Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaRzZa666:

Gör en system uppdatering på xboxen.

sweet tack

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaRzZa666:

Gör en system uppdatering på xboxen.

Ja precis. Ser man inte moln ikonen på några gamepassspel så får man gå till inställningar och köra uppdateringen manuellt. På min xbox var den drygt 650-700MB stor och det tog ett bra tag att installera den.

Permalänk
Medlem

Äntligen har man beställt en Series X. Kanske något högre vid pris men jag orkar fan inte vänta på att allting ska bli normalt igen med tillgängligheten och prisnivåerna.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Permalänk
Medlem

Vilket är det snyggaste spelet på gamepass?
Jag fortsätter att testa cloudgaming idag och de vore kul och testa några av de mer grafiskt imponerande spelen.

Nice.

Jag hittade Tombraider för 30kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/tomb-raider-definitive...

Ska se vad annat kul de har.

Shadow och Rise of the tombraider kostar 60kr styck.

Update, verkar inte som det var shadow med för det priset, det var något dlc som hette shadow

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Vilket är det snyggaste spelet på gamepass?
Jag fortsätter att testa cloudgaming idag och de vore kul och testa några av de mer grafiskt imponerande spelen.

Nice.

Jag hittade Tombraider för 30kr
https://www.xbox.com/sv-se/games/store/tomb-raider-definitive...

Ska se vad annat kul de har.

Forza Horizon 5 är riktigt snyggt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Elektron:

Vilket är det snyggaste spelet på gamepass?
Jag fortsätter att testa cloudgaming idag och de vore kul och testa några av de mer grafiskt imponerande spelen.

Om man har en 120hz OLED så är Ori i 120fps 4k HDR otroligt snyggt!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vilket är det snyggaste spelet på gamepass?
Jag fortsätter att testa cloudgaming idag och de vore kul och testa några av de mer grafiskt imponerande spelen.

molnspelen är 1080p/60 Hz än så länge… ingen hdr/Dolby Vision så definitivt inte så snyggt som från ssd:n…

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Äntligen har man beställt en Series X. Kanske något högre vid pris men jag orkar fan inte vänta på att allting ska bli normalt igen med tillgängligheten och prisnivåerna.

Vart beställde du? Också mycket intresserad 😄

Visa signatur

i7 3770 @Stock | Corsair H80i | 2x Gigabyte GTX 680OC | 16 GB kingston HyperX Genesis 1600 @1600MHz|
ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | Intel X-25M 80GB] | 1 TB Samsung Spinpoint F3 HDD | Corsair TX750 750W |
Fractald Design Define R3 |

Permalänk
Skrivet av snajk:

Forza Horizon 5 är riktigt snyggt.

Lite störande att man ser hur växter osv får bättre kvalitet när man närmar sig. Trots att man kör i 250kmh så är det något jag tänker på. I alla fall i 60FPS läget på sx. Men det är väl ingen stor grej i ett bilspel. Sen tycker jag de skulle kunna ha mer AA i spelet. Men det kanske också är bättre i kvalitets läget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGod:

Vart beställde du? Också mycket intresserad 😄

Finns på CDON (7195 kr) och Amazon (8990 kr) just nu, om man inte bryr sig så mycket om priset...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

molnspelen är 1080p/60 Hz än så länge… ingen hdr/Dolby Vision så definitivt inte så snyggt som från ssd:n…

Nä kanske inte men fortfarande bättre grafik än ifrån min one s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Nä kanske inte men fortfarande bättre grafik än ifrån min one s.

japp har en one s som mediaspelare i sovrummet… ska se hur det ser ut bara för nyfikenhetens skull…

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Factorial112:

japp har en one s som mediaspelare i sovrummet… ska se hur det ser ut bara för nyfikenhetens skull…

Det verkar inte som att det går köra via moln om man har spelet installerat. Den verkar starta ifrån hårddisken om den hittar spelet där. Så det kan vara värt att tänka på när du jämför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Det verkar inte som att det går köra via moln om man har spelet installerat. Den verkar starta ifrån hårddisken om den hittar spelet där. Så det kan vara värt att tänka på när du jämför.

jo absolut.. testade Star Wars Fallen Order i molnet, funkar hur bra som helst. One S:n är kopplad med nätverkskabel pga vi strömmar uhd-remuxer, så inga problem där...

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGamerGod:

Vart beställde du? Också mycket intresserad 😄

Från CDON tog mobilshoppen.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Någon som har nån koll på hur ett Series S upplevs överlag på en 4k tv? Jag är väldigt sugen på Halo Infinite men det ska ändå spelas på en 4k tv, jag tror inte jag skulle besväras jättemycket om 1440p är upscale'at men jag måste ändå ha 60 fps.

Sån himla djungel på YT asså, jag fattar inte hur mycket konsolen orkar eller hur det kommer se ut för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon som har nån koll på hur ett Series S upplevs överlag på en 4k tv? Jag är väldigt sugen på Halo Infinite men det ska ändå spelas på en 4k tv, jag tror inte jag skulle besväras jättemycket om 1440p är upscale'at men jag måste ändå ha 60 fps.

Sån himla djungel på YT asså, jag fattar inte hur mycket konsolen orkar eller hur det kommer se ut för mig.

Om inget ändras till release så är Quality mode på S 30fps och verkar vara 1080P och Perfomance mode är 60 fps. Quality mode på Series X är 60 fps och skalar upplösningen så är inte native 4k.

Digital Foundry har provat kampanjen.
https://youtu.be/A6cFMNtW27A

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

@mAster9 Har kikat på den men är typ lika förvirrad iallafall. Egentligen skulle jag väl behöva prova det själv för att få ett intryck, det är förstås inte bara Halo som ska spelas heller. Jag vet bara inte om jag gejmar tillräckligt mycket för att lägga dubbla pengen för en Series X.

Permalänk
Medlem

Säkert tagits upp flera gånger här men..

Om jag har en 1440p skärm, kommer jag då se skillnad på Series S/X? Kommer i princip aldrig spela på en 4k tv utan mest 1080p samt 1440p datorskärm.
Någon som testat? Funkar Microsoft Flight Sim bra med Series S på en 1440p skärm?

Tacksam för svar /broilerr

Permalänk
Medlem
Skrivet av broilerr:

Säkert tagits upp flera gånger här men..

Om jag har en 1440p skärm, kommer jag då se skillnad på Series S/X? Kommer i princip aldrig spela på en 4k tv utan mest 1080p samt 1440p datorskärm.
Någon som testat? Funkar Microsoft Flight Sim bra med Series S på en 1440p skärm?

Tacksam för svar /broilerr

Både Xbox Series S och X har stöd för 1440p, men man kan räkna med att Series S sällan kör spel i 1440p utan snarare 1080p eller lägre, medan Xbox Series X har större chans att nå 1440p och dessutom med fler detaljer.

Föredrar du att spela med 60fps så ökar det risken ytterligare att Series S dyker under 1440p.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Xbox Series X finns i lager på Webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Edit: Slut igen, det gick väldigt fort, hoppas någon mer hann hugga en. Och hoppas den skickas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Xbox Series X finns i lager på Webhallen
https://www.webhallen.com/se/product/302846-Xbox-Series-X

Edit: Slut igen, det gick väldigt fort, hoppas någon mer hann hugga en. Och hoppas den skickas...

Jag hann! Känns som jag suttit och uppdaterat webbsidor i två veckor nu (missade förra icke-scalper Amazon-leveransen) så att äntligen fått beställt en var riktigt skönt. Vissa dagar kändes det ju nästan hopplöst.

Hoppas också att den blir skickad nu, och inte om flera veckor. Eller ännu värre, att ordern ser ut att ha gått igenom men lagersaldot inte räckte (om det ens är en grej)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av EmilDahl:

Jag hann! Känns som jag suttit och uppdaterat webbsidor i två veckor nu (missade förra icke-scalper Amazon-leveransen) så att äntligen fått beställt en var riktigt skönt. Vissa dagar kändes det ju nästan hopplöst.

Hoppas också att den blir skickad nu, och inte om flera veckor. Eller ännu värre, att ordern ser ut att ha gått igenom men lagersaldot inte räckte (om det ens är en grej)...

Kul

"Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.", det bådar gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Kul

"Din order har paketerats och inväntar upphämtning av logistikpartner.", det bådar gott.

Jag beställde min på Webhallen för en månad sedan och de var VÄLDIGT snabba på att skicka. Typ, order lagd på en onsdag kväll och sedan hade jag XSX i InstaBox på fredagen.

Visa signatur

🖥 MB:Asus TUF Gaming B650-Plus WiFi CPU:AMD Ryzen 7600X @ 4.7 GHz GPU:PowerColor Radeon RX 6700 XT Fighter 12GB MEM:Kingston Fury Beast Black 2x16 GB 6000 MHz DDR5 SSD: 2 x Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 2TB 🖥️ Samsung UE55JU7005TXXE 4K 55"

Permalänk
Medlem

Nu blev det ett litet Black Week-fynd med på en Xbox/PC Hotas så jag flyger bättre i MSFS :).

https://www.power.se/gaming/vr-och-simulation/joystick-kontro...

Visa signatur

🖥 MB:Asus TUF Gaming B650-Plus WiFi CPU:AMD Ryzen 7600X @ 4.7 GHz GPU:PowerColor Radeon RX 6700 XT Fighter 12GB MEM:Kingston Fury Beast Black 2x16 GB 6000 MHz DDR5 SSD: 2 x Kingston KC3000 PCIe 4.0 NVMe M.2 2TB 🖥️ Samsung UE55JU7005TXXE 4K 55"

Permalänk

Finns i lager på amazon nu. Köpte nyss för 5695

Permalänk

Lyckades också. 8 st kvar i skrivande stund på Amazon.

Permalänk
Medlem

Ni som beställt till överpris hos cdon eller annat. Beställ först hos amazon, och avbeställ sedan första köpet.

Permalänk
Medlem

Fan, missade på Amazon.

Visa signatur

Data Center Operator