New World (Amazons MMORPG)

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Vilken server kör ni på?? Kör på Pepys men börjar bli dött där ner och syndicate håller på att ta över allt

Skrivet av MrWhizeguy:

Argyre, stendött. Lätt att farma iallafall så antar att man bör kötta de sista 50 armoring och arcana (iofs bara Azoth water till arcana)

Kalevala, vet inte riktigt hur aktiv den är men inte jätte tror jag eftersom chatten är lite halvtyst och jag alltid kommer in utan kö. Chatten är delvis på finska under delar av dagen så det är nog en hel del finnar som spelar.

Tänkte hålla ut ett tag, så länge jag kan sysselsätta mig, och se om det blir några servermerges i framtiden. Skulle inte bli ledsen om servern slogs ihop med någonstans där det finns ett eller några starka covenantcompanies eftersom vi för tillfället är på väg att förlora vårt enda område

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av LURKOVIC:

Infused HP Pot droppas hela tiden i 60 zoner, aldrig haft någon brist på det. Kan vara därför också.

Vinden vände hittills har det köpts 600st av mig för 5.20 st

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Vinden vände hittills har det köpts 600st av mig för 5.20 st

*catching!*

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk

Har dom kommit med några patachar som fixar allt än? var nog några veckor sedan jag spela nu

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Sitter på Quivira men den är stendöd. Vilken server är det som gäller? Funderar på Asgard, men finns det nån vettigare?

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Har dom kommit med några patachar som fixar allt än? var nog några veckor sedan jag spela nu

Kommit ett par uppdateringar, allt har dom inte fixat men en del exploits

Permalänk
Medlem

Ja då kommer första stora uppdateringarna till slut Kul att de lägger till en PTR
https://www.youtube.com/watch?v=3NIlo80yBBY
Tweakning av combatsystemet tycker jag faktiskt behövs, speciellt weaponswap. Skall bli riktigt intressant

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Ja då kommer första stora uppdateringarna till slut Kul att de lägger till en PTR
https://www.youtube.com/watch?v=3NIlo80yBBY
Tweakning av combatsystemet tycker jag faktiskt behövs, speciellt weaponswap. Skall bli riktigt intressant

Tack för notis! Hade nog inte sett detta om jag inte följt denna tråden.
Tillräckligt för att jag ska hoppa in igen och spela vidare åtminstone

Här är (kanske inte all info) i läsbart format: https://www.newworld.com/en-us/news/articles/ptr-announcement

Visa signatur

Intel Core i7-12700F | NH-U12S chromax.black | MSI GeForce RTX 2070 ARMOR | Ballistix Sport DDR4 2400MHz 16GB RED | ASUS Prime H670-PLUS D4 | LG 27GL83A-B

Permalänk

Vilken server är det som är aktuell för en mer svensk community?

Ska man ta Midgard eller Hades?

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Håller med. Jag gillar det väldigt mycket om man bortser från buggarna och bristen på content på endlevel, men det är saker som kommer att fixas och, som sagt, jag har kul än så länge och känner absolut ingen stress att levla upp till maxlevel än så länge.
Vilket är perfekt när man kan ge crafting och gasthering all den tid man vill

Jamen precis, sjukt chill och levla.. visst springa från A-B suger röv men grindingen på professions är ju så godlike gjort att jag inte ens är arg, är verkligen värt att ta tiden och stanna för att döda nå får/djur eller köra mining på allt man hittar i närområdet.

Visa signatur

Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit | Moderkort: ASUS ROG Strix B450-E | CPU: AMD Ryzen 9 5900X | Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360 AIO | GPU: Palit Gaming RTX 3090 | RAM: G.Skill Trident Z RGB 3600Mhz 2x8GB

Permalänk
Medlem

Undrar också vilken server man ska ta vägen till, lirade på Iroko men den är ganska död nu, dock inte spelat på några veckor.
Hur är kön på Midgard på kvällarna?

Permalänk
Skrivet av Ozbaab:

Undrar också vilken server man ska ta vägen till, lirade på Iroko men den är ganska död nu, dock inte spelat på några veckor.
Hur är kön på Midgard på kvällarna?

