Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Philips 706/806 OLED med HDMI 2.1 och 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

God Jul! 🎅🏻 Ok, då har jag en relevant fråga nu när mellanrean har börjat. De modeller (och nuvarande billigaste priser) jag är ute efter är som följer:

706: 13 990 kr

806: 17 990 kr

856: 16 990 kr

Jag vill helst ha 856 pga. bordsstativet. Om inte är 806:ans fyrsidiga Ambilight och bättre kontroll att föredra över 706:an. Dock är min budget runt 13 000 kr och i nuläget är det endast 706:an som ligger i det spannet.

Min fråga: Är det ens troligt att 856 eller 806 hamnar i det spannet eller ska jag bara köra på 706?

Sen undrar jag bara ifall det är bäst att vänta in i det sista innan mellanrean försvinner att köpa i hoppet att priset sjunker lite till eller är det bara att slå till nu?

706 är dealen. Om du behöver vrida tvn ofta ja då är 856 det enda alternativet vilket gör det lätt att välja. Är det skitsamma, ja då är 706 det bättre köpet helt klart.

För dig som ändå har den på bordet så är 806 ingen mening att köpa. Visst får du en liiiiite bättre fjärrkontroll men det är helt ärligt inte värt tusenlappar. Välj mellan 706 och 856 beroende på hur mycket du värderar vridbar fot och fjärrkontrollen.

Och reorna som är i början av mellandagsrean brukar bestå. Det finns väl dock en chans att 806 sänks en aning då den inte har något reapris just nu (däremot hade den inte heller det under BF).

Stavfel
Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

God Jul! 🎅🏻 Ok, då har jag en relevant fråga nu när mellanrean har börjat. De modeller (och nuvarande billigaste priser) jag är ute efter är som följer:

706: 13 990 kr

806: 17 990 kr

856: 16 990 kr

Jag vill helst ha 856 pga. bordsstativet. Om inte är 806:ans fyrsidiga Ambilight och bättre kontroll att föredra över 706:an. Dock är min budget runt 13 000 kr och i nuläget är det endast 706:an som ligger i det spannet.

Min fråga: Är det ens troligt att 856 eller 806 hamnar i det spannet eller ska jag bara köra på 706?

Sen undrar jag bara ifall det är bäst att vänta in i det sista innan mellanrean försvinner att köpa i hoppet att priset sjunker lite till eller är det bara att slå till nu?

Jag har tyvärr dålig koll på reapriserna på Philips olika modeller. Förhoppningsvis kan någon annan fylla i med den informationen. Rent generellt tror jag priserna under mellandagsrean kommer vara i princip samma som Black Week, maximalt en tusenlapp lägre. Därmed borde du kunna titta på priserna som gällde då och dra slutsatser baserat på det. Kollar jag lite snabbt på prisjakts prishistorik, som förvisso inte alltid fångar upp alla reapriser för medlemmar och liknande, ser det ut som att endast 706:an och 856:an är faktiska reapriser. 806:an verkar bara ha rört sig nedåt över tid.

Jag har dålig koll på om priserna sänks ytterligare senare på rean, men är spontant tveksam till det. Dessa kampanjer är ofta i flera regioner samtidigt och planerade långt i förväg i de allra flesta fall.

Det finns förövrigt generiska TV-fötter/stativ som skruvas fast i TV:ns VESA-skruvhål för några hundralappar.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Tack så mycket till er båda! Jag är nu mer eller mindre övertygad om att köpa 706:an. Problemet med bordsstativ löser jag genom att köpa något separat som ovan nämnt! Så långt så väl. Nu kom jag dock på att jag måste hitta en soundbar och eftersom min budget är på bristningsgränsen så får den inte kosta mer än säg 1000 - 1500 kr. Något förslag? Jag måste inte ha det vassaste som finns. Min lägenhet är ganska lyhörd så jag kan ändå inte kötta på hur högt som helst. Det hade ju varit bra att hitta en soundbar nu under mellandagsrean också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

Tack så mycket till er båda! Jag är nu mer eller mindre övertygad om att köpa 706:an. Problemet med bordsstativ löser jag genom att köpa något separat som ovan nämnt! Så långt så väl. Nu kom jag dock på att jag måste hitta en soundbar och eftersom min budget är på bristningsgränsen så får den inte kosta mer än säg 1000 - 1500 kr. Något förslag? Jag måste inte ha det vassaste som finns. Min lägenhet är ganska lyhörd så jag kan ändå inte kötta på hur högt som helst. Det hade ju varit bra att hitta en soundbar nu under mellandagsrean också!

Tråden nedan kan kanske vara av intresse. Tänk dock på att det finns mycket skräp i den prisklassen så det är viktigt att läsa recensioner av de olika modeller man hittar. Att köpa begagnat är också absolut värt att överväga.

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1653457-slum-soundbar-...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

När du väl fått chansen att titta på 24 fps film så får du gärna ge mig en liten minirecension 😁

Fick en cinematic upplevelse med Film eller Pure cinema motion lägena på. Hatar såpopera rörelse så detta gör att man slipper det.

Det enda negativa jag har med TVn är att det är lite settings man behöver ändra (stänga av extra sharpness och bildförbättringar) men när det väl är gjort är det inga problem. Jag ska också säga att läge Warm gör färgtemperaturen för gul för min smak. Har alltid lite kallare än varmare på mina skärmar. Jag valde iaf Normal och drog ner lite blått och grönt för att få en lite varmare bild. I HDR är nog Warm att föredra annars tyckte jag att vissa highlights tappade kvalité.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Mycket intressant tråd. Då jag just nu sitter och funderar över att klicka hem en Philips 706 dock en 55".

Permalänk
Medlem

Tog hem en 65” 706. Gick från en 5 år gammal Samsung UE65KS7005. Riktig uppgradering av bilden. Söker efter lämpliga inställningar men svårt att hitta online. Brukar annars leta upp reviews där man ofta brukar gå igenom vad som ska stängas av, tex rörelseförbättringar och liknande men för denna verkar det skralt. Någon som sitter på info om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Tog hem en 65” 706. Gick från en 5 år gammal Samsung UE65KS7005. Riktig uppgradering av bilden. Söker efter lämpliga inställningar men svårt att hitta online. Brukar annars leta upp reviews där man ofta brukar gå igenom vad som ska stängas av, tex rörelseförbättringar och liknande men för denna verkar det skralt. Någon som sitter på info om detta?

Settingsen e inte så mycket man behöver finjustera (förutom färgtemperaturen för mig), överlag stänger jag bara av all extra bild bearbetning; Ultra Res, Minska Brus, MPEG reduction osv. Jag kör också med Lightboost Minimum i SDR då mitt rum är välbelyst. Utgick ifrån ISF Ljus/Natt och testade mig fram

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

Tack så mycket till er båda! Jag är nu mer eller mindre övertygad om att köpa 706:an. Problemet med bordsstativ löser jag genom att köpa något separat som ovan nämnt! Så långt så väl. Nu kom jag dock på att jag måste hitta en soundbar och eftersom min budget är på bristningsgränsen så får den inte kosta mer än säg 1000 - 1500 kr. Något förslag? Jag måste inte ha det vassaste som finns. Min lägenhet är ganska lyhörd så jag kan ändå inte kötta på hur högt som helst. Det hade ju varit bra att hitta en soundbar nu under mellandagsrean också!

Denna blir nog perfekt:
https://www.elgiganten.se/product/ljud-hifi/hogtalare/220625/...

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Skrivet av Clasito:

Fick en cinematic upplevelse med Film eller Pure cinema motion lägena på. Hatar såpopera rörelse så detta gör att man slipper det.

Det enda negativa jag har med TVn är att det är lite settings man behöver ändra (stänga av extra sharpness och bildförbättringar) men när det väl är gjort är det inga problem. Jag ska också säga att läge Warm gör färgtemperaturen för gul för min smak. Har alltid lite kallare än varmare på mina skärmar. Jag valde iaf Normal och drog ner lite blått och grönt för att få en lite varmare bild. I HDR är nog Warm att föredra annars tyckte jag att vissa highlights tappade kvalité.

Tack för recensionen! Kommer nog beställa allt imorron. Har varit en del att fixa, bland annat ny TV-möbel och lite sånt. Finns det någon artikel eller video man kan följa för 706 med just bildinställningar? Jag är inte så duktig på det!

Permalänk

Så kul att det just är den du tipsar om då jag kikat lite extra på den 😅 Har du någon erfarenhet av den? I min lekmannamässiga uppfattning verkar man få en del för pengarna faktiskt. Förutsatt att den håller måttet osv

Permalänk
Medlem

Är LG A1 55" eller Philips 706/12 55" ett bättre köp för spel (inte senaste generationen), film i ett relativt ljust rum?

Visa signatur

Groovey

Permalänk
Medlem
Skrivet av kroyza:

Är LG A1 55" eller Philips 706/12 55" ett bättre köp för spel (inte senaste generationen), film i ett relativt ljust rum?

Inte mycket som talar för LG; sämre ljusstyrka, sämre uppdateringsfrekvens, sämre hdmi(2.0 vs 2.1) och just nu bara 500:- i skillnad. Jag har en LG 65" CX och klickade hem en Philips 55" 706 igår som andra teve.

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Skrivet av Discharged:

Inte mycket som talar för LG; sämre ljusstyrka, sämre uppdateringsfrekvens, sämre hdmi(2.0 vs 2.1) och just nu bara 500:- i skillnad. Jag har en LG 65" CX och klickade hem en Philips 55" 706 igår som andra teve.

Är 706 mer prisvärd än samsung qa 60/80 serie som ligger på samma pris just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Är 706 mer prisvärd än samsung qa 60/80 serie som ligger på samma pris just nu?

Oj, det är ju väldigt olika sorters apparater. Jag är inte direkt teve-expert och har ingen personlig erfarenhet av just samsungs qled. Eftersom teknikerna dessutom är vitt skilda så kan jag säga såhär:

Behöver du ljusstyrkan som en qled kan plocka fram så är det kanske inte så aktuellt med en oled. Hur ljus är platsen där du kommer att titta på teve? Är det teve mitt på dagen? Tänk även på att det blir sommar o ljusa kvällar... jag har mörkläggningsgardiner så ljusstyrkan är helt ointressant för mig. Kommer teven bara stå å gå? Då kansle också en konventionell LCD passar bättre. Det finns en risk för inbränning på OLED, även om den förefaller vara försvinnande liten. Men ska du använda den som skärm för PC eller liknande så kan det vara värt att titta på en LCD istället.

Sen är det knappt jämförbart med q60 för det är en betydligt sämre teve på alla sätt och vis, föutom möjligtvis ljusstyrkan då.

Sen tycker jag du ska läsa:

https://www.sweclockers.com/artikel/33206-tv-guiden-2021-2022...

Där får man enkla svar på komplicerade frågor... och om du vill så taggar du @laxpudding och så kan du får komplicerade svar på till synes enkla frågor också!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

På 706 verkar röststyrningen inte fungera alls när man ska skriva in sökningar osv. Beror detta på att fjärren är en icke-smart sådan? Kan man köpa en smartare fjärr med mic? Att skriva in allt manuellt känns lite amish.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Discharged:

Oj, det är ju väldigt olika sorters apparater. Jag är inte direkt teve-expert och har ingen personlig erfarenhet av just samsungs qled. Eftersom teknikerna dessutom är vitt skilda så kan jag säga såhär:

Behöver du ljusstyrkan som en qled kan plocka fram så är det kanske inte så aktuellt med en oled. Hur ljus är platsen där du kommer att titta på teve? Är det teve mitt på dagen? Tänk även på att det blir sommar o ljusa kvällar... jag har mörkläggningsgardiner så ljusstyrkan är helt ointressant för mig. Kommer teven bara stå å gå? Då kansle också en konventionell LCD passar bättre. Det finns en risk för inbränning på OLED, även om den förefaller vara försvinnande liten. Men ska du använda den som skärm för PC eller liknande så kan det vara värt att titta på en LCD istället.

Sen är det knappt jämförbart med q60 för det är en betydligt sämre teve på alla sätt och vis, föutom möjligtvis ljusstyrkan då.

Sen tycker jag du ska läsa:

https://www.sweclockers.com/artikel/33206-tv-guiden-2021-2022...

Där får man enkla svar på komplicerade frågor... och om du vill så taggar du @laxpudding och så kan du får komplicerade svar på till synes enkla frågor också!

He-he! Du sammanfattar rätt bra varför det är lite meningslöst att prata om "prisvärde" eftersom alla lägger olika betydelser i "värdet" då man har olika användningar för en TV. Men alla är inte medvetna om de här skillnaderna. Särskilt som priserna varierar hela tiden där bildtekniskt bättre modeller ibland kostar mindre än de sämre. Men det är ju det som guiden är till för, så att man snabbt kan se en rankning av bildprestanda.

Skrivet av pulverboi:

Är 706 mer prisvärd än samsung qa 60/80 serie som ligger på samma pris just nu?

Philips 706 är en helt annan TV än Samsung Q80A. Det är OLED med hög kontrast (706) mot en väldigt ljusstark TV (Q80A) med betydligt sämre kontrastförhållande. De svarar mot helt olika behov, mer eller mindre varandras motsatser.

Samsung Q60A är i sin tur en mycket enklare modell som bör ha högre kontrastförhållande men sämre vinklar (pga av VA-panelen) än Q80A men inte alls matcha ljusstyrkan eller 120 Hz-spelegenskaperna. Den är i sin tur en betydligt sämre modell bildtekniskt än Philips 706.

Vad som är värt vad beror helt på vad man prioriterar. Alla tre kan ju faktiskt duga exakt lika bra om man har kraven på den nivån alla kan svara mot.

Permalänk
Skrivet av Discharged:

Oj, det är ju väldigt olika sorters apparater. Jag är inte direkt teve-expert och har ingen personlig erfarenhet av just samsungs qled. Eftersom teknikerna dessutom är vitt skilda så kan jag säga såhär:

Behöver du ljusstyrkan som en qled kan plocka fram så är det kanske inte så aktuellt med en oled. Hur ljus är platsen där du kommer att titta på teve? Är det teve mitt på dagen? Tänk även på att det blir sommar o ljusa kvällar... jag har mörkläggningsgardiner så ljusstyrkan är helt ointressant för mig. Kommer teven bara stå å gå? Då kansle också en konventionell LCD passar bättre. Det finns en risk för inbränning på OLED, även om den förefaller vara försvinnande liten. Men ska du använda den som skärm för PC eller liknande så kan det vara värt att titta på en LCD istället.

Sen är det knappt jämförbart med q60 för det är en betydligt sämre teve på alla sätt och vis, föutom möjligtvis ljusstyrkan då.

Sen tycker jag du ska läsa:

https://www.sweclockers.com/artikel/33206-tv-guiden-2021-2022...

Där får man enkla svar på komplicerade frågor... och om du vill så taggar du @laxpudding och så kan du får komplicerade svar på till synes enkla frågor också!

Tack för ett ypperligt svar.

Ja tvn kmr ha 4 fönster som ej är för dragna så de kmr vara väldigt ljust på dagarna.

Behöver knappt tända lampor på sommaren i detta rum.

Få kanske en samsung är bättre.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av pulverboi:

Tack för ett ypperligt svar.

Ja tvn kmr ha 4 fönster som ej är för dragna så de kmr vara väldigt ljust på dagarna.

Behöver knappt tända lampor på sommaren i detta rum.

Få kanske en samsung är bättre.

Q80A kommer att ha mer ljusstyrka som hjälper att "kämpa mot rummet" – vilket Q60A och 706 saknar. Men 706 har ett bättre reflexfilter än båda två. Så det blir en avvägning mot högre bildkvalitet (706) mot hur mycket du vill ordna med rummet och gardiner för att faktiskt få en behaglig bild till att börja med de ljusa dagarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Tack för ett ypperligt svar.

Ja tvn kmr ha 4 fönster som ej är för dragna så de kmr vara väldigt ljust på dagarna.

Behöver knappt tända lampor på sommaren i detta rum.

Få kanske en samsung är bättre.

Har en fönstervägg med 706 placerad i mitten av väggen, två fönster på varje sida om tvn. Ett fönster till höger som har söderläge och två små fönster bakom soffan (alltså riktade rakt mot tvn). Nu är det på vintern iofs men jag har inte stört mig det minsta på att ljusstyrkan INTE räcker. Den räcker faktiskt mer än nog under dagtid.

Jag bytte från en 8 år gammal philips lcd som var något ljusstarkare än 706 men reflexfiltrerna går inte att jämföra. 706 är minst dubbelt så bra ur den aspekten vilket gör att ljusstyrkan räcker, med råge i mitt fall.

Med det sagt, jag tycker det är värt att ”gambla” på en oled i ett ljust rum. Är man missnöjd kan man alltid byta. Jag själv gjorde så men blev toknöjd med en oled, även fast jag hade dömt ut den lite på förhand.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

Så kul att det just är den du tipsar om då jag kikat lite extra på den 😅 Har du någon erfarenhet av den? I min lekmannamässiga uppfattning verkar man få en del för pengarna faktiskt. Förutsatt att den håller måttet osv

Ingen erfarenhet alls av den men jag tror för pengen så är den helt ok.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Tack för ett ypperligt svar.

Ja tvn kmr ha 4 fönster som ej är för dragna så de kmr vara väldigt ljust på dagarna.

Behöver knappt tända lampor på sommaren i detta rum.

Få kanske en samsung är bättre.

Som du märker är det aldrig helt enkelt. Sen beror det mycket på hur nördig du är, eller vad just du stör dig på. Jag hade en qled med fald innan jag bytte till min LG CX och den höll på att driva mig till vansinne. Först, alltså när jag packade upp den så var jag skitnöjd med svärtan, men sen kom det mörka scener med undertexter och då drog ju vissa dioder upp i ljusstyrka, orsakade störande problem som blooming som kom o gick i de områden som var nära undertexterna. Det störde mig så mycket, så jag betalade massa extra för att få fa(i)ld men implementationen sög, så det slutade med att jag stängde av alltihop istället! Körde dioderna igång hela tiden och levde med grådassig svärta. Jag grämde mig ganska snart på att jag inte köpte en oled istället, detta var runt ~2016 och OLED hade fått en del skit för att bilden brände in. Så jag fegade ur... men nu kommer nog ingen annan teknik än OLED in i mitt hus.

Men å andra sidan, så är rummet för ljust för OLED så spelar perfekt svärta ingen som helst roll. Men jag anpassar rummet för teven istället för tvärt om!

Visa signatur

Small minds discuss people, bigger minds discuss events & great minds discuss ideas!
På den första dagen skapade Gud Datorn, på den andra skapade Bill Gates CAL-licensen
Inga elaka länkar. /Aphex

Permalänk
Medlem

Jag är extremt sugen på att köpa en 65" 706:a och byta ut min Philips 55" POS901F i vardagsrummet.

Någon som har koll på om TV-apparaterna som säljs med Android TV idag kommer att uppdateras till Google TV?
Jag har inte riktigt hängt med där och hittar inget bra svar när jag googlar heller.

Visa signatur

AMD64 Venice 3200+ @ 2640 Mhz | Asus A8N-E | Msi Geforce 6600 @ 355/1196 Mhz | 2x512 3200 kingston 2.0-2-2-6-T1 @ 200Mhz | 80 gb maxtor

Permalänk
Medlem
Skrivet av pulverboi:

Är 706 mer prisvärd än samsung qa 60/80 serie som ligger på samma pris just nu?

Det närmaste du kan jämföra en oled med från Samsung skulle jag nog vilja säga är deras QN95A och QN93A. Båda bygger på mini-led och VA paneler och ger en riktigt bra svärta som nästan är i klass med oled.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Det närmaste du kan jämföra en oled med från Samsung skulle jag nog vilja säga är deras QN95A och QN93A. Båda bygger på mini-led och VA paneler och ger en riktigt bra svärta som nästan är i klass med oled.

nej, ingen LCD baserad TV är i närheten av OLEDs svärta.

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk

Ja så då är 706 ganska så prisvärd med tanke på priset på den just nu.

Läste i tråden om lg att de är ett problem att streama fotboll ifrån viaplay..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton89:

Jag är extremt sugen på att köpa en 65" 706:a och byta ut min Philips 55" POS901F i vardagsrummet.

Någon som har koll på om TV-apparaterna som säljs med Android TV idag kommer att uppdateras till Google TV?
Jag har inte riktigt hängt med där och hittar inget bra svar när jag googlar heller.

Den får google tv i början på 2022 enligt Philips

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk

Då har jag beställt en Philips 65OLED706 och en soundbar TAB8505. Hoppas att det blir en god investering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Papa_Bear89:

Då har jag beställt en Philips 65OLED706 och en soundbar TAB8505. Hoppas att det blir en god investering!

Härligt. Hoppas du blir nöjd!

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk

Vad finns de för garantier på inbränning?

Kan man få de på villa försäkring?

Jag fick en ny tv förra gången min lcd tv fick pixelfel och var bara 2 år gammal.