Ny dator, krasch konstant..
Hej!
Köpte ny dator, ett bygge från komplett, utan os. Efter en veckas lång väntan kom den äntligen.
Installerade w11. Drog in alla uppdateringar och drivrutiner. Hoppade in i discord och såg att några vänner lirade age of empires 2 de så hoppade in för en match, här fick jag första tecken på problem. Ljudet kom och gick. Mic'en la av ganska snabbt och tagentbord hängde liksom inte med i spelet. Skulle man skriva nåt blev tex "Hej jag heter Erik" ett "Hej jaaaaaaaaaaaaaaaaa er Erik".
Testar nästa. Startar upp diablo. Tar en halv minut ca. Skärmen blir svart, fläkten till cpu går upp på högvarv (högsta?) och man blir så illa tvungen att starta om datorn.
Installerar om windows 11. Exakt samma problem.
Idag installerade jag istället Windows 10. Exakt samma problem.
Rotar jag i eventviewer är det väl...
"The Desktop Window Manager process has exited. (Process exit code: 0xe0464645, Restart count: 7, Primary display device ID: NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti)" och
Faulting application name: dwm.exe, version: 10.0.19041.746, time stamp: 0x6be51595
Faulting module name: KERNELBASE.dll, version: 10.0.19041.1387, time stamp: 0x0b9a844a
...som är av intresse?
Igår körde jag en benchmark och det gick bra, idag körde jag och fick den svarta skärmen och krasch även där.
https://www.userbenchmark.com/UserRun/48171223 den fick jag på datorn nu.
Körde via Aida64 och fick

I samband med krascherna försvinner grafikkortet från taskmanager.

Jag har försökt googla. Jag har hittat liknande problem på flertalet ställen, men aldrig några svar i de trådarna.
Jag vet inte riktigt vart man ska börja. Skickar jag in till komplett kommer de säkert installera sin homeversion av windows, allt kommer funka och jag får pynta ut med 1500 spänn extra plus en windowslicens.. För visst känns det som ett mjukvaruproblem? Annars hade jag väl inte kunnat köra benchmark och sånt heller väl?