Delta i SweClockers communityundersökning

Permalänk
Melding Plague

Delta i SweClockers communityundersökning

Hur vi knyter an till varandra och kommunicerar över olika delar av forumet är komplext och du behövs för att förbättra förståelsen. Delta i undersökningen!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oj, verkar som att jag är med på listan igen, jag får nog lugna ner mig lite.

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem

Svårt att svara på dessa alternativ egentligen.

Besöker inte Sweclockers för enstaka specifika ämnen utan för bredden och framför allt djupet av kunskap som finns här. Allt från kaffe, airfryers till tangentbord och processordesign har vi folk som mer eller mindre har doktorerat i.

Sweclockers - Ett vuxnare Flashback

Permalänk
Medlem

Svårt att lista medlemmar från minnet, sjukt många aktiva som man möter lite då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myhybris:

Svårt att svara på dessa alternativ egentligen.

Besöker inte Sweclockers för enstaka specifika ämnen utan för bredden och framför allt djupet av kunskap som finns här. Allt från kaffe, airfryers till tangentbord och processordesign har vi folk som mer eller mindre har doktorerat i.

Sweclockers - Ett vuxnare Flashback

Håller med dig till nästan 100% men dra inte in Flashback i detta, det är bara dårar där

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenrisulvfan:

Oj, verkar som att jag är med på listan igen, jag får nog lugna ner mig lite.

Inte nog aktiv uppenbarligen för att bli av med stjärnan - den funktionen är ju närmast specialgjord för att bestraffa aktiva användare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Håller med dig till nästan 100% men dra inte in Flashback i detta, det är bara dårar där

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Inte nog aktiv uppenbarligen för att bli av med stjärnan - den funktionen är ju närmast specialgjord för att bestraffa aktiva användare

Hur fungerar den funktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Hur fungerar den funktionen?

Det är väl det den inte gör tyvärr

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1601863-dags-att-se-ov...

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Jag visste inte ens att den funktionen fanns och ser ännu mindre poäng med den efter att ha läst hur den fungerar. Framförallt att kunna styra vilka fler som ska vara med, och att man ska på något vis sträva efter en stjärna som styrs av en magisk hand bakom ett skynke... nej bort med sånt trams om du frågar mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag visste inte ens att den funktionen fanns och ser ännu mindre poäng med den efter att ha läst hur den fungerar. Framförallt att kunna styra vilka fler som ska vara med, och att man ska på något vis sträva efter en stjärna som styrs av en magisk hand bakom ett skynke... nej bort med sånt trams om du frågar mig

Jag skulle gärna vilja ge dig en tumme upp på ditt inlägg, men eftersom jag varken är OP eller har en stjärna så spelar det väl ingen roll

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunix:

Jag skulle gärna vilja ge dig en tumme upp på ditt inlägg, men eftersom jag varken är OP eller har en stjärna så spelar det väl ingen roll

Ja, känns lite så, är man utanför klubben så kan man lika gärna låta bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag visste inte ens att den funktionen fanns och ser ännu mindre poäng med den efter att ha läst hur den fungerar. Framförallt att kunna styra vilka fler som ska vara med, och att man ska på något vis sträva efter en stjärna som styrs av en magisk hand bakom ett skynke... nej bort med sånt trams om du frågar mig

Jag bryr mig egenligen inte heller bortsett från att jag retar mig på att funktionen uppenbarligen inte fungerar vilket jag påminns om varje gång min egen antingen försvinner (när jag är aktiv) eller dyker upp igen (när jag inte är det). I kombination med en vad som verkar vara en uttalad önskan av att skapa en aktiv community här så blir det nästan lite komiskt att ha en funktion som i praktiken bestraffar aktiva medlemmar.

Tycker gott att den kan tas bort helt och hållet, eller kanske bara att ett litet fåtal användare som verkligen förtjänat den får den manuellt utan något halvrisigt AI i botten, som typ Laxpudding och några till. Har själv funderat på att helt enkelt blocka den för att slippa irritera mig på den, men det kräver förmodligen att jag då samtidigt aktiverar någon AdBlocker eller liknande och det slår då direkt mot vad jag antar är största intäktskällan för SweClockers.

Permalänk
Medlem

Det är svårt att nämna 3+3 medlemmar. Jag kan tycka att alla argumenterande perspektiv kan unna dig som en frikostig frukost. De som bör firas, är de som skapar trådar som blommar till ett innehåll för sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Det är svårt att nämna 3+3 medlemmar. Jag kan tycka att alla argumenterande perspektiv kan unna dig som en frikostig frukost. De som bör firas, är de som skapar trådar som blommar till ett innehåll för sidan.

Håller med, var även där jag (och gissningsvis fler än mig) avbröt att fylla i undersökningen då det verkade vara obligatoriskt med dessa namn. Har även svårt att se syftet med det hela, tycker hela fokuset på detta är onödigt, jag tror de mest uppskattade medlemmarna står på egna ben även utan detta.

Får lite av en creepy MLM känsla av det hela och undrar om nästa undersökning kommer handla om vad vi tycker om doftljus och vilka dofter vi gillar bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Får lite av en creepy MLM känsla av det hela och undrar om nästa undersökning kommer handla om vad vi tycker om doftljus och vilka dofter vi gillar bäst

Är det inte den funktionen "helgsnack" och "veckans fråga" redan fyller? För att inte tala om de övriga köpta undersökningarna... "Community"...

Permalänk
Medlem

We blocked this dangerous page for your protection:
https://j21ab.join21.ai/baseline/?surveyId=d12a8e3a-eb5f-4de6...
Dangerous pages attempt to install software that can harm the device, gather personal information or operate without your consent.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Oj faktiskt förvånad att man kom med på listan, tycker inte jag är så himla aktiv här 😅, men har nog ökat engagemanget senaste månaderna iofs.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Medlem

Men, men, jag ville ju välja 4 ämnen!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Håller med, var även där jag (och gissningsvis fler än mig) avbröt att fylla i undersökningen då det verkade vara obligatoriskt med dessa namn.

Guilty as charged 🙋‍♂️

Eller, för att vara helt ärlig så ballade undersökning ur och står nu bara och snurrar.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Wohooo! Jag är med på listan. Jag är väldigt sällan med på listor

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

We blocked this dangerous page for your protection:
https://j21ab.join21.ai/baseline/?surveyId=d12a8e3a-eb5f-4de6...
Dangerous pages attempt to install software that can harm the device, gather personal information or operate without your consent.

Det är för att analysera ditt beteende och avgöra om du är en av dom som ska få vara med i finklubben och få en stjärna

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Myhybris:

Sweclockers - Ett vuxnare Flashback

Här är du något på spåret. Det känns som att Sweclockers har byggts ut på bredden ordentligt. Primärt hårdvara, men har som du säger blivit ett Flashback för vuxna, normalbegåvade och sansade individer

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av improwise:

Håller med, var även där jag (och gissningsvis fler än mig) avbröt att fylla i undersökningen då det verkade vara obligatoriskt med dessa namn. Har även svårt att se syftet med det hela, tycker hela fokuset på detta är onödigt, jag tror de mest uppskattade medlemmarna står på egna ben även utan detta.

Det är fullt möjligt att köra igenom undersökningen utan att dela med sig namn. Detta har ingenting med att lyfta fram vissa medlemmar, utan mer öka förståelsen och se mindre communities i vår community.

I artikeln om resultatet går vi igenom varför detta görs:
https://www.sweclockers.com/artikel/34378-resultat-fran-decem...

Skrivet av improwise:

Det är för att analysera ditt beteende och avgöra om du är en av dom som ska få vara med i finklubben och få en stjärna

Finklubb? Stjärna? Känns inte riktigt som att den där markeringen gör något över huvud taget. Behövs väl en check av stjärnan, men det är inget som har högt prio för tillfället. Men du kan få en upptumme av mig oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Det är fullt möjligt att köra igenom undersökningen utan att dela med sig namn. Detta har ingenting med att lyfta fram vissa medlemmar, utan mer öka förståelsen och se mindre communities i vår community.

I artikeln om resultatet går vi igenom varför detta görs:
https://www.sweclockers.com/artikel/34378-resultat-fran-decem...

Finklubb? Stjärna? Känns inte riktigt som att den där markeringen gör något över huvud taget. Behövs väl en check av stjärnan, men det är inget som har högt prio för tillfället. Men du kan få en upptumme av mig oavsett.

Åtminstone jag fick att jag inte kunde posta svaret med de fälten tomma, gjorde dock bara ett försök utan någon större ytterligare analys. Om stjärnan varken fyller något syfte eller fungerar som tänkt så låter det spontant som den kanske med fördel bara skulle tas bort. Tack för tummen hur som helst

Edit:

Det verkar som om man inte fick vara neutral i frågorna under "4. Om forumet" vilket var det som stoppade postningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Svårt att lista medlemmar från minnet, sjukt många aktiva som man möter lite då och då

Märker alltid din katt med Skurt-kepsen haha

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Då jag sitter med surfplattan blir det alltid så att jag zoomar in så att inläggen täcker hela skärmen och då försvinner namnen, vilket gör att jag har dålig koll på vilka medlemmar jag uppskattar.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305