Permalänk

Fråga om fläkt

ska snart få min Thermaltake Smart Fan II fråg Gtek.se som dom glömde skicka me... men hursom helst kan man köra den direkt på moderkortet.. har läst lite att fläktar som drar mycke Volt får man inte koppla in på moderkortet... är det nån som har den fläkten inkopplad till 3pin kontakten på moderkortet eller nån annan kraftig fläkt...

moderkort: Abit NF7-S v2.0

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus RTX 4060 Dual OC Evo -
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk

Jag stoppar då dit mina 3 pins på moderkortet iaf, bara min nätagg fläkt som jag ej kunnat dra till moderkortet för att det e lite speciallet. Annars så försöker då jag få dit alla 3 pins jag kan på kortet.
Men jag kan ju vara knäpp också haha:)

Visa signatur

Core i5-6600K, 2x8GB Vengeance LPX 2666MHz, Z170 Pro gaming, MSI 760GTX

Permalänk
Medlem

Fläktar som drar mycket WATT bör man ej köra på moderkortet. Volt har inget med det att göra.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk

oki.. det va bara jag som blade ihop litegran... då får jag väl koppla in den på vanliga uttaget.. men då kommer jag väl inte få nån RPM signal som visas på MBM eller

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Då är det upp till dig att välja. Vill du ha en stabil dator eller vill du kunna se rpm:en på din fläkt genom mbm? (mycket användbart! *välj*)

notera min sarkasm

Permalänk

får väl räkna ut varvtalet på ljudet typ... heheh hört att den fläkten låter som faan... man vill ju helst ha stabil dator..

Visa signatur

- AMD Ryzen 7 5700X3D -
- Asus TUF Gaming B550 -
- Fury Beast 32GB-
- Asus TUF Gaming 850W -

Permalänk
Medlem

Får med en adapter till fläkten där du kopplar in 3 pins kontakten till en molex från den går även rpm sladden till en 3 pins som du kan sätta på mobot
Hur bra som helst

Visa signatur

Abit NF7-S rev 2.0 || Barton 2800+ @ 2300 (200*11.5) AQUCA || SLK900u/tt smartfan II || 2*256 Twinmos/Winbond PC3200 (CH-5) || Sapphire Radeon 9700 Pro || 2*Maxtor 160 Gb || Lian-Li 602