Permalänk

Ica-banken och Apple pay

Jag har nyligen bytt till iPhone efter många är med android. Jag har Ica-banken och tydligen så har de inte stöd för Apple Pay. Jag vill inte byta bank då jag jobbar på Ica och behöver ha Ica-banken för att få personalrabatt. Är det någon som har samma problem och har löst det på annat sätt? Typ att man skaffar ett kreditkort för Apple Pay eller något?

Mvh

Permalänk

Du kan skaffa kreditkort via klarna som är direkt kopplat till bankkonto hos annan bank. Det är gratis och har stöd för Apple pay. Har själv gjort så för att få Apple pay i väntan på att min bank ska införa Apple pay

Visa signatur

Dator: Ryzen 5600X, GTX 1070, 32GB RAM

Permalänk
Skrivet av Rostbiff2:

Du kan skaffa kreditkort via klarna som är direkt kopplat till bankkonto hos annan bank. Det är gratis och har stöd för Apple pay. Har själv gjort så för att få Apple pay i väntan på att min bank ska införa Apple pay

Detta fungerade, tack för hjälpen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rostbiff2:

Du kan skaffa kreditkort via klarna som är direkt kopplat till bankkonto hos annan bank.

Om pengarna dras direkt från ett bankkonto är det per definition inte ett kreditkort, utan ett betalkort.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Medlem

Går även utmärkt att betala med Ica-appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayhem SWE:

Om pengarna dras direkt från ett bankkonto är det per definition inte ett kreditkort, utan ett betalkort.

Mm, men om fakturan dras automatiskt inom 2-3 dagar från ditt bankkonto är det då ett kreditkort eller ett betalkort?

Permalänk
Medlem

Rekommenderar https://rocker.com/
Tar en sekund att sätta upp & du får ett digitalt visa direkt.
Kostar ingenting och du får lite cashback.

Dessutom får du 500 kronor insatt efter att du gjort 3 köp.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kwirek:

Mm, men om fakturan dras automatiskt inom 2-3 dagar från ditt bankkonto är det då ett kreditkort eller ett betalkort?

Kreditkort, ett betalkort/bankkort är kopplat till ett konto vad jag förstår det som.
Har du inga pengar på kontot så kan du inte handla.

Permalänk
Medlem

Skaffade Ica Banken för jag skulle få dubbel bonus. Men det är faktiskt väldigt dåligt att Ica Banken inte har skaffat Google Pay när det har funnits nu i flera år.

Permalänk
Medlem

Ledsen om jag drar igång en gammal tråd, men om du har en Samsung telefon så funkar Icas bankkort med Samsung Wallet.