Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜🟨⬜⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Rejält flyt idag.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 5/6

⬜🟨🟩⬜⬜
⬜⬜⬜⬜🟨
🟨⬜⬜⬜⬜
🟩⬜🟩🟩⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

| Ryzen 7 5800X | X570S AORUS PRO AX | 32GB FURY DDR4 | XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319 | Fractal Design Define R6 | 2.5 TB M.2 SSDs |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gargz:

Det tar jag till mig. Du får hälsa tillbaka till Marie-Louise att jag är glad för all feedback, men att det är svårt att hitta en mix av ord som passar alla. Det är faktiskt som så, för den som är intresserad, att jag får mycket mer negativ feedback de dagar då orden anses vara för svåra.

Så just gällande vilka ord som väljs är det nog lite så att det är omöjligt att behaga alla varje dag. Men jag tar till mig av det som skrivs och försöker förbättra så gott det går.

Så man kan klaga om man tycker orden är svåra Ska börja med det när man löser korsord också, så fort jag inte kan lösa det så ska jag klaga.
Löjligt säger jag, det ska inte vara för enkelt och en blandning av ord är väl alltid trevligt. Frågan är också hur ett lätt eller ett svårt ord ser ut? Har man ett ord med många vanliga bokstäver så finns det flera ord att välja på mot om man använder ett ord med lite udda bokstäver så blir det färre ord att välja på när man väl fått fram några bokstäver.

Jag tycker du gör ett kanonjobb och det ska inte vara för lätt, man måste ju få använda de små cellerna man fått också. Det är lite för lätt att kränka människor nu för tiden är jag rädd.
Fortsätt som du börjat så blir det här kalas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hedersmedlem

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜⬜⬜⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
⬜🟩🟩⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Efter den tredje blev det lätt. Innan dess... not so much.

Spoiler för dagens Wordle (dvs på engelska):

Lite lustigt att det praktiskt taget är samma ord på svenska och engelska idag.

Dold text
Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜⬜🟨⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

lite flyt kanske

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 1/6

🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

hehe känns rätt idiotiskt att gissa på ett ord med två bokstäver av samma sort som första

Skrivet av Donhoz:

ordlig.se nr 19, 1/6

🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

hehe känns rätt idiotiskt att gissa på ett ord med två bokstäver av samma sort som första

erkänner att det var lite fusk
men gissade rätt på tredje med telefonen.. tills jag insåg att historiken var i datorn och inte telefonen

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜⬜⬜🟨⬜
⬜🟩🟩🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 3/6

🟨⬜⬜🟨⬜
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

Lite revansch efter helgens fiaskon.

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜⬜🟨⬜⬜
🟩🟨🟨⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag tycker du gör ett kanonjobb och det ska inte vara för lätt, man måste ju få använda de små cellerna man fått också. Det är lite för lätt att kränka människor nu för tiden är jag rädd.
Fortsätt som du börjat så blir det här kalas.

100% håller med!

Det skall ju vara utmaning! Vad är liksom vitsen att spela om man alltid klarar av det? Om man vet att man klarar det så kan man ju strunta i att spela liksom.

Permalänk
Medlem

Hade lite flyt med andra raden och sen var det ju inte så svårt. 😀

ordlig.se nr 19, 3/6

⬜🟨⬜🟩⬜
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Så man kan klaga om man tycker orden är svåra Ska börja med det när man löser korsord också, så fort jag inte kan lösa det så ska jag klaga.
Löjligt säger jag, det ska inte vara för enkelt och en blandning av ord är väl alltid trevligt. Frågan är också hur ett lätt eller ett svårt ord ser ut? Har man ett ord med många vanliga bokstäver så finns det flera ord att välja på mot om man använder ett ord med lite udda bokstäver så blir det färre ord att välja på när man väl fått fram några bokstäver.

Jag tycker du gör ett kanonjobb och det ska inte vara för lätt, man måste ju få använda de små cellerna man fått också. Det är lite för lätt att kränka människor nu för tiden är jag rädd.
Fortsätt som du börjat så blir det här kalas.

Skrivet av Housepainter:

100% håller med!

