Tisdagshäng – Vi viker ihop Teenage Engineerings datorchassi

Permalänk
Melding Plague

Tisdagshäng – Vi viker ihop Teenage Engineerings datorchassi

Kenneth och Jonas dammar av origamikunskaperna för att vika ihop och montera svenska Teenage Engineerings datorchassi Computer-1.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vilken flygmaskin har ni snott den ifrån?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Vilken flygmaskin har ni snott den ifrån?

Jag hoppas att de "svarta" lådorna som sitter i dagens flygplan inte är ihopvikta av 1 mm tjocka aluminiumplåtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Jag hoppas att de "svarta" lådorna som sitter i dagens flygplan inte är ihopvikta av 1 mm tjocka aluminiumplåtar.

Jag älskar den, men så tydliga associationer till den färgen. Finns det fler färger eller är det bara ’här-är-jag-brandgul’ på paletten?

Permalänk
Medlem

Orange is my colour!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av medbor:

Jag älskar den, men så tydliga associationer till den färgen. Finns det fler färger eller är det bara ’här-är-jag-brandgul’ på paletten?

Den finns endast i denna färg.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att titta på, men jag skulle aldrig köpa denna själv! Är riktigt nöjd med min vita NR200P.

@JonasT: Varför syns det inte att ni ska köra en Live idag när man tittar på eran kanal på Youtube? Borde inte det locka mer folk till SweC, både för att titta på Live-sändningen men också för att locka in till sajten om ni annonserar att en live ska börja på Youtube innan?

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Proffsmobbare

"Think twice, bend once" var ingen överdrift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag älskar den, men så tydliga associationer till den färgen. Finns det fler färger eller är det bara ’här-är-jag-brandgul’ på paletten?

Skitsnygg nyans.

Kul information: färgen heter RAL 2004
https://www.ralfarger.se/ral-classic/ral-2004-pure-orange

Från: https://teenage.engineering/products/computer-1

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Lagers:

Ska bli kul att titta på, men jag skulle aldrig köpa denna själv! Är riktigt nöjd med min vita NR200P.

@JonasT: Varför syns det inte att ni ska köra en Live idag när man tittar på eran kanal på Youtube? Borde inte det locka mer folk till SweC, både för att titta på Live-sändningen men också för att locka in till sajten om ni annonserar att en live ska börja på Youtube innan?

Det ska vara fixat nu!

Permalänk
Lego Master

Alltså jag skulle gärna ha en för utseendet, men nuförtiden förväntar jag mig att datorn håller käften i så stor utsträckning som möjligt, och jag tvivlar på att det här chassit har ljuddämpning på agendan.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

@JonasT SweBockers är ännu bättre

Permalänk
Medlem

Raka armhålan med Teenage Engineering OP-1 Synthesizer 🙄

Sunkig reklam= sunkigt företag.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Raka armhålan med Teenage Engineering OP-1 Synthesizer 🙄

https://d2cdo4blch85n8.cloudfront.net/wp-content/uploads/2012/12/Teenage-Engineering-OP-1-Synthesizer-1.jpg

Sunkig reklam= sunkigt företag.

Helt klart bra som rakblad. Fattar inte att de inte stansade bort den plåten istället, möjligen att man kan ha en lös plåt att sätta för om man kör utan grafikkort?

Kanske kan använda chassit som rivjärn annars?

Permalänk
Medlem

Modigt det här, ni inser att ni satt hela ert rykte på spel nu va? Vi kommer inte bli nådiga om ni inte lyckas få ihop chassit. 😋😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Modigt det här, ni inser att ni satt hela ert rykte på spel nu va? Vi kommer inte bli nådiga om ni inte lyckas få ihop chassit. 😋😉

Lite svettigt blev det men dom fick ihop det!
Kul stream

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Lite svettigt blev det men dom fick ihop det!
Kul stream

Jo helt klart en kul idé, var tyvärr inte ledig så jag kunde följa det hela så får ta nån dag framöver och kolla på det i efterhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag älskar den, men så tydliga associationer till den färgen. Finns det fler färger eller är det bara ’här-är-jag-brandgul’ på paletten?

"Du kan få vilken färg du vill, så länge det är orange"

Permalänk
Medlem

Personligen skulle jag inte lägga en spänn på det där chassit.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Reser tillbaka i tiden och ser framför mig att Valve släpper en "Collectors Edition" av "Orange Box"-samlingen för 2500kr. Chassi ingår!

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

"Kexigt" är kanske bara Pre-Förnamnet the Beginning...

... men konceptet är väll onekligen coolt? För 2000 riksdaler går det såklart fetbort, men där finns potential för rrrriiktigt billig massproduktion och distribution.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Oj... när jag hörde vad det kostade blev jag förvånad. Hade tippat på ett pris runt kanske 170 kr?! Åtminstone under 200 kr. Det ser ur som nåt man eventuellt plockar på sig när man väl står och köar till kassorna på ikea. Samtidigt som det ser ut att komma ur kellogspaketet så tycker jag det på håll är snyggare än de flesta chassin som finna på marknanden. Men det säger egentligen inte jättemycket.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

bra skägg ändå

Permalänk
Medlem

Orkade titta fram tills de tog fram första plåten, vilket ruckel det ska bli av de där tunna plåtarna.

Permalänk
Medlem

Ni pratade på om svaga grafikkort under 180mm, jag föreslog kraftfullare men fick ingen respons. Lite tråkig inställning då ni kunde gjort en enkel sökning.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyprus:

Ni pratade på om svaga grafikkort under 180mm, jag föreslog kraftfullare men fick ingen respons. Lite tråkig inställning då ni kunde gjort en enkel sökning.

Jag menar, de pratade om att de existerade men att de var få, fick kompromissa med kylning/ljudnivå samt var relativt sett dyra. Sedan försvinner alla de som är tillräckligt korta men är för tjocka eller höga.
De hade dock inga till hands för bygget.

Permalänk
Medlem

Svajigt är väl bara förnamnet 😂
Utseendet är dock snyggt i min mening. Men skulle vilja se hängandes grafikkort istället som på Ghost RAW och liknande, sen tjockare plåtar.
Och pre-assembled 🙃

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Håller med att det är snyggt och har en cool look. Priset är dock helt vansinnigt och chassit lär vara fullt med damm på ett halvår.
Kul att ni byggde ihop det iaf.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk
Medlem

Känns även som något Ikea kan snickra ihop för 500 spänn, men nu får ju young engineering lite extra skjuts. Mer och mer sponsring eller smygsponsring på denna site som är på på väg rakt neråt.

Dessutom stånkar ni och stönar över den senaste tidens släpp av cpu:er. Kan ju inte påstå att eran testhistorik sedan årsskiftet är särskilt imponerande direkt.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av cyprus:

Känns även som något Ikea kan snickra ihop för 500 spänn, men nu får ju young engineering lite extra skjuts. Mer och mer sponsring eller smygsponsring på denna site som är på på väg rakt neråt.

Dessutom stånkar ni och stönar över den senaste tidens släpp av cpu:er. Kan ju inte påstå att eran testhistorik sedan årsskiftet är särskilt imponerande direkt.

Löste "sponsringen". Blev det bättre?