Spotify Wrapped 2021 – vad lyssnade ni på mest i år?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Spotify Wrapped 2021 – vad lyssnade ni på mest i år?

I vanlig ordning mot slutet av året är det dags att få sitt musiklyssnande sammanfattat, åtminstone om man lyssnar via Spotify. Det var ingen direkt högoddsare att det bara var tv-spelsmusik för min del, då vi nästan uteslutande lyssnar på det på kontoret.

Hur ser era listor ut?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

För mig hamnade Tesseract i toppen igen, typ 6:e året i rad eller sånt. Snöade också in på Nightwish och specifikt Floor som har helt otrolig sångröst.
Också lite besviken att kazoo-musiken som vi spelar på kontoret i hamnade högre upp. Dåligt

Permalänk
Medlem

Jäkla massa minuter folk lyssnar!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Snusfri

Rejält blandat som vanligt för mig

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mitt spotify som rullar på jobbet dag in och dag ut

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
DingDongerMcDongface

Det enda som faktiskt förvånade mig var Blackpink, för jag kan legitimt inte komma ihåg när jag lyssnat på dem tillräckligt mycket för att de ska ta så mycket plats i min lista. Det lutar åt att jag kan ha glömt det på repeat någon gång eller nåt. Toppgenren svensk hiphop lär vara min intensiva Petter-period i början av året, haha. Annars kändes det mesta HYFSAT rimligt ändå.

I år är också första året på väldigt många där Bloc Party saknas från min lista. Även BTS, som toppat två senaste åren, föll bort.
Jag misstänker dock att något är borked. Artisten till min topplåt saknas från toppartisterna, däremot har artisten för tredje mest lyssnade låten letat sig in som fjärde mest spelade. Båda fall är en låt vardera som jag hakat upp mig på och haft på repeat.

Permalänk

Men vad i helvete, 127989 minuter, ner från förra året.

fixade bilden
Permalänk
Medlem

Jag personligen blev lite överraskad att det blev så mycket punk på min årslista faktiskt.

Men kollar man last.fm och "Rullande" år så verkar det ju stämma väldigt bra.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

får bara som alternativ att det finns tillgängligt i appen och när jag går till appen får jag bara låtarna jag lyssnar på. HJÄLP!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

EN TVÅ TRE FYR FEM SEX SJU DET ÄR NYTT REKORD DÅ KAN JAG SLUTA NU

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

För mig hamnade Tesseract i toppen igen, typ 6:e året i rad eller sånt. Snöade också in på Nightwish och specifikt Floor som har helt otrolig sångröst.
Också lite besviken att kazoo-musiken som vi spelar på kontoret i hamnade högre upp. Dåligt
//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/99306?key=1d14585a78104dc4cd6b76a2a9e6f877
//cdn.sweclockers.com/artikel/fil/99305?key=7f06261330045f5aff49f9a021051c1d

Ooooh; Tesseract är bra grejer!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Vad annars lixom

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag använder Spotify nästan uteslutande för att lyssna på poddar. Väldigt lite musiklyssnande där. Musik lyssnar jag primärt på via Youtube.

Min topplista blir därför aningen skev...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Rejält blandat som vanligt för mig

https://i.imgur.com/oTq5AM4.png

KUT

Fint med lite Philter!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Lätt schizofren blandning i topp men det är okej

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Medlem

Undrade varför jag inte får upp den här "Wrapped"-grejen, och ser nu att jag har lyssnat på för få låtar av för få artister under mätperioden.

Totalt 447 minuter lyssningstid (som inte är poddar) under perioden.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Att spela barnens musik med sitt konto kan verkligen förstöra sånt här Crazy Frog - Axel F som tredje mest spelade låten...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

får bara som alternativ att det finns tillgängligt i appen och när jag går till appen får jag bara låtarna jag lyssnar på. HJÄLP!

Samma här. Du har förmodligen lyssnat på för få låtar och/eller för få artister. Tydligen finns det en nivå man måste över för att statistiken ska skapas.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Gillar Spotify, men min största kritik mot platformen är att när man lyssnat in sig i ett fack så är det hopplöst att få tips på musik som ligger utanför det facket.
Och nu fick jag en lista med alla sånger jag redan hört tusen gånger förut...
Vad är poängen? Jag vet väl redan vad jag lyssnar på?

Fast poängen kanske är att kunna flasha en bild som i den här tråden. Om ingen ser dig finns du inte.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Lego Master

Ungarna har förstört detta genom att vilja lyssna på typ soundtracket från Moana VARJE KVÄLL när de ska somna.
Så mina topp 5 låtar är alla från det albumet.. ^^

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Min wrapped har vart buggad sen start och alla kort är bara tomma/buggar/kraschar appen. Vart så över flera telefoner så är inte appen...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Väldigt osäker på om "visor" är rätt genre, men men.

Skrivet av Swedman18:

får bara som alternativ att det finns tillgängligt i appen och när jag går till appen får jag bara låtarna jag lyssnar på. HJÄLP!

Det går endast att få den genom mobilappen, den dumma idén fick de förra året. Alla andra platser får du bara spellistan.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av landmarks:

Det enda som faktiskt förvånade mig var Blackpink, för jag kan legitimt inte komma ihåg när jag lyssnat på dem tillräckligt mycket för att de ska ta så mycket plats i min lista. Det lutar åt att jag kan ha glömt det på repeat någon gång eller nåt. Toppgenren svensk hiphop lär vara min intensiva Petter-period i början av året, haha. Annars kändes det mesta HYFSAT rimligt ändå.

I år är också första året på väldigt många där Bloc Party saknas från min lista. Även BTS, som toppat två senaste åren, föll bort.
Jag misstänker dock att något är borked. Artisten till min topplåt saknas från toppartisterna, däremot har artisten för tredje mest lyssnade låten letat sig in som fjärde mest spelade. Båda fall är en låt vardera som jag hakat upp mig på och haft på repeat.

https://i.imgur.com/0rf2zkv.jpg

Även jag har musik jag inte kan kännas vid att jag lyssnat på. 5 mest lyssnade ska tydligen vara en låt från npgot polskt dansband... Nepp, det är lite buggigt...

Permalänk
Föredetting
Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

Topplåtar
1. Carolus Rex
2. Karolinens Bön
3. Attack of the dead men
4. To hell and back
5. Gott mit uns.

Vart dock bara 5,4k minuter så 0.5% av topp lyssnarna slog mig på Sabaton.
Synd att jag lyssnar så mycket mha youtube, skulle vart skoj att haft bättre statistik.