SweClockers Meet & Geek i Gävle 2022!

Permalänk

@Jabok
Ooooh! Trevligt Anmäler mig gärna!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Canada_Adde:

@Jabok
Ooooh! Trevligt Anmäler mig gärna!

Adde, känd från Kanada är så välkommen

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Inofficiell ambassadör

@jacob - sign me up!

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Xyborg:

@jacob - sign me up!

Väl prioriterat! 😍

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fan vad coolt, vi har redan mer än hälften av alla platser bokade med träffen en månad bort. Fortsätter det så här måste jag be på mina bara knän om att de ska släppa fler stolar. Restauranger brukar vara rätt #tvek till att boka upp för stor del av alla bord en fredag.

Härnäst tänkte jag börja kika på ett prispaket till quizen och inte minst ett tema. Förslag mottas gärna, men då min diktatoriska ådra från tiden på SweClockers lever kvar kan jag komma att förkasta allt till förmån för en egen, objektivt bättre, idé.

@Enviro @Corsair Johan @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @Strelok @PeanutPowerz @Zpnk @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Önskar er en riktigt bra kväll!

Visa signatur

8700K | MAXIMUS X HERO | 1080TI | 960 EVO | 16GB 3600 G.SKILL | PG279Q

Permalänk
Medlem

Ja men det här lär man väl vara med på, hade mycket trevligt sist.
Sign me up @Jacob

Håller med Jacob, vi behöver dig också @Dreijer!
Samt kul att få träffa @PeanutPowerz igen

Permalänk

Det är ju inom gångavstånd för mig. Jag måste först kolla om budgeten håller innan jag skriver upp mig.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Intressant, det här låter spännande. Kul initiativ! Sociala sammankomster är ju långt från mig grej, trots det blir jag ändå lite sugen. Men tyvärr tror jag det krockar med vår sommarfest på jobbet.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av emilakered:

Vore kul! Men kan inte committa redan nu, får se om platserna gått åt!

Jag bjur på en Old Fashioned.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av C4B12:

Jag bjur på en Old Fashioned.

Det är ju lockande, helt klart.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av obbeluff:

Ja men det här lär man väl vara med på, hade mycket trevligt sist.
Sign me up @Jacob

Håller med Jacob, vi behöver dig också @Dreijer!
Samt kul att få träffa @PeanutPowerz igen

Kul med så många bekanta ansikten. Varmt välkommen!

Jag undrar också hur det går för @Dreijer.

Skrivet av Captain Acid:

Det är ju inom gångavstånd för mig. Jag måste först kolla om budgeten håller innan jag skriver upp mig.

Hoppas du får ihop det och kan komma förbi!

Skrivet av lord_dubbdäck:

Intressant, det här låter spännande. Kul initiativ! Sociala sammankomster är ju långt från mig grej, trots det blir jag ändå lite sugen. Men tyvärr tror jag det krockar med vår sommarfest på jobbet.

Skrivet av C4B12:

Jag bjur på en Old Fashioned.

Skrivet av emilakered:

Det är ju lockande, helt klart.

Dåså, you're in?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Kul med så många bekanta ansikten. Varmt välkommen!

Jag undrar också hur det går för @Dreijer.
Hoppas du får ihop det och kan komma förbi!
https://www.youtube.com/watch?v=zMRrNY0pxfM

Dåså, you're in?

Det ser mörkt ut! Bor långt ifrån Gävle nu och jobbar tills kl 17. Det är verkligen i tighta semestertider, så det är klurigt att hitta en backup.

Jag har inte kastat in handduken helt, men nästan. Snörvel.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Det ser mörkt ut! Bor långt ifrån Gävle nu och jobbar tills kl 17. Det är verkligen i tighta semestertider, så det är klurigt att hitta en backup.

Jag har inte kastat in handduken helt, men nästan. Snörvel.

Hur går det med handduken?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Hur går det med handduken?

Jag lär tacka nej, får inte ihop det på ett smidigt sätt vid det datumet. Men, om ni drar en framtida på De Klomp, då jäklar.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Dreijer:

Jag lär tacka nej, får inte ihop det på ett smidigt sätt vid det datumet. Men, om ni drar en framtida på De Klomp, då jäklar.

Dåligt! Är det i Linköping du bor numera? I sådana fall kanske jag pingar dig nästa gång jag hälsar på familjen.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Dåligt! Är det i Linköping du bor numera? I sådana fall kanske jag pingar dig nästa gång jag hälsar på familjen.

Jag håller med! Örebro, men Linköping är närmre än Gävle, hehe.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Hedersmedlem

Blir Meet & Geek-premiär för min del, men jag kommer gärna med.

Permalänk
Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av Corsair Johan:

Jag får tyvärr ta och avboka.

buuuuuu

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Enlightener:

Blir Meet & Geek-premiär för min del, men jag kommer gärna med.

Kul, du är så välkommen!!

Skrivet av Corsair Johan:

Jag får tyvärr ta och avboka.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Då var det bara 9 dagar kvar! Fick precis hem paket med priser till tre vinnare av quizet. Vad det blir återkommer jag med...

@Jacob @Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @Strelok @PeanutPowerz @Zpnk @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @obbeluff @Enlightener

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Corsair Johan:

Jag får tyvärr ta och avboka.

Vad fan Ånge... hade ju lagt en extra pilsner på kylning med ditt namn på

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Jacob:

Då var det bara 9 dagar kvar! Fick precis hem paket med priser till tre vinnare av quizet. Vad det blir återkommer jag med...

@Jacob @Enviro @roxkz @Yatagarasu @Lojne @XHI @Crowwops @Strelok @PeanutPowerz @Zpnk @landmarks @trattgunnar @tsc @Micke2013-07-24 @Canada_Adde @Xyborg @obbeluff @Enlightener

Digitala kyskhetsbälten till alla?

Permalänk
Medlem

Wohoo

Visa signatur

Fips!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Digitala kyskhetsbälten till alla?

https://www.sweclockers.com/nyhet/31136-hackare-kapar-kuklas-...
Om du inte refererar till den var det i alla fall dit min hjärna drog mig direkt

Permalänk
Medlem

Aldrig varit på ett geek möte.
Vill verkligen åka på ett. Men då får det vara när det ligger i samma län.. Västragötaland

Ha det så trevligt ni andra

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Bussovi_ by XHI
Skrivet av AxxT:

Aldrig varit på ett geek möte.
Vill verkligen åka på ett. Men då får det vara när det ligger i samma län.. Västragötaland

Ha det så trevligt ni andra

Då är det bara för dig att knåpa ihop ett i länet

OnT: hade varit trevligt men 5h bilväg enkelresa bort är några timmar för mycket

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Vad fan, jag kör en vänlig ping till alla som var med senaste gången för fyra år sedan. Vore kul om ni kunde fyra jubileum med oss!

@obbeluff @Guybrush82 @Yoshman @Callezzon @Nor3ll @jcee1993 @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman @ixthys @Zcenicx

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Jacob:

Vad fan, jag kör en vänlig ping till alla som var med senaste gången för fyra år sedan. Vore kul om ni kunde fyra jubileum med oss!

@obbeluff @Guybrush82 @Yoshman @Callezzon @Nor3ll @jcee1993 @Xougar @Garvey @KeTonic @andra94 @Wasted Hobbit @G3K @Tacoman @ixthys @Zcenicx

Om någon kör från Örebro så kan jag hoppa med

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3