Kör också på Iroko. Använde min transfer dit eftersom en polare spelar där och min tidigare höll på att dö ut.
Nu är det ganska lugnt där om man säger så, men håller tummarna för att server sammanslagningar kommer snart, tills dess så får man passa på att samla alla material man kan medan det bara är att håva in!

Permalänk
Skrivet av Ozbaab:

Undrar också vilken server man ska ta vägen till, lirade på Iroko men den är ganska död nu, dock inte spelat på några veckor.
Hur är kön på Midgard på kvällarna?

Skrivet av Unknowncow:

Kör också på Iroko. Använde min transfer dit eftersom en polare spelar där och min tidigare höll på att dö ut.
Nu är det ganska lugnt där om man säger så, men håller tummarna för att server sammanslagningar kommer snart, tills dess så får man passa på att samla alla material man kan medan det bara är att håva in!

Jag började köra på Midgard, kön brukar ligga på ~100 vid kvällarna, inte så värst farligt.

Verkade vara många svenska communities på Midgard iaf när jag kollade runt, är dock "free agent" atm då man är en färsking.

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Kör också på Iroko. Använde min transfer dit eftersom en polare spelar där och min tidigare höll på att dö ut.
Nu är det ganska lugnt där om man säger så, men håller tummarna för att server sammanslagningar kommer snart, tills dess så får man passa på att samla alla material man kan medan det bara är att håva in!

Hur menar du håva in? Tänker att jag missat nåt

Skrivet av Mistybisty:

Jag började köra på Midgard, kön brukar ligga på ~100 vid kvällarna, inte så värst farligt.

Verkade vara många svenska communities på Midgard iaf när jag kollade runt, är dock "free agent" atm då man är en färsking.

Ok! Hur lång tid ungefär tar 100 pers då?
Ja Midgard var väl vid release den så mycket ”officiella” svenska servern det går.

Permalänk
Skrivet av Ozbaab:

Hur menar du håva in? Tänker att jag missat nåt

Man behöver inte "slåss" om vare sig hemp eller iron osv. Behöver över 10 000 stål för att levla furnishing så passar på att samla allt jag kan innan det blir kamp om varje liten järnbit

Nackdelen är väl att trading post är lite snedvriden, vissa saker är orimligt dyra, andra orimligt billiga.
Köpte mig ett fullt set med luck igår GS 578-590, dock stats som spretar överallt, men fick allt för 120 guld. Sen är det tyvärr orimligt dyrt med alla crafting reagents, flux etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unknowncow:

Man behöver inte "slåss" om vare sig hemp eller iron osv. Behöver över 10 000 stål för att levla furnishing så passar på att samla allt jag kan innan det blir kamp om varje liten järnbit

Nackdelen är väl att trading post är lite snedvriden, vissa saker är orimligt dyra, andra orimligt billiga.
Köpte mig ett fullt set med luck igår GS 578-590, dock stats som spretar överallt, men fick allt för 120 guld. Sen är det tyvärr orimligt dyrt med alla crafting reagents, flux etc.

Sant, tänkte inte på det!
Och om det är så billigt med 590 items, varför ens spendera tid att levla upp crafting..

Permalänk
Skrivet av Ozbaab:

Sant, tänkte inte på det!
Och om det är så billigt med 590 items, varför ens spendera tid att levla upp crafting..

Just detta var billigt. Best-in-slot går för 6-18k styck

Permalänk
Skrivet av Ozbaab:

Hur menar du håva in? Tänker att jag missat nåt

Ok! Hur lång tid ungefär tar 100 pers då?
Ja Midgard var väl vid release den så mycket ”officiella” svenska servern det går.

Var runt 500 i kö nu under kvällen, tar runt 10-35min beroende på storleken.

Visa signatur

🖥️  NZXT H1 - Intel ARC 770 - i7 12700 - 16GB DDR5
🖱️ Superlight 2

Permalänk

Är nya patchen bra? Värt å komma tillbaka?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är nya patchen bra? Värt å komma tillbaka?

