Permalänk
Medlem

Logitech G303 Shroud edition?

Satt och kollade på Shrouds stream på twitch och han har tydligen gjort ett samarbete med Logitech med att sätta hans namn på en mus, G303.

Har försökt läsa mig till lite specifikationer och tycker inte den verkar så märkvärdig för ~1200:-
Shroud hr varit med och designat den och den ska tydligen vara mappad efter hans hand. Men ska jag vara ärlig tycker jag den ser likadan ut som den vanliga G303

Visst den har bra DPI, men är den värd så mycket pengar?
Skulle vara intressant om man kunde läsa en oberoende recension av musen.

https://www.logitechg.com/en-us/products/gaming-mice/g303-shr...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det finns oberoende recensioner redan om du söker på YT. Sedan anser jag personligen att värdet på en mus är subjektivt med tanke på att det är väldigt individuellt vad som är den bästa musen för en person.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 11400F | GPU: GTX 760 2GB | MB: Gigabyte B560M Aorus Pro | RAM: Corsair Vengance LPX 16GB @ 3200 Mhz | PSU: Seasonic Focus GX 650 watt | Chassi: Fractal Design Meshify 2 Compact | SSD: Kingston A2000 1TB | CPU-Kylare: Cooler Master Evo 212 v2

Bildskärm: MSI Optix G242 | Mus: Endgame Gear XM1r | Tangentbord: Varmilo VA88 Charcoal MX Red

Permalänk
Medlem

Spela roll om den har hög DPI, kör inte Shroud med runt 400 DPI ändå? Men visst, köp mångmiljonärens mus. Du blir säkert precis lika bra som Shroud då. *rollseyes*

Permalänk
Medlem

Finns reviews ute redan.
Hög DPI spelar ingen roll lol, de finns på alla möss.

Musen är inte bättre specs än de flesta andra vettiga möss ifrån andra inklusive logitech.

Enda är de har återlanserat G303 för det är shrouds favoritform. De har gjort den något större jämfört med original G303.
Enda positiva är att logitech har USB-C på den tillskillnad från G pro X superlight typ.

Priset är som det är på många möss idag. Är det värt det bara för det står shroud på den? Nej knappast.
Är det värt det om du gillar formen? Ja absolut.

Personligen HATAR jag G303 formen, en av de värsta formerna någonsin Men det är ju så klart 100% individuellt.

Här är skillnaden i storleken:

Permalänk
Medlem

Om man tittar på möss från olika tillverkare och jämför formen så ser man snart att 99% är kopior av något som redan fanns. Och det som skiljer är bara kvalité på knappar. Trådlös eller trådbundet osv.

Det som är lite roligt med G303 är att formen är unik för logitech. En annan som nyligen kom ut med ny form var rxtrfy mz1. Och den passade mig som ingen annan gjort tidigare. Men det där är väldigt individuellt.

kontentan är att det roligt det kommer något nytt som inte bara är en moddad kopia på något som redan fanns. Om det sedan är bra just för dig är en helt annan fråga.

Permalänk
Medlem

Billigt för en trådlös mus med bästa tekniken och relativt låg vikt, speciellt med tanke på att den inte är full av hål.
Om du äger den i tre år kostar mindre än en krona om dagen.

Fantastisk form, fantastisk teknik, och så ska ju shroud vaklart ha sina kronor.

Permalänk
Medlem

Tycker den verkar väldigt spännande, speciellt mtp att formen är till för personer med clawgrip.

Blir sugen på att prova den men kan inte motivera mig själv att betala den pengen när man köpte en ny mus för ca 1.5 år sen..

Visa signatur

Lenovo Legion 5 15" - AMD Ryzen™ 7 5800H - Nvidia GeForce RTX 3070 (W)130 - 16 GB DDR4 3200MHz - M.2 PCIe NVMe SSD 1000 GB - ASUS VG259QM 240hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Billigt för en trådlös mus med bästa tekniken och relativt låg vikt, speciellt med tanke på att den inte är full av hål.
Om du äger den i tre år kostar mindre än en krona om dagen.

Fantastisk form, fantastisk teknik, och så ska ju shroud vaklart ha sina kronor.

Du kan köpa G305an också, den kostar 300-400kr och det är typ samma.

Permalänk
Medlem

Hehe du pratar med en musnörd här va
Kan bara säga att skillnaden på de två är enorm, i mina ögon då vaklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrre:

Hehe du pratar med en musnörd här va
Kan bara säga att skillnaden på de två är enorm, i mina ögon då vaklart

Den enda skillnaden som räknas är ju faktisk prestanda i spel, är det det du tänker på eller kollar du enbart på specs?

Permalänk
Medlem

Hehe som sagt nörd så skillnaden är inte bara i spel, ja kanske i slutändan. Men det är som att samla på vad som helst.
Funktion, knapparna I detta exemplet, G305 svampiga med både pre och post travel, g303 distinkta, ingen pre eller Post travel. Dessutom knarrar vönsterklicken på en av mina G305.

Viktfördelningen, en "omoddad" G305 är topptung och tung att hantera. Den bör minst moddas med trippel a litium batteri och nya skates.
Viktfördelningen på en g303 är mycket bättre och den är mycket lättare.
De två olika formerna fungerar bra till olika sätt att hålla dem osv.
Men du har vaklart rätt, det är resultat i spel som räknas och där gör det inte mycket skillnad, men känslan i handen är skillnad för en nörd hehe