Permalänk

Behov av soundbar till LG B1?

Köpte en LG 55" B1a under Black Week och får hem den snart så har ännu inte hunnit testa den. Min fråga till er som har den är, är TVns ljud okej eller måste man verkligen komplettera med en soundbar? Har kollat in Sony HT-X8500 men en säljare på Elgiganten rekommenderare den inte då den har en inbyggd subwoofer. Ingen aning om det är mycket bättre med en separat subwoofer men har ni någon annan som ni rekommenderar annars för max ett par tusenlappar?

God jul!

Permalänk
Medlem

har en lg b8, tycker att den inbyggda räcker alldeles tillräckligt för våra behov.
avvakta och testa först hemma.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem

Har en LG CX55, och tycker defniitivt att man behöver en soundbar, även om den inte är dyr. Den inbyggda är för skral och ihålig, helt enkelt.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av theboxen21:

Köpte en LG 55" B1a under Black Week och får hem den snart så har ännu inte hunnit testa den. Min fråga till er som har den är, är TVns ljud okej eller måste man verkligen komplettera med en soundbar? Har kollat in Sony HT-X8500 men en säljare på Elgiganten rekommenderare den inte då den har en inbyggd subwoofer. Ingen aning om det är mycket bättre med en separat subwoofer men har ni någon annan som ni rekommenderar annars för max ett par tusenlappar?

God jul!

Vänta tills du har fått TVn så kan du bedöma det själv. Jag tycker att det alltid är värt med extra ljud utöver TVns egna men det tycker inte alla.

Permalänk
Medlem

Jag har en C1, tycker det inbyggda ljudet är helt OK sålänge man kör med stativet (stativet gör att ljudet omdirigeras framåt från de nedåtriktade högtalarna). Hängd på väggen blir det sämre, men inte dåligt.

Du får väl helt enkelt testa och avgöra själv vad du tycker.

Permalänk
Medlem

Kör en 55CX och tycker de inbyggda är ok trots att jag gillar bra ljud annars. Ser helt enkelt inte behovet i att investera mer, men bedöm själv som @Augusts sa.

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Audeze LCD2 Classic | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7+HS8S | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!