Ljudinspelning iPhone brus/störningar

Permalänk

Ljudinspelning iPhone brus/störningar

Har spelat in med min iPhone och haft den i fickan vilket har lett till att de blivit störningar/brus, finns det något program som kan ta bort dessa?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Estanjoni:

Har spelat in med min iPhone och haft den i fickan vilket har lett till att de blivit störningar/brus, finns det något program som kan ta bort dessa?

Jag tror inte det är brus men är det brus så går det ganska bra att få bort det med Audacity och det finns guider på hur du brusreducerar med det om du söker.
https://www.audacityteam.org/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Jag tror inte det är brus men är det brus så går det ganska bra att få bort det med Audacity och det finns guider på hur du brusreducerar med det om du söker.
https://www.audacityteam.org/

Jag vet faktiskt inte vad man ska kalla det, men de uppfattas som brus/störningar när man spelar upp ljudfilen. Förmodligen pga rörelse.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Estanjoni:

Jag vet faktiskt inte vad man ska kalla det, men de uppfattas som brus/störningar när man spelar upp ljudfilen. Förmodligen pga rörelse.

Det är nog de ljud som uppstår pga att du gnider kläder mot mikrofonen, det bullrar i kläderna snarare än att det är brus i normal bemärkelse, buller och inte brus, brus är ganska lätt att processa bort i efterbehandling utan att det påverkar nyttosignalen särskilt mycket men omgivninigsbuller är svårare eftersom det inte är ett konstant och likartat ljud men det går ju att labba med eq och filter för att framhäva talet så bra det går. Du går prova, se til latt jobba med en kopia av ljudfilen bara så du har kvar originalet och kan börja om från den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

När min dotter och hennes kompis spelade och använde telefonerna för att prata så hade kompisen såna störningar som lät som stark vind med ojämna mellanrum. Hon märkte inget själv och sa att hon inte blåste på paddan eller höll den på nåt konstigt sätt. Det försvann när hennes föräldrar köpte ny padda och airpods.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600