Permalänk
Medlem

2st nätagg?

Jag har nyss skickat in mitt ti4400 för att det var massa problem med det, jag har bett dem att skicka ett radeon9800pro mot mellanskillnaden, och jämfört med GForcet så behöver ju radeonet en 5V kontakt. Tyvärr har jag inga kvar i mitt system så jag skulle behöva fler, men nytt nätagg kan jag inte få förän om en månad.

Kan jag använda mig av ett annat nätagg till just den kontakten vid sidan om tills jag fått det nya nätagget eller blir det problem då?

Info:Det jag har i datorn är ett orginal 360W och det brevid har 300w

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |

Permalänk
Medlem

du kan nog använda en kontakt från ett annat nätagg... eller så kan du skaffa en Y-kabel
är det en vanlig molex eller den mindre versionen för floppys?
Jag skulle iaf ha köpt en Y-kabel och klippt av den och lött på en floppy-connector från ett gamm-agg..

Permalänk
Medlem

Re: 2st nätagg?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qlar
Jag har nyss skickat in mitt ti4400 för att det var massa problem med det, jag har bett dem att skicka ett radeon9800pro mot mellanskillnaden, och jämfört med GForcet så behöver ju radeonet en 5V kontakt. Tyvärr har jag inga kvar i mitt system så jag skulle behöva fler, men nytt nätagg kan jag inte få förän om en månad.

Kan jag använda mig av ett annat nätagg till just den kontakten vid sidan om tills jag fått det nya nätagget eller blir det problem då?

Info:Det jag har i datorn är ett orginal 360W och det brevid har 300w

det går använda det andra nätagget hur bra som helst... men man kan också skarva från din andra 5v kontakt..
det är bara att ta den från ditt andra näragg och löda dit

Permalänk
Medlem

Precis, det finns Y-kablar som ger både stor och liten kontakt tror jag.

Att köpa en ny PSU för att kontakterna tagit slut är ungefär som att flytta till en större lägenhet när man använt alla vägguttag

Permalänk
Medlem

tack för svaren..

Visa signatur

XP 2500+@11*219Mhz/2409Mhz| ABIT NF7-Sv2.0 | Leadtek GeForceFX 5900Ultra 256MB | 2*Twinmos-Winbond PC3200 256Mb 2-3-3-7 timings | WD 40GB + IBM 20GB + Hitachi 160GB |