Diablo IV släpps 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Från trailern tycker jag D4 såg ganska exakt lika som D3 fast fler polygoner på allt. Dvs stilen man gjort spelet i.

Jag håller med. Både grafik- o spelstilen ser väldigt likt ut.
Inte för att min åsikt spelar nån roll men som d2/d3-fantast hade jag hoppats att trailern hade taggat mig mer.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryngel:

Efter Diablo 3 och "Do You Guys Not Have Phones?" håller jag inte andan.

Diablo 3 var i princip bra, men det var för liten värld.. blev ju att repetera samma på olika svårighetsgrader.

Att dom säger att dom har 150 dungeons känns ju lite sådär, när rymdspelet säger att dom har 1000 planeter..
men ifs kvalitet över kvantitet är ju också att föredra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Diablo 3 var i princip bra, men det var för liten värld.. blev ju att repetera samma på olika svårighetsgrader.

Att dom säger att dom har 150 dungeons känns ju lite sådär, när rymdspelet säger att dom har 1000 planeter..
men ifs kvalitet över kvantitet är ju också att föredra

No man's sky marknadsförde väl sitt spel med "18 kvintiljoner" planeter eller nå sånt.. och vi såg ju hur det gick

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Testpilot
Skrivet av TraXx:

Alla verkar så arga över det ena eller det andra när det kommer till just Diablo. Älskar man inte Diablo 2 så får man inte kalla sig själv Diablo-fan. Likaså om man råkar säga att Diablo 3 faktiskt är ett kul spel. Och Diablo Immortal (som ingen tvingar er att spela) är djävulens (ironi) påfund på grund av mikrotransaktioner.

Nä, ni "elitister" får gärna hoppa över Diablo 4 och gå och vara arga någon annanstans. Under tiden ser jag fram emot spelet och hoppas få minst lika mycket underhållning som trean gav mig.

Svårt att inte vara irriterad eller upprörd när de förstör något som ligger en varmt om hjärtat både i nutid likväl som bra minnen

För att sätta det i perspektiv:
Tänk dig att du finner en glass med choklad och jordgubbsströssel den bästa glassen du ätit. Sedan ändrar de receptet inför en nylansering, fint nytt omslag och allt.

Till din förfasan smakar inte glassen alls som förut. Du märker snabbt att det inte längre är varken choklad eller jordgubbströssel, utan det är nu lakrits och havsborre.

Ett par år fortgår en andra sväng, och med det ett nytt recept samt förnyat omslag. Denna gång är det inte längre glass ens, utan det är sorbé med glassetikett. Och det bruna är varken längre choklad eller för den delen ens fisk – det är helt enkelt flytande diarré. När du ringer och klagar om bajset i din glass, då får du till svar att företaget är stolt att de nu har tagit fram flytande bajs och att det kommer direkt från VD:n själv!

Det är upplevelsen Blizzard har gett oss (tidigare) Diablo-fans.

EDIT: För att klargöra!
Tycker man om Diablo 3, Immortal eller vad det nu än må vara så tar jag inte det ifrån dig eller någon annan.

Men det lär ändå finnas en förståelse att folk, likt mig själv, anser att Diablo och framförallt Diablo 2 har varit (är) förträffliga spel. Kanske till och med det bästa ARPG-spelet sett till Diablo 2's räkning i mångas ögon. Det känns därmed inte konstigt alls att folk är upprörda kring Immortal och alla dess mekaniker. Ej heller Diablo 3 för den delen, som klev väldigt långt ifrån det folk gillade med föregångarna.

För oss som gillade Diablo och framförallt Diablo 2, då är det mycket upp till bevis för Blizzard med Diablo IV. Risken är stor i dagsläget att ett felsteg kan mycket väl döma ut spelet väldigt fort, åtminstone sett till skaran som annars har burit Blizzard och Diablo som franchise högt.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som har fått beta?

Jag kör nu och vet inte hur mycket jag får säga men kan nog säga att det verkar lovande.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Herr Kantarell:

Är det någon mer som har fått beta?

Jag kör nu och vet inte hur mycket jag får säga men kan nog säga att det verkar lovande.

Det ser ju inte alls som Diablo 2 och spelar det inte som det heller. Det är ett Diablo 3 med Diablo Immortal pay to win.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Är det någon mer som har fått beta?

Jag kör nu och vet inte hur mycket jag får säga men kan nog säga att det verkar lovande.

Gränsen för vad du kan säga går redan vid att berätta att du har beta-access 😅

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB