Permalänk
Medlem

Intel i7 3770 köpes

Som rubriken säger, söker efter en i7 3770 eller hellre en 3770k. Grannens barn behöver uppgradera datorn, sitter en i3:a i och tänkte att en 3770 alternativt en 3770k kunde få datorn att rulla i några år till. Har du en ok kylare är jag intresserad av den med. Kom med förslag! Jag betalar givetvis eventuell frakt.

Mvh Jens

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en 3770 med en Cooler Master tower kylare som sitter i en burk jag tänkte blåsa ut och byta allt i framöver.

Frågan är ju om kylaren får plats i chassit som grannens barn har, är den OEM burk dvs HP, Dell eller liknande?
I så fall finns risken att kylaren inte får plats.

Permalänk
Medlem

Kylaren jag har är 13,6cm hög över processorn så räkna med 14cm om du vill prova och mäta i chassit från moderkort till täckplåt.
(Får inte redigera tidigare inlägg av någon anledning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av saturn5:

Kylaren jag har är 13,6cm hög över processorn så räkna med 14cm om du vill prova och mäta i chassit från moderkort till täckplåt.
(Får inte redigera tidigare inlägg av någon anledning)

Ooooh, mäter genast chassit, nej inte OEM, ett NZXT med värmesensorer och hela rubbet, t.o.m utgång för två slangar bak till vattenkylning Enlig min mäning, från cpu och utåt, tar chassit kylare på +15cm. Ursäkta det sena svaret men fick inget notifikation vilket jag trodde man fick även på meddelanden i marknaden men verkar inte så...

Permalänk

Jag har en 3770K ligger kylare borde jag ha med

Visa signatur

Moderkort: Z790 Aorus Master CPU: i9 13900K Minnen: Kingston 128GB DDR5 5600MHz GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X PSU: Corsair AX1500i Skärm: 3st XB270HU Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic EVO HDD: Kingston KC3000 2Tb X2 Övrigt: "Kan du inte backa upp ett påstående med fakta eller erfarenhet så bör du hålla fingrarna i styr och käften stängd."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetalWolf:

Jag har en 3770K ligger kylare borde jag ha med

Kan absolut vara av intresse, ger Saturn5 någon dag till, har jag inte fått svar då köper jag gärna av dig.

Mvh Jens

Permalänk
Medlem

Har nu fått tag på en cpu. Tack till er som visat intresse.