Kan inte komma in på sida, tas till en annan

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in på sida, tas till en annan

Reste med Norwegian idag och lånade deras wifi på planet, det är standard metod, man loggar in på wifi, godkänner deras avtal sen är det bara och börja använda.

Problemet jag har nu är att en specifik sida och BARA den sidan går inte att komma in på för av någon anledning tas jag till Norwegians wifi inlogg även när jag inte är inloggad på deras wifi.

Jag skriver FZ.se men tas alltid till wifi inlogget. Jag har rensat cookies och problemet kvarstår.

Hur löser jag det här?

Edit: Gjorde ett test, skrev FZ.se/hem då kom jag till FZ.se med ett felmeddelande om att specifikt "FZ.se/hem" inte finns. Därifrån kunde jag klicka mig vidare, men om jag klickar på loggan som tar mig till start sidan tas jag till Norwegians wifi inlogg igen.

Permalänk
Medlem

Detta gäller alltså även efter att du lämnat flygplanet?

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Detta gäller alltså även efter att du lämnat flygplanet?

Yes, flygplanet, flygplatsen. Är inte ens i närheten. Det är det som är så konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Yes, flygplanet, flygplatsen. Är inte ens i närheten. Det är det som är så konstigt.

Vet inte exakt hur det funkar, men har du testat byta webbläsare eller DNS?
Borde ligga något kvar i minnet som dirigerar om dig till Norwegian.

DNS kan du testa med
Primär: 9.9.9.9
Sekundär: 149.112.112.112

https://www.quad9.net/

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Hedersmedlem

Du säger att du rensat cookies, men har du rensat cache? Det är där problemet bör ligga.

Permalänk
Medlem

testa
ipconfig /flushdns
i en command promt

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Om inte något av ovanstående hjälper är det dags att scanna datorn för ohyra.

Permalänk
Medlem

Chrome cachar DNS-uppslag. Skulle tro att det är därför.

"For Chrome, open a new tab and enter chrome://net-internals/#dns in the address bar and press Enter . Click on Clear host cache button to clear the browser's DNS cache. No prompts or confirmation messages will be shown, but this simple action should flush Chrome's DNS cache for you."

Permalänk
Rekordmedlem

Har du provat om alla webbläsarna uppför sig likadant eller om det bara påverkar en specifik webbläsare ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.