Det kan diskuteras, på opar (low pop server) så var det ett gäng folk som loggade ut för deras faction är mindre och har svårt att få ihop grupper då alla vill köra pvp taggade. Enligt mitt tycke gjorde dom en stor tabbe att införa mer luck i pve om man är pvp flaggad. Det gjorde PvE content ännu värre för de som bara hade intresse av att köra PvE som väldigt många tycks ha. Jag är lite i den båten, jag gillar pvp men inte när jag kör pve content, jag vill ha de sakerna skilda.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Är nya patchen bra? Värt å komma tillbaka?

Beror på varför och när du lämnade. Betydligt sämre fps, krigen står man helt fast frusen i, går ej att lära sig recept (kanske bara furnituring), kass loot från kistorna i myrkgard... Lite snabbt vad jag kommer på

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Beror på varför och när du lämnade. Betydligt sämre fps, krigen står man helt fast frusen i, går ej att lära sig recept (kanske bara furnituring), kass loot från kistorna i myrkgard... Lite snabbt vad jag kommer på

Hur fan kan det vara sämre fps?

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av blue eyed devil:

Är nya patchen bra? Värt å komma tillbaka?

Känner ingen direkt större skillnad på patchen per se men vissa saker är mera balanserade och man har fixat så att vissa drops faktiskt droppar (jag tänker på bl.a petrified wood).

Det ”stora” är ju ett bättre (om än ej perfekt) incitament för folk att ha pvp-flaggan på. En bonus 10% luck och 30% gathering luck tror jag
Dock är jag bara lvl 44 så har en del kvar att utforska

Har inte märkt något med fps:en eller frysningar som ovan skrev

Edit: här är hela listan

Skrivet av blue eyed devil:

Hur fan kan det vara sämre fps?

Det var en 2,3(?)Gb stor patch så risken finns ju att något går fel någonstans. Har dock inte märkt något själv

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Hur fan kan det vara sämre fps?

Bra fråga, i vissa bossar och större mobs droppar jag rätt mycket, inte gjort innan. Dom är medvetna om det iallafall.

Sedan brukar jag gräva Ethereum när jag bara farmar osv, brukar läsa fps till 60 i spelet, hashrate brukade ligga på 50mh/s igår 30mh/s. Kanske inte säger mycket men något använder klart kortet mer

Permalänk
Medlem

Skulle precis köpa spelet när jag såg att en stor patch släppts. Läste lite om den på Reddit samt NW forumet och folk verkar inte alls glada. Jag tänkte köra caster och den verkar tydligen extremt nerfad. Sen verkar det tydligen svårare att köra PvE då man lär sig skills långsammare osv. Är verkligen ingen expert så vet inte hur äkta informationen på forumen är.

Värt att köpa spelet idag?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skulle precis köpa spelet när jag såg att en stor patch släppts. Läste lite om den på Reddit samt NW forumet och folk verkar inte alls glada. Jag tänkte köra caster och den verkar tydligen extremt nerfad. Sen verkar det tydligen svårare att köra PvE då man lär sig skills långsammare osv. Är verkligen ingen expert så vet inte hur äkta informationen på forumen är.

Värt att köpa spelet idag?

https://www.youtube.com/watch?v=9faAXVY72K4 svarar med en video

Permalänk
Medlem

Var skoj att ha coin cap en sväng, efter att en mod från forumet skrev "congratulations" som svar efter någon försökte meddela att dom fått 200k coins antog jag att det var medvetet köpte upp refining agents från marknaden så jag kunde kötta professions till 200 men ikke antar jag får se hur dom löser detta. tror hela våran server fått massvis med coins för alla ordrar var slut innan dem stängde ner servern.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@MrWhizeguy: Jisses!
Har de gett ut för många coins nu? 😂
Det är inte mycket som går rätt just nu 🤦🏼‍♂️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

@MrWhizeguy: Jisses!
Har de gett ut för många coins nu? 😂
Det är inte mycket som går rätt just nu 🤦🏼‍♂️

Jo jag landade på strax över 400 000 endast som kompensation 🤦🏼‍♂️

Permalänk
Moderator
Forumledare

Smidigt. Jag som tänkte spela ikväll men det ser ut att bli något annat spel då

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord