SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Permalänk
Medlem

har inga bidrag men bilden tyckte jag om, riktig mysig julkänsla förmedlades, bra gjort!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Fan va härlig bild alltså, den får det bli som wallpaper denna julen

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu finns julkalendern som wallpaper! Klippt ihop ett gäng olika format, men givetvis fritt fram att själv beskära så att det passar valfri enhet.

https://drive.google.com/drive/folders/1CKUiM3UNmmh6BOaCeTZQO...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Nu finns julkalendern som wallpaper! Klippt ihop ett gäng olika format, men givetvis fritt fram att själv beskära så att det passar valfri enhet.

https://drive.google.com/drive/folders/1CKUiM3UNmmh6BOaCeTZQO...

Tack! Årets Första julklapp.

Permalänk
Racingkonstnär

@JonasT @StrydeR @bobbish @Überklass @tuomi @Lagers @FreddyK @Falcon

Tackar ödmjukast! Jättekul att ni tycker om den

@bobbish Ingen bakgrund som graffare men förstår att du misstänker det, lägger ofta lite väl kraftiga konturer.

Permalänk
Bildexpert

Jag har börjat fila på ett bidrag som jag tror kan bli lite kul. Gammaldags blir det i vart fall.

Permalänk
Inaktiv

Får man göra en datoranimation eller måste man visa nyllet? Fick en idé

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av anon324648:

Får man göra en datoranimation eller måste man visa nyllet? Fick en idé

Det står ju inte exakt hur det ska göras, så tolka tävlingsupplägget fritt.

För att förtydliga: Det går alldeles utmärkt!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Nissling:

Jag har börjat fila på ett bidrag som jag tror kan bli lite kul. Gammaldags blir det i vart fall.

Det låter alldeles utmärkt! När tror du att du är klar att lämna in?

Skrivet av anon324648:

Får man göra en datoranimation eller måste man visa nyllet? Fick en idé

Hur har det gått med idén? Ser fram emot detta, nu blev man nyfiken ju.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edin:

Hur har det gått med idén? Ser fram emot detta, nu blev man nyfiken ju.

Tomten snickrar i 3D-verkstan! 🎅🏻

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fler tävlingsvinster och ytterligare en tävling. Passa på att vara med!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Edin:

Det låter alldeles utmärkt! När tror du att du är klar att lämna in?

Kanske blir klar innan helgen är slut om jag är snabb nog. Annars nästa vecka nån gång.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Nissling:

Kanske blir klar innan helgen är slut om jag är snabb nog. Annars nästa vecka nån gång.

Innan helgen blir utmärkt! Vi behöver hjälpas åt att få in fler kul bidrag och sporra andra. Så guldstjärna om du hinner =).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har haft Svive gemini gamingstolen nu i 6 månader, kan varmt rekommendera den. kan äntligen sitta många timmar i sträck utan att få ont i ryggen!!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk

Åh, äntligen en musikalisk tävling igen! Jag har en någorlunda ambitiös idé på G.. Men kan nog ta 3 veckor att färdigställa med mina övriga vardagsaktiviteter i åtanke.

Visa signatur

Main: i7 12700K @ Stock | RTX 3070 8 GB | 64 GB DDR4 | 1 TB NVMe SSD
Sec: i7 2600K @ 4.5GHz | GTX 960 4 GB | 16 GB DDR3 | 500 GB SSD
Lap: Ryzen 7 4700U | 16 GB LPDDR4X | 500 GB NVMe SSD

Permalänk
Bildexpert

Skickade in mitt bidrag precis. Blev lite av en dikt kan man säga.

Såhär såg det ut på Dreamhack i år förresten... Jag tror ni förstår poängen.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Discovered:

Åh, äntligen en musikalisk tävling igen! Jag har en någorlunda ambitiös idé på G.. Men kan nog ta 3 veckor att färdigställa med mina övriga vardagsaktiviteter i åtanke.

Kul! Sänk ambitionen något och kör igång bara. Det ska vara roligt / mysigt - inte perfekt :).

Skrivet av Gtoxed:

Jag har haft Svive gemini gamingstolen nu i 6 månader, kan varmt rekommendera den. kan äntligen sitta många timmar i sträck utan att få ont i ryggen!!!

Med lite flyt har du en till stol snart då :-). Är du med och tävlar?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Inaktiv

Mitt bidrag:

"Vi gillar dina pengar men skiter i dig som kund, väljer du Komplett ser vi till att du inte får det lätt"

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av anon277728:

Mitt bidrag:

"Vi gillar dina pengar men skiter i dig som kund, väljer du Komplett ser vi till att du inte får det lätt"

Trippel fail:
* rimmet / videon ska inte handla om komplett
* du förstörde julstämningen
* du vann inget

Bättre lycka nästa gång! Nästa samma nivå som den som skickade in en rickroll som bidrag - blev både glad och ledsen i ögat samtidigt.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Vilken schysst julbild! Den får bli wallpaper i december! Blev lite paff när jag såg det blåa chassit på hyllan, jag ställde precis undan mitt i förrådet! =P

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Edin:

Trippel fail:
* rimmet / videon ska inte handla om komplett
* du förstörde julstämningen
* du vann inget

Bättre lycka nästa gång! Nästa samma nivå som den som skickade in en rickroll som bidrag - blev både glad och ledsen i ögat samtidigt.

