Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Avstängd

Strular hemsidan just nu? Blir bara blank i 2 webbläsare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Strular hemsidan just nu? Blir bara blank i 2 webbläsare.

Samma för mig.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Nozomi:

Strular hemsidan just nu? Blir bara blank i 2 webbläsare.

Den mår inte så bra just nu nej

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jeddan:

Samma för mig.

Skrivet av Webhallen:

Den mår inte så bra just nu nej

Verkar fungera som vanligt om man navigerar direkt genom en länk som leder till någon kategori. Som t.ex.
https://www.webhallen.com/se/category/16279-Konsol

Bara https://www.webhallen.com som vägrar, hm

Permalänk
Medlem

Hej!
För någon dryg vecka sen köpte jag ett Gigabyte B550M S2H hos er under pågående kampanj. Köpte det sista exemplaret som fanns i lager på Sveavägen. När jag fick hem det la jag märke till att kartongen var lite bucklig, men tänkte att det antagligen bara legat underst på nån hylla. Jag har däremot inte förrän idag packat upp kortet eftersom jag väntar på att få hem resterande komponenter men ser direkt att det här moderkortet varit uppackat tidigare och det ser ut som någon drällt kylpasta över ena ramminnesplatsen samt lite över 24-pinskontakten. Jag köpte varan som ny och inte som fyndvara eller liknande. Hur ställer ni er till det här? Har inte haft möjlighet att testa moderkortet än men får direkt en dålig känsla vid uppackandet av en "ny" produkt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Chris_Kadaver:

Hej!
För någon dryg vecka sen köpte jag ett Gigabyte B550M S2H hos er under pågående kampanj. Köpte det sista exemplaret som fanns i lager på Sveavägen. När jag fick hem det la jag märke till att kartongen var lite bucklig, men tänkte att det antagligen bara legat underst på nån hylla. Jag har däremot inte förrän idag packat upp kortet eftersom jag väntar på att få hem resterande komponenter men ser direkt att det här moderkortet varit uppackat tidigare och det ser ut som någon drällt kylpasta över ena ramminnesplatsen samt lite över 24-pinskontakten. Jag köpte varan som ny och inte som fyndvara eller liknande. Hur ställer ni er till det här? Har inte haft möjlighet att testa moderkortet än men får direkt en dålig känsla vid uppackandet av en "ny" produkt.

https://i.ibb.co/8jy8XsK/20220329-110601.jpg

Hej!

Kontakta vår kundtjänst eller besök din närmsta butik så kan de lösa på plats. Något har gått fel när man köpt tillbaka moderkortet uppenbarligen.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg raderade*

Tagit bort meningslös känga samt svar. Det räcker nu.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Som ovan så räcker det nu.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@Webhallen

Ser ut som att butiken i Västra Frölunda inte längre existerar när man ska välja upphämtning/leverans?
Har ni stängt denna?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

@Webhallen

Ser ut som att butiken i Västra Frölunda inte längre existerar när man ska välja upphämtning/leverans?
Har ni stängt denna?

Enligt https://www.webhallen.com/se/info/5-Vara-butiker så verkar den inte finnas längre

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av jnsson:

Enligt https://www.webhallen.com/se/info/5-Vara-butiker så verkar den inte finnas längre

😥

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DavidtheDoom:

@Webhallen

Ser ut som att butiken i Västra Frölunda inte längre existerar när man ska välja upphämtning/leverans?
Har ni stängt denna?

Japp :/ Har ju kvar Sisjön iaf

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fråga gällande hur fyndvaror klassas. Jag gillar att man kan köpa fyndvaror för ett rabatterat pris, håller mig till Klass 1 och 2 vanligtvis. Funkar bra för det mesta. Men nu tog jag emot en klass 1 produkt (trådlös högtalare) som hade tydliga spår på användning, säkert utomhus då den va så skitig.

Dessutom saknades lite tillbehör. Detta bör ju vara klass 3 eller 4 enligt era beskrivningar. Så här har något misslyckats totalt. Nu måste jag leta rätt på en laddkabel för att se om produkten ens funkar

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Fråga gällande hur fyndvaror klassas. Jag gillar att man kan köpa fyndvaror för ett rabatterat pris, håller mig till Klass 1 och 2 vanligtvis. Funkar bra för det mesta. Men nu tog jag emot en klass 1 produkt (trådlös högtalare) som hade tydliga spår på användning, säkert utomhus då den va så skitig.

Dessutom saknades lite tillbehör. Detta bör ju vara klass 3 eller 4 enligt era beskrivningar. Så här har något misslyckats totalt. Nu måste jag leta rätt på en laddkabel för att se om produkten ens funkar

Hej!

Ibland kan det gå lite fort när fyndvaror skapas, kontakta kundtjänst eller butik om du anser att klassen är felaktig och ta det därifrån

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Ibland kan det gå lite fort när fyndvaror skapas, kontakta kundtjänst eller butik om du anser att klassen är felaktig och ta det därifrån

/Patrik

Blir att göra det, som det ser ut just nu så verkar den inte ens ta laddning och dör nästan direkt efter 1h laddning Tack för snabbt svar!

Permalänk
Medlem

När man skickat tillbaka en produkt för ett garanti RMA ärende och man ser att dem har mottagit det man skickat. Hur lång tid brukar vara snittet på innan man får någon återkoppling? Kan man följa status någonstans?

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Don Stroker:

När man skickat tillbaka en produkt för ett garanti RMA ärende och man ser att dem har mottagit det man skickat. Hur lång tid brukar vara snittet på innan man får någon återkoppling? Kan man följa status någonstans?

Hej!

Som om det vore en beställning så har du en flik för RMA-ärenden där det står en rad olika statusar beroende på vart i processen det är Hur lång tid är väldigt svårt att svara på beroende på om det ögas av vår RMA eller skickas vidare till verkstad. Så allt mellan någon vecka upp till 3-4 veckor i värsta fall.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Som om det vore en beställning så har du en flik för RMA-ärenden där det står en rad olika statusar beroende på vart i processen det är Hur lång tid är väldigt svårt att svara på beroende på om det ögas av vår RMA eller skickas vidare till verkstad. Så allt mellan någon vecka upp till 3-4 veckor i värsta fall.

/Patrik

Ahaa ja nu ser jag fliken på "Mina Sidor" . Missade den helt.
Okej tack för svar Det får ta den tid det tar helt enkelt.

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk

Jag har inte kunnat se mina delbetalningar under ett par dagar, jag verifierar med mobilt bankid men dialogrutan på hemsidan fastnar och jag kommer inte vidare. Kontaktade kundtjänst som rekommenderade en annan webbläsare, men det har jag ju gjort (och provade för säkerhets skull en extra). Kommer fortfarande inte fram. Är där fler som har samma problem?

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Det är alltså denna dialogruta som aldrig vill försvinna. Mobilt bankid ser ut som vanligt, däremot syns inte några verifieringar mot webhallen i min historik. @webhallen

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Role_Model:

Det är alltså denna dialogruta som aldrig vill försvinna. Mobilt bankid ser ut som vanligt, däremot syns inte några verifieringar mot webhallen i min historik. @webhallen
https://i.imgur.com/sJzHnrM.png

Hej!

Kollade med vår kundtjänst och problemet känns inte igen, har du provat en annan webbläsare?
Återkom gärna till vår kundtjänst med exempel och vilka webbläsare det eventuellt strular med så kan de skapa en ticket mot IT om så skulle behövas.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Kollade med vår kundtjänst och problemet känns inte igen, har du provat en annan webbläsare?
Återkom gärna till vår kundtjänst med exempel och vilka webbläsare det eventuellt strular med så kan de skapa en ticket mot IT om så skulle behövas.

/Patrik

Ja, de rekommenderade också en annan webbläsare. Gäller chrome (pc/android), edge (pc), firefox (pc).

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk

Körde nu World of Webhallen för första gången på urlänge. Kom knappt ihåg vad jag gjort i spelet men tror jag gjort allt man kan göra. Gick runt och dödade några vildsvin och fick 1000 XP för nånting. Dock vet jag inte om det kommer mig till godo. Jag kommer inte ihåg hur man save:ar i spelet, om man nu ens ska göra det (men när jag klickar på "reset", vad det nu innebär, så får jag en allvarlig varning om att progress går förlorad)?

Behöver jag save:a för att få de där 1000 XP?
Är reset att radera ens spelsavefil och börja på en ny? Antar att man knappast kan få samma XP-grejer i spelet igen dock.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Körde nu World of Webhallen för första gången på urlänge. Kom knappt ihåg vad jag gjort i spelet men tror jag gjort allt man kan göra. Gick runt och dödade några vildsvin och fick 1000 XP för nånting. Dock vet jag inte om det kommer mig till godo. Jag kommer inte ihåg hur man save:ar i spelet, om man nu ens ska göra det (men när jag klickar på "reset", vad det nu innebär, så får jag en allvarlig varning om att progress går förlorad)?

Behöver jag save:a för att få de där 1000 XP?
Är reset att radera ens spelsavefil och börja på en ny? Antar att man knappast kan få samma XP-grejer i spelet igen dock.

Hej!

All XP du låser upp i spelet i form av achievements får du till din Webhallen-profil.
Resetar du spelet så får du mycket riktigt börja om från början, men du får inte den XP du redan fått ännu en gång.
Sparning görs löpande i spelet, så inget du ska behöva tänka på att göra.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej!

All XP du låser upp i spelet i form av achievements får du till din Webhallen-profil.
Resetar du spelet så får du mycket riktigt börja om från början, men du får inte den XP du redan fått ännu en gång.
Sparning görs löpande i spelet, så inget du ska behöva tänka på att göra.

/Patrik

Det kommer aldrig bli någon episod 2 va? 😔

Permalänk
Medlem

Varför kan man inte beställa PS5 till för upphämtning i butikerna och endast postorder? Kommer det komma konsoler till butikerna när det står 1-2 dagar på lagerstatusen?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gammalpuma:

Det kommer aldrig bli någon episod 2 va? 😔

Tror tyvärr inte det

Skrivet av xSean145:

Varför kan man inte beställa PS5 till för upphämtning i butikerna och endast postorder? Kommer det komma konsoler till butikerna när det står 1-2 dagar på lagerstatusen?

För att vi väljer att växla vilka kanaler vi prioriterar, ibland kör vi endast i butik, ibland kör vi endast online. Det är den lösningen vi har valt att köra och det är svårt att göra alla nöjda

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ang https://www.webhallen.com/se/product/302693-SteelSeries-Apex-...

står 10st på väg, är alla uppbokade? eller när tror ni att ni har leveransen?

Mvh

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av infocus:

Ang https://www.webhallen.com/se/product/302693-SteelSeries-Apex-...

står 10st på väg, är alla uppbokade? eller när tror ni att ni har leveransen?

Mvh

Hej!

De 10 är ej uppbokade, kan inte säga något om när de kommer tyvärr.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kan man bara köpa en PS5 från er eller? Jag köpte en till mig själv och nu vill sonen ha en. Kan man köpa en till när det finns i lager igen?