Elbilar - Tråden för intresserade

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Väntar fortsatt på min EV6:a, förhoppningsvis är den redo i Juni när jag lämnar tillbaka den andra bilen.
Provade även Ioniq 5 men den har snäppet mindre batteri, ställde frågan till säljaren men fick inget svar, då var valet enkelt.

Leasing?
Vad tog du för någon?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Jag var inne på en EV6 GT men leveranstid 12-13 månader fick mig att backa. Bara 2WD som var hyfsat snabb ledtid. För en Mach E GT sägs det 8 månader så det var nära att jag tog den.
Men leasing per mån 4000 Marvel R Performance (i Dec 5 mån ledtid) mot 8000 Mach E GT (6-8 mån ledtid) mot 9000 EV6 GT (12-13mån ledtid) allt annat samma lika får en att fundera lite på det hela också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel75:

Jo men tar du en bil med 4-500 Hk t ex så är ju skillnaden mellan halv och hel försäkring märkbar..doch inte på en 150Hk bil speciellt om man inte är 65år och bor i obygden.

Jo det kan vara skillnad absolut. Allt jag säger är att det är den skillnaden man får räkna på, garantin är inte mer än en försäkring med villkor man inte kan styra över, med kostnaden inbakad i bilens pris. Snittskillnaden, vilket förstås kan variera rejält beroende på diverse saker, är runt 2000 per år mellan halv- och helförsäkring, så sju års garanti istället för tre år borde vara värt runt 8000. Om man inte räknar med de sämre villkoren alltså.

Citat:

Sedan så är nybilsgaranti för mig att om något går sönder som inte är normalt slitage, så byts det gratis. Det är rätt skönt att ha i ryggen i 7 år istället för 2-3 år. Den ska ju hålla "nyskick" i el och allt i 7 år.

Det är inte alls säkert dock. Villkoren för nybilsgarantin varierar kraftigt mellan olika märken. Jag råkade skrapa min bil en aning förra sommaren och det gick på "garantin", men självrisken var 7000, hade jag haft min egna försäkring istället hade den väl legat på 1000-2000 eller så.

Permalänk
Medlem

Skrapa är ju inte fabriksfel, teknikfel eller materialfel eller liknande. Det är ju inte en försäkring på så sätt. Det är en garanti att bilen ska fungera som nyskick i 7 år avseende funktioner, el och mekanik. Inte bromklossar, däck, skrapningar, krockar etc. (slitage)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel75:

Skrapa är ju inte fabriksfel, teknikfel eller materialfel eller liknande. Det är ju inte en försäkring på så sätt. Det är en garanti att bilen ska fungera som nyskick i 7 år avseende funktioner, el och mekanik. Inte bromklossar, däck, skrapningar, krockar etc.

Yes, jag blandade nog ihop vagnskadegaranti med nybilsgaranti. Men oavsett så varierar det betänkligt vad som ingår i nybilsgarantin och inte, och vilken självrisk man får, och förstås vad kraven är och hur hårda de är på dem. Det finns ju skräckhistorier om folk som inte fått servicetid innan "tid för service" var överskriden och då gällde plötsligt inte garantin och liknande.

Permalänk
Medlem

Inga problem. Absolut är det så Snajk och det blir spännande att se hur MG behandlar kunderna i den aspekten och om det är "premium" i serviceaspekten eller bara tomma ord.
Risken finns ju att det är så men man borde rent taktiskt vara mer öppen och se mellan fingrarna mer nu i början i garantiärenden när de bygger upp märket och förväntningar i Europa. Annars är det lite att skjuta sig själv i foten. Sedan kan de ju bli grinigare framöver när de har en större kundbas och marknadsandel.

Nybilsgaranti är 0 i självrisk.

Permalänk
Medlem

Laddbox?

Easee 22 kW eller Zaptec Go 22 kW?? Har solceller!

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Laddbox?

Easee 22 kW eller Zaptec Go 22 kW?? Har solceller!

Varför 22kW? Finns det ens nån bil som kan ta det på AC? Och hur många solpaneler har du egentligen 😀

Visa signatur

DAN Cases A4-SFX | AMD Ryzen 7 9800X3D | Thermalright AXP90-X47 Full Copper |
INNO3D GeForce RTX 4070 Ti SUPER 16GB Twin X2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | ASUS ROG Strix B650E-I Gaming WIFI | Samsung 960 EVO 1TB | Corsair SF-600

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daniel75:

Inga problem. Absolut är det så Snajk och det blir spännande att se hur MG behandlar kunderna i den aspekten och om det är "premium" i serviceaspekten eller bara tomma ord.
Risken finns ju att det är så men man borde rent taktiskt vara mer öppen och se mellan fingrarna mer nu i början i garantiärenden när de bygger upp märket och förväntningar i Europa. Annars är det lite att skjuta sig själv i foten. Sedan kan de ju bli grinigare framöver när de har en större kundbas och marknadsandel.

Jo det återstår att se förstås.

Citat:

Nybilsgaranti är 0 i självrisk.

Ja jag blandade som sagt ihop den med vagnskadegarantin. Men nybilsgarantin täcker ju bara fel från tillverkningen så jag skulle säga att nyttan är ganska begränsad, i alla fall efter något år eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Nu börjar det bli dags att bestämma sig för vilken laddstolpe man ska ha hemma!

Det är antingen Easee eller Zappi som gäller.

Easee har inget bra kabelförvaring men verkar vara en kvalitetsladdare ifrån Norge.

Zappi ligger bra till då jag HAR solceller. Zappi V2 kan välja att endast ladda ifrån solcellerna??

Jag har tänkt att beställa installationen via evify.se och de säljer bara "Zappi Go" kan detta vara efterträdaren till Zappi V2?

Ni som har Easee/Zappi, hur är apparna i mobilen? Schema funktioner? Buggigt?

Har Zappi V2 och jag kan ställa den så att den bara laddar bilen med solel väldigt lätt att ställa den på det men har inget gjort det än då jag fick bilen i slutet av november.
går lätt att ändra i appen om man vill ladda bara med solel går även att ändra på laddaren väldigt lätt.

Har versionen med fast kabel då jag vill ha en kabel som finns där hela tiden.

Edit: Tänk på att det kan vara lång leveranstid på laddare med jag beställde bil och laddare samma dag och fick laddaren typ inkopplad 1 vecka innan jag fick bilen.(3.5månad lev tid på bil/laddare ungefär)

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 64GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5700X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Galaxy Tab S9 FE, Telefon: Pixel 9

Permalänk
Medlem

Alrik Sönderlind pratar elbilar med Christian von Koenigsegg. Han är verkligen sympatisk Christian. Det är liksom no bullshit jämt.

Permalänk
Avstängd

DN recenserar nya ZS. Slutsatsen:

Citat:

Bilens brister kan man leva med när priset är 399 990 kronor och från det kan man dra av 70 000 kronor i miljö­premie. Det gör att ZS EV kan jämföras med Fiat 500e, Renault Zoe och Nissan Leaf, elbilar som är mindre eller har kortare räckvidd. Ändå kommer kunderna inte att köpa bilen i någon större utsträckning eftersom den kan privatleasas för 2 895 kronor per månad. Högre än introduktionsmodellens lockpris förra sommaren, men fortfarande billigt i jämförelse med konkurrenterna. Billigaste Volkswagen ID.3 kostar 845 kronor mer per månad.

Nya MG ZS EV är definitivt med i leken.

Inte så jättepositiv till inredningen dock:

Citat:

På uppsidan noterar jag att stolvärme numer är standard även i den billigaste versionen. Men rattstången har man kvar, inställbar endast i höjdled och inte i längsled. Interiören ser i övrigt varken modern eller lyxig ut, men heller inte påver. I baksätet har nu även mittpassageraren ett nackskydd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Varför 22kW? Finns det ens nån bil som kan ta det på AC? Och hur många solpaneler har du egentligen 😀

Därför den är på 22kW. Man MÅSTE ju inte ladda med 22kW. Ungefär som att du inte måste köra en bil med 500hk i 300 km/h alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo det återstår att se förstås.
Ja jag blandade som sagt ihop den med vagnskadegarantin. Men nybilsgarantin täcker ju bara fel från tillverkningen så jag skulle säga att nyttan är ganska begränsad, i alla fall efter något år eller så.

Nej jag håller inte med där, om något obskyrt fel dyker upp under dessa 7 år t ex något som börjar knarra i en dörr som det inte ska eller om en knapp börjar lossna lite eller något sådant, takluckan börjar läcka år 5 etc. Då är det bara att åtgärda för det är inte som bilen var när den var ny (nybilsgaranti).

Så har det varit med alla andra nya bilar jag köpt, inget knorr alls och bara att undersöka och åtgärda inom garantitiden för leverantören/tillverkaren.

https://mgmotor.eu/storage/files/New-Vhl_MGWarrantyStatementO...

När jag läste den så är det lite olika garantitider på olika saker ser jag.

"
Garantiperiod

Garantiperioden startar från och med datumet för första registreringen. MG täcker fordon
(registrerade från och med 2021-01-01) för upp till 12 månader med obegränsat antal körda mil och
för upp till mellan 13 och 84 månader eller 150.000km (beroende på vilket som sker först).
Garantin överförs till varje ny ägare så länge den gäller.
Garantiperiod aggregat
MG påtar sig att ge garanti i en period av 84 månader eller 150,000km (vilket inträffar först först)
för högvoltsbatteri, el-motor, kraftelektronik, elektronisk styrenhet i viktiga komponenter av den
nya typens drivlina.
Garantins täckning
● Reparation, byte eller justering, kostnadsfritt, vid en auktoriserad MG-verkstad, av alla delar
som inte fungerar, under garantiperioden, på grund av fabrikations- och materialfel.
● Lackreparationer av till exempel blåsbildningar, flagbildningar, sprickbildningar, missfärgningar
eller fläckar på synlig lackyta av fordonets karossdelar som uppstått på grund av fabrikationsoch materialfel.
● Slitage av delar, (förutom däcken) som är föremål för fabrikations- och materialfel under de
första 12 månaderna av garantiperioden eller innan den första inplanerade avgiftsbelagda
huvudservicen, beroende på vilket som inträffar först.
● Alla delar som byts ut enligt garantins villkor, för resten av garantiperioden.

Garantins undantag
Följande delar täcks inte av garantin (om inte annat anges av lokala lagar):
(Obs: endast när felet beror på fabrikations- eller materialfel)

Beskrivning Garantitäckning(Tid) Garantitäckning(Antal körda mil)
(Det som inträffar först)

KOPPLINGSKOMPONENTER 24 månader 48 000 km
BROMSSKIVOR 12 månader 24 000 km
BROMSBELÄGG 12 månader 24 000 km
DRIVREMMAR 36 månader 72 000 km
OLJEFILTER 12 månader 24 000 km
LUFTFILTER 12 månader 24 000 km
POLLENFILTER 12 månader 24 000 km
BRÄNSLEFILTER 12 månader 24 000 km
TÄNDSTIFT 12 månader 24 000 km
4 / 9
GASPÅFYLLNING AV AC 6 månader 12 000 km
TORKARBLAD 6 månader 12 000 km
SÄKRINGAR 12 månader 24 000 km
GLÖDLAMPOR 12 månader 24 000 km
FJÄRRKONTROLLSBATTERIER 12 månader 24 000 km
12-VOLTSBATTERIER 24 månader 24 000 km
HJULLAGER 36 månader 72 000 km
ALLA KULLEDER 36 månader 72 000 km
ALLA HYLSOR 36 månader 72 000 km
YTTRE STYRLEDEN 36 månader 72 000 km
DÄMPARE OCH STAG 36 månader 72 000 km
GUMMIKOMPONENTER 36 månader 75 000 km
DÄCK 0 månader 0 mil
KOSMETISK LACK
(INKL. LEGERINGSFÄLGAR
för modeller från och med 2019-09-01)
36 månader
KOSMETISKA DETALJER 12 månader
SPRICKOR I GLAS 3 månader 1 500 km
AVGASRENARE/KATALYSATOR 12 månader
JUSTERING AV GÅNGJÄRNSPANEL 6 månader 15 000 km
JUSTERING AV STRÅLKASTARE 6 månader 15 000 km
JUSTERING AV PARKERINGSBROMS 1
:a inplanerade servicen 1
:a inplanerade
servicen
HJULINSTÄLLNING 3 månader 1 500 km
HJULBALANS 3 månader 1 500 km
SÄTESSKYDD 12 månader 25 000 km
INFOTAINMENT, BEKVÄMLIGHETSSYSTEM OCH
FÖRARASSISTANS 36 månader 75 000 km
EV-LADDLUCKA OCH LADDNINGSKABEL 12 MÅNADER
LACKGARANTI 36 månader 100 000 km
ANTI-PERFORERING
(alla fordon registrerade efter 2020-11-01)
84 månader
(Föremål för årlig
besiktning)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Då fick du den till ett bra pris.
La du till snabbladdning på den då kontakten tydligen inte ingår standard på deras bilar utan är ett tillval.
https://privatleasing.renault.se/privat/product/bil/renault/z...

Ja jag tycker det är ett rätt bra pris. Kanske hjälpte lite att jag bor granne med säljaren 😉

Nej det valde jag inte till, det var en lagerbil så fick ta den som den var. Det var nåt paket med mindre viktiga grejer och svart färg, så den var något dyrare pga det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Fast vi diskuterade ju själva funktionen att byta ut batterier. Du var den enda som kom från ingenstans för att snacka märken hit å märken dit. Inte sett många i tråden som sagt "ush och fy för för MG för dom är kinesiska". Visst finns det men det handlar om en minoritet skulle jag säga.

----

Motor.no är klara med sitt test och har presenterat listan: https://motor.no/aktuelt/motors-store-vintertest-av-rekkevidd...

Tesla Model 3 LR kom längst på 521 km. 52 mil i minusgrader är bra jobbat, utan tvekan. Andra intressanta bilmodeller:
Tesla Model Y: 451 km
Kia EV6 2WD: 429 km
Kia EV6 4WD: 428 km
Hyundai Ioniq 5 2WD: 408 km
Skoda Enyaq iV80X: 403 km
Polestar 2 LR Single Motor: 400 km
Hyundai Ioniq 5 4WD: 369 km
VW ID.4 GTX: 353 km

Rejält förvånad över ID.4 GTX. Såklart rätt besviken på Ioniq 5 4WD också eftersom jag beställt en sådan. Hade hoppats närmare 40 mil. Men jaja, det här är i minugrader så 40+ på sommaren blir ju inga problem

Intressant det skiljde endast 1 km mellan 2WD och 4WD på EV6 medan 40 km på Ioniq 5.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Leasing?
Vad tog du för någon?

Leasing, valde en EV6 Plus, ville ha AWD. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Intressant det skiljde endast 1 km mellan 2WD och 4WD på EV6 medan 40 km på Ioniq 5.

Lite besviken måste jag säga, hade hoppats på mer. Å andra sidan så räcker 36 mil gott och väl för mig, lär ju vara 40-45 på sommaren

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Garanti är ju en kostnad, dock inte så hög som många verkar tro, och dessa märken kommer ju med lågt förtroende för dess kvalitet. Alltså vill de visa att de tror på sin kvalitet liksom. Precis som tidiga elbilar var tvungna att ha långa garantier på batterierna för att folk var väldigt nervösa för dem. Mercedes exempelvis behöver inte ha åtta års nybilsgaranti för folk köper dem ändå, ryktet (välförtjänt eller inte) ger ju alltså samma resultat som Kia och de hoppas nå med sina långa garantier.
Jo visst ligger det en hel del sanning i det. Det är ju generellt kvalitetskänsla man betalar för när man köper "lyxigare", inte kvalitet egentligen. Ser man på kvalitetsundersökningar så ligger ju japanska bilmärken i topp men de räknas ju inte till premium, dock ligger de ju över koreanska och än mer kinesiska märken i pris ändå, sannolikt mycket för kvalitetsryktet för kvalitetskänslan är ju inte bättre än i alla fall de koreanska märkena (om vi inte går in på Lexus och liknande lyxbilar förstås). Och de ger också bara tre års nybilsgaranti för deras kvalitet är liksom inte ifrågasatt.
Många biltidningar lobbar ju för att komma bort från nybilsgaranti helt. Motiveringen är ju att det egentligen inte är en garanti utan en försäkring som förstås kommer som en kostnad på bilpriset ändå, och då är det bättre att ge konsumenten detta val. De kanske har rabatt hos något bolag, eller typ bor på landet och kan få lägre pris på grund av det, men jag vet inte. Om ett bilmärke importerar säg tiotusen bilar och köper en försäkring (garanti) till dem på ett bräde varje år så lär de kunna få mycket bättre priser än vad jag kan drömma om genom att ringa runt och gnälla liksom.

Men poängen är att garantier handlar inte riktigt om att tro på sin produkt i fallet med nybilsgaranti. Det handlar om att öka förtroendet bland allmänheten däremot, och det är en hyfsat vanlig strategi när man har ett problem med just förtroende. Exempelvis hade Mercedes ett problem med rost för inte så länge sedan, således la den svenska importören (antar jag) till en rostskyddsgaranti som gällde väldigt länge, vilket hjälpte till att få bort denna uppfattning. Trots att rostskyddsgarantier sällan är värda pappret de är tryckta på.
Det är säkert en av många orosmoln på deras radar, absolut, men det verkar inte vara så enkelt. Se på Lexus exempelvis, jag gillar dem på många sätt och har kört de en hel del, men det är ju rätt tydligt att det inte är en Audi bara man typ tar i dörrhandtaget, eller känner på instrumentpanelen, för att inte nämna tittar på knapparna. Sen har kanske Lexus inte riktigt försökt att verkligen konkurrera med de europeiska premiumtillverkarna, mer de amerikanska och de har ju andra prioriteringar. Men jag spenderade exempelvis en hel del tid i en IS tidigare som ju var en rätt seriös satsning på att ge ett alternativ till BMW 3-serie, vilket den misslyckades med i mina ögon även om det är en väldigt trevlig bil. Således har jag idag en 3-serie trots rejäl rabatt på Toyota/Lexus genom jobbet. Däremot hade jag ju hellre tagit en Lexus än en Cadillac eller liknande, om vi inte snackar äldre bilar förstås.

Men det handlar också om vilken målgrupp man riktar sig mot. Syftet med Lexus var ju att ta sig in på den amerikanska lyxbilsmarknaden, inte den europeiska, och det avspeglar sig i bilarna, och samma gäller ju övriga japanska tillverkares lyxmärken. För de kinesiska tillverkarna så verkar deras huvudmarknad än så länge vara den inhemska marknaden medan de koreanska har gjort en större satsning på den europeiska, dock inte mot premiumsegmentet utan snarare något mellansegment. De har ju kommit en bit på vägen i alla fall, det är inte så mycket plastkrom och liknande i bilarna som det var, vilket har betalat sig för dem. Men de ligger ju fortfarande under typ en vanlig Golf (om vi tittar på Ceed som ju är motsvarande modell) så steget till en Audi eller något ännu lyxigare är ju fortfarande rätt långt. Ioniq är ju mer ett steg åt sidan än ett framåt i mina ögon, designen känns ju bättre men känslan är inte superbra direkt.
Ok, men du kan väl inte mena att MG slår dessa i kvalitetskänsla eller vad man nu lägger i premiumbegreppet?

Lite roligt att du nämner detta när Enyaq, EV6 och Ioniq 5 i princip slåss mot premiumbilar i elbilssegmentet och får betyg som matchar eller vinner över dem.

Känns som att i samband med att elbilar kom så har det blivit en reset och alla startar på noll. Riktig kul och bra för marknaden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chippen2188:

Lite besviken måste jag säga, hade hoppats på mer. Å andra sidan så räcker 36 mil gott och väl för mig, lär ju vara 40-45 på sommaren

Ja men exakt.
Bra räckvidd för att vara vintern.

Ser fram emot min EV6!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Ja men exakt.
Bra räckvidd för att vara vintern.

Ser fram emot min EV6!

Frågan är vilken snitthastighet dom hade i testet dock, står det någonstans? Ingen av bilarna kommer vara i närheten av dom där siffrorna om du tuggar 120km/h motorväg en hel del, även om det är sommar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

De felsta laddare är standard 22 kw, samt att den kostar lika mycket som de små fjuttiga som bara är på 11 kw
Jag har 35 paneler på taket

Permalänk
Medlem
Skrivet av vinylens:

Har Zappi V2 och jag kan ställa den så att den bara laddar bilen med solel väldigt lätt att ställa den på det men har inget gjort det än då jag fick bilen i slutet av november.
går lätt att ändra i appen om man vill ladda bara med solel går även att ändra på laddaren väldigt lätt.

Har versionen med fast kabel då jag vill ha en kabel som finns där hela tiden.

Edit: Tänk på att det kan vara lång leveranstid på laddare med jag beställde bil och laddare samma dag och fick laddaren typ inkopplad 1 vecka innan jag fick bilen.(3.5månad lev tid på bil/laddare ungefär)

Zappi låter som en väldigt bra grej just med solceller! Frågan är om Zappi go är lika bra som Zappi V2.

Ska undersöka lev tiderna lite!

Permalänk
Medlem

Hur är det egentligen med varningsljud från elbilar? Mötte en Model X på morgonpromenaden som var helt knäpptyst. Samtidigt så vräker min Kia e-niro ut en massa rymdskeppsljud vid låga hastigher.

Finns det lagar och regler som säger att det ska finnas något ljud?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur är det egentligen med varningsljud från elbilar? Mötte en Model X på morgonpromenaden som var helt knäpptyst. Samtidigt så vräker min Kia e-niro ut en massa rymdskeppsljud vid låga hastigher.

Att elbilar ska låta i hastigheter upp till 20 km/h är en EU-regel som började gälla 1 juli 2019.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Att elbilar ska låta i hastigheter upp till 20 km/h är en EU-regel som började gälla 1 juli 2019.

Okej, men är Tesla ett undantag då eller går det att stänga av? Eller är det en äldre modell?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av andr3a$:

Jag tycker min MG är ljudlös i låga hastigheter. Brukar roa mig med att skrämma folk på parkeringar genom att smyga upp bakom dem

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Baxtex:

Skrivet av andr3a$:

Skrivet av Baxtex:

Okej, men är Tesla ett undantag då eller går det att stänga av? Eller är det en äldre modell?

Den Tesla Model X du mötte är en äldre modell. Senaste Model 3 och Y låter även dem i lägre hastigheter.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

På min e-niro så kan jag stänga av rymdljudet. Hämtade ut min 2021 i april.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

På min e-niro så kan jag stänga av rymdljudet. Hämtade ut min 2021 i april.

Spännande, hur då? Hämtade min i augusti. Funderat på att klippa kabeln.

Skrivet av Xyborg:

Den Tesla Model X du mötte är en äldre modell. Senaste Model 3 och Y låter även dem i lägre hastigheter.

I see. 😊

Visa signatur

Citera för svar