Trippel win:
*Jag och andra har roligt åt rimmet
*Julstämingen varar fram till jul
* Trampade en fanboy på tårna

Bättre lycka nästa gång! Till skillnad från den andra som blev glad är du nog mestadels ledsen. Du får önska dig något roligt i julklapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon277728:

Mitt bidrag:

"Vi gillar dina pengar men skiter i dig som kund, väljer du Komplett ser vi till att du inte får det lätt"

-"Bittrare kan ingen vara, än swec:s gpu-lösa skara"

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

-"Bittrare kan ingen vara, än swec:s gpu-lösa skara"

"...FPSen bara sjunker, vill gömma sig i en bunker.

Inga kort och ingen lycka, någon annan dem knycka.
Fast i förra generationen, känns så hopplöst situationen.

Vår vän Jensen nyhet släpper, hoppet om lovelace stiger,
men han endast oss trolla, med ett 2060 som en nolla

I dessa eländiga tider, våra forumbesökare lider
så låt oss använda julkalendern, som en chans att bli legender".

Permalänk
Medlem

Lästa lite för snabbt först och trodde ni skulle lotta ut saker som var med på bilden. Blev lite besviken när jag insåg att så inte var fallet, jag hann fundera ganska länge på om en headcrab skulle vara ett bra husdjur eller inte.

Ersätter denna kalender den som varit föregående år, när man öppnar en lucka och det gömmer sig ett erbjudande och/eller tävling bakom?

En annan fråga; eftersom det står ”eller” i versaler betyder det alltså att man endast får vara med i en tävling? D.v.s. att om man tävlar om ett presentkort så får man inte tävla om komplettpaketet?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Trunk:

Lästa lite för snabbt först och trodde ni skulle lotta ut saker som var med på bilden. Blev lite besviken när jag insåg att så inte var fallet, jag hann fundera ganska länge på om en headcrab skulle vara ett bra husdjur eller inte.

Ersätter denna kalender den som varit föregående år, när man öppnar en lucka och det gömmer sig ett erbjudande och/eller tävling bakom?

En annan fråga; eftersom det står ”eller” i versaler betyder det alltså att man endast får vara med i en tävling? D.v.s. att om man tävlar om ett presentkort så får man inte tävla om komplettpaketet?

Skickar du in en video kan du vinna både presentkort och Komplett-paketet. Textrim tävlar enbart om presentkort.

Vi drar en vinnare varje dag (23 st totalt) så för att maximera chansen att vinna är det bäst att skicka in sitt bidrag tidigt!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Trunk:

Lästa lite för snabbt först och trodde ni skulle lotta ut saker som var med på bilden. Blev lite besviken när jag insåg att så inte var fallet, jag hann fundera ganska länge på om en headcrab skulle vara ett bra husdjur eller inte.

Ersätter denna kalender den som varit föregående år, när man öppnar en lucka och det gömmer sig ett erbjudande och/eller tävling bakom?

En annan fråga; eftersom det står ”eller” i versaler betyder det alltså att man endast får vara med i en tävling? D.v.s. att om man tävlar om ett presentkort så får man inte tävla om komplettpaketet?

Tack för en rolig kommentar! Jag köpte en headcrab till dig i julklapp precis (vad gör man inte för en aktiv swecmedlem…) så PM:a mig vart jag ska skicka den sen :). Som tack ställer du upp i Julkalendern och vinner ännu mer saker. Deal? Obs. Inget skämt. Hur kul?!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Tack för en rolig kommentar! Jag köpte en headcrab till dig i julklapp precis (vad gör man inte för en aktiv swecmedlem…) så PM:a mig vart jag ska skicka den sen :). Som tack ställer du upp i Julkalendern och vinner ännu mer saker. Deal? Obs. Inget skämt. Hur kul?!

https://i.ibb.co/tQSGsC6/050-B9-D04-83-BE-4-D42-8-B47-8-FE282-AB8-B73.jpg

Detta gjorde min dag

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem

LOL fantastiskt

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu ska jag köpa en truck och en CRT. Märkt med Energy star så klart. Men är väl ingen barbar.

Visa signatur

AMD RYZEN 5 5600X | RTX 3060Ti | MSI B450 GAMING PRO CARBON AC

I ett tidigare liv:
AMD 2600X | AMD 8350 | AMD Phenom II X2 555 Black edition | AMD Athlon 64 3700+ | Intel® Pentium® II | Intel® 486DX2-66

Permalänk
Medlem

Hahaha, underbart!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande