Kommer inte åt webbsidan i ASUS router

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt webbsidan i ASUS router

Efter att jag öppnat upp min RT-66U för webaccess from wan och även lagt in en extern IP som ska ha tillgång till de så kommer jag inte åt websidan i routern längre. Varken lokalt eller från wan sidan på den IP:n som jag la till.
Spärrar listan på betrodda enheter inte bara wan sidan?
Routern är igång och fungerar som den ska, de är bara att jag inte kommer åt websidan som är problemet.
Någon som har nått tips förutom fabriksåterställning?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Du måste då använda den externa IP som du lagt in, det är bara så du kommer åt den, även använda/öppna portnummer tror jag

Permalänk
Medlem

Tycker du borde komma åt den ändå genom WiFi eller kabel. Du har ingen VPN igång?

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Vila i frid

Nollställ och lägg tillbaks den setup du sparade innan du började mecka. Ja, jag vet att det låter tråkigt och uppkäftigt, men man har ingen annan att skylla på än sig själv.

Permalänk
Medlem

Från manualen:
• Only allow specific IP: Click Yes if you want to specify the IP
addresses of devices that are allowed access to the wireless
router GUI settings from WAN.

Så de borde väl inte påverka LAN sidan av routern?
Jag har ingen VPN igång och kommer inte åt den via kabel eller wifi.
"lägg tillbaks den set du sparade innan du började macka". Ja absolut, de skulle jag ha tänkt på innan ja... Antar att jag får skylla mig själv och börja om.