Inga avnändare på procsser?

Permalänk
Medlem

Inga avnändare på procsser?

Jag har upptäckt en konstig sak.

När jag tar CTRL+ALT+DEL och kollar på processer så har jag inga användare där. Borde det inte vara det?

Tycker det mycket mystiskt! Det kan ha något med att jag har pillat lite bland tjänster i windows XP. Men jag har tittat där och kan hitta något som borde ha med det att göra.

Är det någon som vet vad jag har gjort?

Visa signatur

har en dator...

Permalänk
Medlem

Varför måste alla vara så paranoida? Nej det är inget farligt.. testa att starta om så borde det funka igen, händer ibland.. ..typ

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

har gjort det. är inte så parnoid. undrar mest.

Ingen annan som har någon ide.

Visa signatur

har en dator...

Permalänk
Hedersmedlem

För länge sen så frågade jag om samma problem här men hittade lösningen själv.
Du har nog stängt av tjänsten "Terminal Services", fjutta igång den så ska det nog fungera.
btw om någon minns för något/några nummer sen så på datormagazin forum i tidningen så var det en lösning på det, det var jag som hade skickat in men hade ingen namn i själva mailet. Kunde de inte tagit mailadressens namn bara?

Själv har jag samma problem nu i WS2003, dock svårlöst, verkar som filer "gått sönder" så Terminal Services tjänsten kan inte starta. Det går ju inte att reparera en installation heller

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

tackar det funkade. Läste själv i datormagazinet om hur man skulle göra med tjänsterna.

Det brukar ju bli det problemet ibland vid start av datorn om det är ett program som strular till det och datorn sitte och tänker över det programet.

Har du kollat så det inte är något program som stör det hela.
Här är ett hel grymt program för att kolla upp program som felaktait startas i början:
http://www.pekspro.com/pmfix.html

Simpelt men effektivit!!

Visa signatur

har en dator...