskar du bara att prova nya tangentbord eller har du lyckats slita ut så många? 😛

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugilisten:

Älskar du bara att prova nya tangentbord eller har du lyckats slita ut så många? 😛

Sparar dom jag verkligen gillar.
Aldrig lyckats slita ut ett Ducky faktiskt, därför jag fortsätter att stödja dom.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

vill ha ducky one 3... någon som har en aning om/när de kommer släppas till sverige? kanske historiskt sett ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk

Är väldigt sugen på att köpa eller bygga eget tangentbord. På det jag har från Corsair har enterknapper börjat ge upp, och har bara haft det i tre år..

Varmilo och Glorious GMMK var jag inne på. Men om One 3 är ljuddämpat så är det väldigt intressant! Någon som är gammal i gemet och kan uppskatta ett releasedatum i Sverige?

Permalänk

Såg på MaxGaming att dom förväntas komma in 14e februari.

Permalänk
Skrivet av bloodshed:

Är väldigt sugen på att köpa eller bygga eget tangentbord. På det jag har från Corsair har enterknapper börjat ge upp, och har bara haft det i tre år..

Varmilo och Glorious GMMK var jag inne på. Men om One 3 är ljuddämpat så är det väldigt intressant! Någon som är gammal i gemet och kan uppskatta ett releasedatum i Sverige?

Jag är själv intresserad av ett sånt, går att förboka nu på Maxgaming såg jag.
Skulle gärna se lite fler färgalternativ eftersom inget jag såg nu tilltalar mig speciellt mycket.
Jag har inte lust att köpa ett bord för 1990:- och sedan lägga några hundra på nya Keycaps.

Permalänk
Skrivet av CobraXnaiL:

Jag är själv intresserad av ett sånt, går att förboka nu på Maxgaming såg jag.
Skulle gärna se lite fler färgalternativ eftersom inget jag såg nu tilltalar mig speciellt mycket.
Jag har inte lust att köpa ett bord för 1990:- och sedan lägga några hundra på nya Keycaps.

Slutade med att jag köpte ett GMMK Pro från Glorious.
Satte i Silent alpacas som jag både smörjde och satte en extra film i.
Säkert kostade det 3500kr men det var roligt och lärorikt. Är också väldigt nöjd med köpet. Väldigt tyst och skönt tangentbord.