Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition HDMI DP 2xDVI 3GB

Permalänk
Medlem

Sapphire Radeon HD7970 Vapor-X GHz Edition HDMI DP 2xDVI 3GB

Säljer mitt gamla grafikkort som bara legat och dammat senaste åren.
Bra skick.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

200 + frakt

Visa signatur

I7 4770 Gtx 1060 6gb 16gb ddr3
Nintendo switch lite
PlayStation 4

Permalänk
Medlem

250 kr plus frakt.

Permalänk

300kr + frakt.

Permalänk
Medlem

400kr + frakt så har vi en deal

Permalänk
Medlem

Bra pris för det här kortet. Vapor-X kylaren är utmärkt och prestandamässigt klarar sig kortet fortfarande väl med lägre inställningar.

Permalänk
Skrivet av TMG:

Bra pris för det här kortet. Vapor-X kylaren är utmärkt och prestandamässigt klarar sig kortet fortfarande väl med lägre inställningar.

Om du vill köpa det så behöver du inte vänta på mitt beslut. Jag är lite osäker (kan eventuellt få ett r9 290 för lite över det beloppet).

Permalänk
Medlem

Jag har två redan. Borde egentligen inte köpa fler men de är fantastiska kort. 7970 och 290(X) är mina favoriter.

Permalänk

I vilket avseende är dessa dina favoriter, om man jämför mot ex. 480/580/590 som man även kan få med 8GB vram (mer framtidssäkert)? Eller handlar det bara om priset, mest "bang for the buck"?

Permalänk
Medlem

Många Polaris är ju riktiga tråkkort att överklocka. Testade ett och tror att jag fick omkring 20 MHz extra för en spänningshöjning på 100 mV. 7970s brukar ju lätt gå att överklocka till mer än 1200 MHz.

Permalänk

Jag förstår vad du menar. Själv är jag inte mycket för överklockning, men uppskattar insikten!

@deardear jag ber om ursäkt för att jag spårade ur diskussionen på din annons. Som sagt kan jag kanske köpa ett 290 för ett ganska bra pris, så jag är lite osäker. Dock tror jag det kortet har referenskylning av typen "lövblås", vilket är en nackdel.