SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Nu ska jag köpa en truck och en CRT. Märkt med Energy star så klart. Men är väl ingen barbar.

Om du köper en CRT skräm utan TCO certifiering så får du en härlig solbränna på köpet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimin:

Nu ska jag köpa en truck och en CRT. Märkt med Energy star så klart. Men är väl ingen barbar.

Glöm inte TCO-märkningen för god ergonomi.

Permalänk
Medlem

Den här onsdagen blir bara bättre o bättre...snö i Malmö/Skåne den 1 December och SweC julkalender har börjat! Woohooooo!

Permalänk
Medlem

Imponerande lucka 1. Julig teknisk nostalgi o allt :)+. (dock.. Rant https://www.youtube.com/watch?v=f2picMQC-9E)

Permalänk
Medlem

Lucka ett fick mig att tänka på:

Permalänk
Medlem

100% julstämning i lucka 1-filmen. Höga produktionsvärden också.

Permalänk

Borde inte artikeln "SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!" och artikeln "Lucka 1 – Nostalgisk CRT-sång och guldglimmande erbjudande" båda ha den där svarta remsan med "sponsras av ..." på första sidan? när man klickar på båda artiklarna så innehåller de ju den där nya "sponsormeddelande" rutan/delen.

Permalänk
SweClockers
Skrivet av sʍǝɔןoɔʞǝɹs:

Borde inte artikeln "SweClockers Julkalender 2021 – nördiga julklappar hela vägen fram till jul!" och artikeln "Lucka 1 – Nostalgisk CRT-sång och guldglimmande erbjudande" båda ha den där svarta remsan med "sponsras av ..." på första sidan? när man klickar på båda artiklarna så innehåller de ju den där nya "sponsormeddelande" rutan/delen.

Vi har märkt ut vad som är sponsrat separat i artikeln eftersom SweClockers står för julkalendern och även vinsterna till deltagarna. Dvs. julkalendern som helhet är inte sponsrad.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bra bidrag

Permalänk
Medlem

Härliga CRT! Var nere i källaren igår och hämtade upp min gamla 19 tums Hyundai Imagequest Q910 (2002) till ett litet retroprojekt och den fungerar fortfarande trots att den inte har varit igång på många år! Idag kan man inte kalla den smidig men då var den rätt liten för att vara 19 tum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Skickade in mitt bidrag precis. Blev lite av en dikt kan man säga.

Såhär såg det ut på Dreamhack i år förresten... Jag tror ni förstår poängen.
https://www.youtube.com/watch?v=vhqxC_STx2s

Underbart att se

Här är min och kompisens datorer på remedy 2003.

Lite lagom nostalgi på den bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkP86:

@JonasT @StrydeR @bobbish @Überklass @tuomi @Lagers @FreddyK @Falcon

Tackar ödmjukast! Jättekul att ni tycker om den

@bobbish Ingen bakgrund som graffare men förstår att du misstänker det, lägger ofta lite väl kraftiga konturer.

Förbaskat coolt! Fick tillbaka känslor från barndomen när föräldrarna läste "Pettson och Findus"

Permalänk
Medlem
Skrivet av craft:

Underbart att se

Här är min och kompisens datorer på remedy 2003.
https://i.ibb.co/Gpytnm6/MINOLTA-DIGITAL-CAMERA.jpg

Lite lagom nostalgi på den bilden

Hehe, bordet på DH blev också böjt nedåt en smula när min Sony damp ned. Det var nog inte så uppskattat av grannarna.

Vill man läsa mitt bidrag så finns det här. Blev lite för långt kanske men jag gillar att skriva.

Vi minns alla ditt starka glöd
Fastän du är så gott som död
Du gav ett ljud man aldrig blev väck
Och du är alldeles för stor för tomtens säck

Du är varm, tung och väldigt tjock
Tar man med dig till Dreamhack, ja då får folk en chock
Men du är snabb, flexibel och mycket finurlig
Ja, på ett sätt, närmast naturlig

För min gamla dator finns det inget som ersätter
Den bild du har gett mig så väldigt många nätter
Strålen skickas ut så att fosforn brinner
Och det går väldigt fort innan den försvinner

Du hade så många typer, så många sorter
Skuggmasken, hålgallret... Ja, rena sporter
Med 165Hz kunde vännen min bli svartsjuk
Men fick du för hög upplösning blev bilden väldigt mjuk

Men min sambo har sagt sitt
Det är nu dags att vi blir kvitt
Saken är omöjlig att diskutera
Och väljer jag dig, då måste vi separera

Vår tid tillsammans är härmed slut
Även om du fortfarande är alldeles full av krut
Så till er alla andra vill jag nu ge
En riktigt god CRT

Permalänk
Medlem

Så bra gjort, har du redan skrivit skivkontrakt än?

Permalänk
Medlem

Helt underbar lucka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Tack för en rolig kommentar! Jag köpte en headcrab till dig i julklapp precis (vad gör man inte för en aktiv swecmedlem…) så PM:a mig vart jag ska skicka den sen :). Som tack ställer du upp i Julkalendern och vinner ännu mer saker. Deal? Obs. Inget skämt. Hur kul?!

https://i.ibb.co/tQSGsC6/050-B9-D04-83-BE-4-D42-8-B47-8-FE282-AB8-B73.jpg

Haha, på riktigt alltså? Vinnare redan innan kalendern hade startat! Det känns som att mitt liv nyss peakade.

I så fall får du min adress men jag vill också att du då nämner en valfri välgörenhetsorganisation som kommer få 250 kronor av mig, för att sprida vidare julkänslan lite. Enda kravet är att den är seriös och ickepolitisk.

Jag kommer definitivt delta i tävlingen, frågan är bara vad jag kan göra så att ni slipper ta fram skämskuddarna...

Permalänk
Medlem

Första luckan var nice.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

En spargris för "NY GPU" men hade ändå råd med en laddningsbar Boston Dynamics-hund. Underbart!

Den kan vara printad

Permalänk
Medlem

Fantastiskt bidrag i lucka 1!

Permalänk
Grundare
Skrivet av Trunk:

Haha, på riktigt alltså? Vinnare redan innan kalendern hade startat! Det känns som att mitt liv nyss peakade.

I så fall får du min adress men jag vill också att du då nämner en valfri välgörenhetsorganisation som kommer få 250 kronor av mig, för att sprida vidare julkänslan lite. Enda kravet är att den är seriös och ickepolitisk.

Jag kommer definitivt delta i tävlingen, frågan är bara vad jag kan göra så att ni slipper ta fram skämskuddarna...

Jajamen, den står som "dispatched" idag. Beställde den från någon obskyr säljare på Amazon, men jag hoppas på bra kvalitet :).

Välgörenhet tackar jag ja till, men vad sägs om att du väljer ställe? Just i år riktar SweClockers en insamling till Barncancerfonden så det skulle ju kunna vara något, alternativt vet jag några bekanta som driver https://ghanamakeadifference.networkforgood.com/projects/1157...

GOD JUL DÅ!