Det skall ju vara utmaning! Vad är liksom vitsen att spela om man alltid klarar av det? Om man vet att man klarar det så kan man ju strunta i att spela liksom.

Håller med jag också, vad är vitsen om det är så lätt att det inte går att missa, finns ju ingen utmaning då.
Kört lite över en vecka nu och tycker det är en bra blandning av ord, en del lätta och en del svåra, varit några ord då jag bara suttit och tänkt 10-15 minuter innan jag kommit på nått ord som passar in med de bokstäver jag har och till slut trillar poletten ner.
Det är den utmaningen som gör det värt för mig.

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 6/6

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟨🟩⬜⬜
⬜🟨🟩⬜⬜
⬜⬜🟩🟩🟩
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Det satt långt inne men till slut så

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 6/6

🟨⬜⬜⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
⬜🟨🟨🟨⬜
⬜⬜🟨🟨🟨
⬜🟩⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Det var inte snyggt, men det blev gjort

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 19, 4/6

⬜⬜⬜⬜🟨
🟩⬜⬜⬜⬜
🟩⬜🟩⬜🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Äntligen klarade man den innan sista försöket

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Avstängd

ordlig.se nr 20, 5/6

🟩⬜🟩⬜⬜
🟩⬜🟩⬜⬜
🟩⬜🟩🟩⬜
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Vad ska man göra nu hela morgondagen😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

ordlig.se nr 20, 5/6

🟩⬜🟩⬜⬜
🟩⬜🟩⬜⬜
🟩⬜🟩🟩⬜
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Vad ska man göra nu hela morgondagen😂

Om du inte spelat det så kan jag rekommendera pussel spelet The Room, borde hålla dig sysselsatt en stund. Finns på Switch, Steam, Apple och Android.

Permalänk
Sötast

ordlig.se nr 20, 4/6

⬜⬜🟨⬜🟨
⬜🟩⬜🟨🟩
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Min första

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 20, 3/6

⬜🟩⬜🟨🟩
⬜🟩🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Fick mig lite konfunderad att andra gissningen men fanns ett ord till

Permalänk
Inaktiv

ordlig.se nr 20, 4/6

🟩⬜⬜⬜🟨
⬜🟩⬜⬜🟨
🟩🟩🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Bra klurigt men bra sätt att starta igång hjärnan på morgonen

Permalänk

ordlig.se nr 20, 4/6

⬜🟨🟨⬜⬜
🟩🟨⬜⬜🟨
🟩⬜⬜🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Spelburken: ASUS TUF Z690-PLUS | INTEL I7-12700k | 32GB@3600MHz | MSI RTX 3090 GAMING X TRIO | ASUS ROG Thor 1200W | Samsung G7 32" 240Hz (main) | ASUS TUF VG27AQ 27" 165Hz (secondary)

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 20, 4/6

🟩⬜🟨⬜🟨
🟩🟨⬜🟨⬜
🟩🟩🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 20, 5/6 - Den satt långt inne.

⬜⬜⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨🟨
⬜⬜🟨⬜🟨
🟩⬜🟨⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk

ordlig.se nr 20, 3/6

🟩⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Dagens var lätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

ordlig.se nr 20, 5/6

🟩⬜🟩⬜⬜
🟩⬜🟩⬜⬜
🟩⬜🟩🟩⬜
🟩⬜🟩🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩

Vad ska man göra nu hela morgondagen😂

Vi är ett kompisgäng som kör svenska, engelska och den tyska i en chat.
Du har wordle på engelska och tyska/valfritt språk kvar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 20, 4/6

⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟩⬜⬜🟨
🟩🟩⬜🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩
Idag gick den fort

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av griid:

Vi är ett kompisgäng som kör svenska, engelska och den tyska i en chat.
Du har wordle på engelska och tyska/valfritt språk kvar

Super, engelska kanske jag kan fixa men tyska är inte min grej.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 20, 5/6

⬜⬜🟨⬜⬜
🟨🟨⬜⬜⬜
🟨🟨⬜🟨⬜
🟩⬜🟨🟩🟨
🟩🟩🟩🟩🟩