Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Hjälp med en konf för 35k

Hej,

Söker en rigg med en budget på ca 35k, använder den mest för att spela och koda på.

Tänker mig något som:

1. vill gärna ha ett RTX grafikkort
2. gärna ha minst 2 TB m.2 lagring
3. gärna ha 64gb ram

i övrigt är jag rätt obrydd, budgeten är tänkt att täcka lådan så att säga har resten i övrigt.

jättetacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Hej,

Bygga själv eller färdigbyggd?

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Spelar inte så där superstor roll faktiskt

Permalänk
Medlem

Kanske följande:

+ 16GB kit RAM. Oklart vad som sitter i.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

@Webhallen Länken till minnet på större delen av burkarna leder inte till produkten i fråga. Har produkten utgått? Går det isåfall att byta ut mot 64GB av annan modell?

Visa signatur

|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Där har du ett tips tex ,rätt välbalanserat

Separat disk för Windows och drivrutiner ,sedan en 2TB disk för spel m.m.

Permalänk
Medlem

Stort tack! sitter och funderar på hur "mycket" jag vinner på att ta ngn av kit-byggena vs att bara vara lat och luta mig bakåt å låta webhallen bygga åt mig

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Arcec:

@Webhallen Länken till minnet på större delen av burkarna leder inte till produkten i fråga. Har produkten utgått? Går det isåfall att byta ut mot 64GB av annan modell?

De är ej utgångna, vi använder en viss modell som vi endast kör i produktionen. Du kan själv byta ut alla moduler utan konstigheter i efterhand

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serfiar:

Stort tack! sitter och funderar på hur "mycket" jag vinner på att ta ngn av kit-byggena vs att bara vara lat och luta mig bakåt å låta webhallen bygga åt mig

Du får erfarenhet av att bygga/montera så är det även rätt roligt och du kan sätta din egna "touch" påt beroende på hur du vill montera aio kylaren om den ska vara i fronten eller på sidan eller i toppen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De är ej utgångna, vi använder en viss modell som vi endast kör i produktionen. Du kan själv byta ut alla moduler utan konstigheter i efterhand

/Patrik

I efterhand? Så det går alltså inte att speca 1. utan RAM 2. Med 64GB på redan speccad burk?

Visa signatur

|| Acer Predator X34A

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Arcec:

I efterhand? Så det går alltså inte att speca 1. utan RAM 2. Med 64GB på redan speccad burk?

Alla datorer är redan byggda därav ingen möjlighet för oss att confa i efterhand, använder du vår custom tjänst däremot så styr du alla delar själv sålänge allt passar.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch