Microsoft köper Activison Blizzard för närmare 70 miljarder dollar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Om rea är att betala mer än ursprungspriset (i detta fall 45% över marknadsvärde per aktie), då måste jag erkänna att jag missuppfattat konceptet av begreppet rea fram till nu

Det har varit rea på high-end gpu:er ett bra tag nu

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

https://i.imgur.com/qAQGtiM.png

Oavsett vad Kotick håller på med så går det bra för företaget. Han tog över 2008

Han har varit VD sedan 90-talet för Activision, mergen med Vivendi hände 2008 dock, och Blizzard-delen har i princip skött sig själva.

Permalänk
Medlem

Löpt gatlopp på internet i 2-3 månader för sin företagskultur under 90-talet och framåt. Trakasserier av kvinnliga anställda. Men jag kände det på mig, när så många mediala källor, så länge, fortsatte och fortsatte driva frågan mot blizz. Menar inte att relativisera Blizz tidigare osunda kultur, men så fromma är inte media, och deras kritik gäller många företag. Varför hackade man på just blizz så att deras börspris dök i månader?

Beskåda min förvåning, när jag hör att en av deras 0.0001% kompisar nu köpt hela Blizz till 50% rabatt. De är skurkar, och för egen del ser jag ett mönster av att narrativ som drivs mycket konsekvent på det här sättet handlar om att driva igenom egna intressen.

Nu var ju OG blizz körda sedan Activision tog över spakarna. Men kommer kännas överjävligt att ge pengar till M$ för att få vara i Azeroth.

Permalänk

Bra, världens chans att rensa lite rent i Activisions ledning. Activision är ju sämst. Känns som Cod är redo att gå i graven snart med deras styre, om ingenting görs.

Permalänk
Medlem

Mycket bra!!

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

är dom ute efter att få monopol på spelmarknaden eller vad är det som händer?
dom köper ju allt dom får syn på..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

MS verkar ha oändligt med cash

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig att någon på Microsoft ville att de skulle ha en Hero shooter. Så först försöker de göra det med Halo men misslyckas hårt. Nästa steg blir bara att köpa Blizzard för att få Overwatch.

edit Eller glöm det, det är ju battlefield som folk säger blivit en hero shooter.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk

"Don't buy into a lawsuit."

-Warren Buffet

Permalänk
Medlem

Dom pengarna kunde lagts på ett bra vaccin istället

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

Fördelen med att spelstudios köps upp av stora företag är att det är lätt för nya uppstickare att slå sig in på marknaden jämfört med hårdvarusidan. Så om microsoft inte gör bra spel kommer någon annan att göra det. Svårt att ta patent på bra spel liksom.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Är det här utvecklingen verkligen bra för spelvärlden?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av meanh:

Och när ska man lägga lite pengar på att få Xbox-appen i Windows vettig? Finns tydligen pengar till att köpa ett av världens enligt min mening sämsta spelbolag, väldigt lite bra har kommit från Acti-Blizz senaste 5 åren, men att få portalen till PC Game Pass fungerande mer än hjälpligt tycks det inte finnas pengar till. Ja, jag är bitter...

Personligen skiter jag i om Microsoft får igenom köpet, men tycker att trenden med uppköp känns oroande. Ogillar skarpt att stora bolag köper upp varandra när marknaden skulle må mycket bättre av att de konkurrerade istället.

Min gissning är att de skrotar xbox appen och reskinnar battlenet launchern. Imo är battlenet den bästa launchern av de som finns.

Permalänk
Medlem

Jag är dålig på matte, ekonomi och det mesta andra, men betyder det här att dom nu kan anställa 60 000 personer som gör ett spel till nästa år eller 6000 personer som gör ett spel under tio års tid?

Permalänk
Medlem

På ett sätt känns det kul om man tänker att ms kanske ska styra blizzard åt ett annat håll än vad dem gått flera år nu. För det har bara blivit sämre sedan wow wotlk, overwatch borträknat.

Meeen det känns också dåligt på något sätt när ett enda företag äger så jäkla mycket som ms kommer göra med detta köpet.

Permalänk
Medlem

Äsch, fickpengar för bill gates. 😜
Nu blir det nog en rensning och lite bättre vilkor för de anställda.

Lagom till E3 så får vi höra rykten om nytt Warcraft RTS, ny WOW exp, release datum för diablo 4, nytt cod, och nästa år sneakpeak av ett helt nytt spel 😉

Jaja, kan nog bli kanon 😊

Visa signatur
Permalänk

Och fortfarande får man inga Microsoft-poäng när man söker på Bing i Sverige. Proportionerna.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Det här blir fett. Hoppas jag slipper battle.net och kan spela Call of duty via xbox-appen, snart tar den över Steam för mig, med alla bra gratis spel man får om man betalar för Game pass.

Microsoft har verkligen "fuck you"-pengar. 67 Miljarder dollar är halva Sonys market cap. Dubbla pengarna så kan Microsoft bara köpa bort konkurrensen från Sony. Det är helt sinnessjukt vilka ekonomiska muskler dom har.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

you must construct additional Azure servers.

Permalänk
Medlem

Från Microsofts pressmeddelande
"The transaction is subject to customary closing conditions and completion of regulatory review and Activision Blizzard’s shareholder approval."

"Regulatory review" innebär att diverse konkurrensmyndigheter skall säga sitt först innan affären kan genomföras.
Jag skulle säga att det inte är så där alldeles uppenbart att de kommer att godkänna det hela.

Permalänk
Avstängd

Håller på att dö av garv, nu kan ingen påstå att actiblizz båten höll på att sjunka.

Nu kommer wow till gamepass

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SectionX2:

Dom pengarna kunde lagts på ett bra vaccin istället

Eller terapi mot hysteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det här blir fett. Hoppas jag slipper battle.net och kan spela Call of duty via xbox-appen, snart tar den över Steam för mig, med alla bra gratis spel man får om man betalar för Game pass.

Microsoft har verkligen "fuck you"-pengar. 67 Miljarder dollar är halva Sonys market cap. Dubbla pengarna så kan Microsoft bara köpa bort konkurrensen från Sony. Det är helt sinnessjukt vilka ekonomiska muskler dom har.

Javisst har Microsoft mycket pengar och fortsätter man att köpa och köpa för att skapa stormonopol är det ju bara alla gamers i det långa loppet som blir förlorare.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GamlingH:

Där ser man, bara det fortfarande e battle.net för att spela så och inget M$ Store eller Xbox trams, för det inget jag har på datorn och inget jag kommer använda för att spela.

Blizzard spel i dagsläget är redan trams så vet inte vad för ribba du försöker höja här, finns inte ett enda actiblizz spel det går bra för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik_T:

Från Microsofts pressmeddelande
"The transaction is subject to customary closing conditions and completion of regulatory review and Activision Blizzard’s shareholder approval."

"Regulatory review" innebär att diverse konkurrensmyndigheter skall säga sitt först innan affären kan genomföras.
Jag skulle säga att det inte är så där alldeles uppenbart att de kommer att godkänna det hela.

Är nog inga större problem. Stoppas inte Tencent som är ohotad etta inom gaming så tror jag inte man stoppar fyran(trean om affären går igenom). Man går i regel inte ut med sådant här om det inte bedöms som en "done deal".

Permalänk
Medlem

WOW på Xbox series x/s?

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Han måste nog stanna tills uppköpet är färdigställt, han kanske är uppsatt för kontraktsförnyelse?
Annars hade aldrig aktieägarna gått med på denna dealen.

Dessutom har hans kontrakt en sinnessjuk summa dom behöver betala för att bli av med honom... därav behöver han ett nytt kontrakt. Eller bli placerad i någon garderob där han inte kan göra några beslut medans någon annan sköter game developement.

Permalänk
Medlem

Phil till HR: Vi vill köpa Blizzard
HR: WOW häftigt! Vem tillsätter vi som VD?
Phil: Bobby sitter kvar
HR: En kanonaffär Phil. Vi behöver däremot kalla till krismöte första veckan för kännedom

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

sjukt vilka pengar 70 miljarder dollar och Sveriges BNP 2020 var på 537

Bethesda och Blizzard under samma tak känns inte så bra för konkurans m.m tex stänga ute Sony för Playstation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Blizzard spel i dagsläget är redan trams så vet inte vad för ribba du försöker höja här, finns inte ett enda actiblizz spel det går bra för.

Har inget med någon ribba att göra, bara att jag vill inte ha något via store eller xbox, för det e inget jag använder. Samt vad din åsikt är gällande spelen intresserar mig mindre, då det inte är min åsikt gällande spelen jag spelar.

Visa signatur

ASRock X570 PG Velocita | AMD 5800X | Kingston 64GB CL16 3600 | AK620 w/ ROG STRIX XF 120
PowerColor Red Devil RX 6950 XT | Sound BlasterX AE-5 Plus | Enthoo Pro TG | D30 6x140mm | D30 2x120mm
BenQ PD3200Q | BenQ GW2480 | Sennheiser HD 560S | MOUNTAIN Everest Max | Roccat Kone XP