Hur länge har ni fått vänta på pass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Min känsla säger onsdag eller torsdag 😄

Vi håller tummarna att informationen om 17e är korrekt! I så fall blir det troligtvis innan fredag 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Vi håller tummarna att informationen om 17e är korrekt! I så fall blir det troligtvis innan fredag 😊

Det får vi verkligen hoppas. Vi gjorde våra den 18/5 och reser nästa söndag den 10/7. Borde ju komma till dess men detta har verkligen varit en resa i sig med denna eviga väntan......

Permalänk
Medlem

I stället för att hoppas och hålla tummar eller gå på känsla, inte konstigt att det skapas problem när man kan hålla koll och planera:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/pass-och-nationellt-id-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av M_X_E_Q:

I stället för att hoppas och hålla tummar eller gå på känsla, inte konstigt att det skapas problem när man kan hålla koll och planera:

https://polisen.se/tjanster-tillstand/pass-och-nationellt-id-...

Tyvärr har informationen varit felaktig där.

Permalänk
Medlem

Verkar som jag har hamnat i någon missomgång. Gjorde mitt pass den 4/5 och har fortfarande inte fått mitt men ser här att vissa i tråden som gjort samma vecka fått sina över en vecka sedan. Får nästan ringa polisen o se hur det ligger till

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Verkar som jag har hamnat i någon missomgång. Gjorde mitt pass den 4/5 och har fortfarande inte fått mitt men ser här att vissa i tråden som gjort samma vecka fått sina över en vecka sedan. Får nästan ringa polisen o se hur det ligger till

Har hört om ganska många som inte fått vare sig sms eller mail trots att passet legat färdigt på stationen. Åk dit och kolla det borde ju vara klart nu.

Permalänk
Medlem

tog 4 veckor innan jag fick mitt pass.
Ska man bara åka inom Eu kan man ju ta Nationellt id kort.

Permalänk
Medlem

Ansökte till mina barn 19/5
Mailade polisen idag fick svar efter 2-3 timmar att dem inte tillverkats ännu :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hondaxl:

tog 4 veckor innan jag fick mitt pass.
Ska man bara åka inom Eu kan man ju ta Nationellt id kort.

När tog du passet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Ansökte till mina barn 19/5
Mailade polisen idag fick svar efter 2-3 timmar att dem inte tillverkats ännu :/

Det är verkligen så olika. Vi tog med 19 maj. Och de blev tillverkade förra veckan. Men än har vi inte fått dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Det är verkligen så olika. Vi tog med 19 maj. Och de blev tillverkade förra veckan. Men än har vi inte fått dem.

Glad för er skull att dem iaf är tillverkade!
Var ansökte ni om pass?

Vi ansökte I Malmö sen eftermiddag :/

Får vi inte dem på fredag får vi avboka vår resa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Glad för er skull att dem iaf är tillverkade!
Var ansökte ni om pass?

Vi ansökte I Malmö sen eftermiddag :/

Får vi inte dem på fredag får vi avboka vår resa

Vi ansökte i Köping, Västmanland!
Ring imorgon och kolla en gång till. Det kan vara annan status då. Så var det för oss. Ena dagen visste polisen ingenting, senare var de inte tillverkade från att dagen efter vara tillverkade 🤷‍♀️

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnBo:

Har hört om ganska många som inte fått vare sig sms eller mail trots att passet legat färdigt på stationen. Åk dit och kolla det borde ju vara klart nu.

Ringde de och det var precis så. sms hade inte skickats av någon anledning men passet var klart

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Skrivet av icogniito:

Ringde de och det var precis så. sms hade inte skickats av någon anledning men passet var klart

Ringde du 11414 eller hittade du nummer till din lokala station?

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus Prime Z690-A, Gigabyte RTX 3070 Gaming OC, Corsair 32GB DDR5 5600Mhz, Noctua NH-D15 Chromax, Samsung 980 Pro M.2 NVMe 256 GB-OS, be quiet! Dark Base 900, Corsair RM 850X V2, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorgeous-George:

Ringde du 11414 eller hittade du nummer till din lokala station?

11414

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grobar:

Tyvärr har informationen varit felaktig där.

På vilket sätt har informationen varit felaktig? Jag har sett att några skrivit att det verkar som att passen kommer en vecka tidigare men det verkar de ju inte göra? Just nu verkar ju de som sökt typ 13-17/5 få hämta ut och det stämmer ju med prognosen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amandaw:

På vilket sätt har informationen varit felaktig? Jag har sett att några skrivit att det verkar som att passen kommer en vecka tidigare men det verkar de ju inte göra? Just nu verkar ju de som sökt typ 13-17/5 få hämta ut och det stämmer ju med prognosen?

Passen har kommit 2-3 veckor tidigare än prognos. Sen senaste korrigeringen gjord 23/6 stämmer informationen bättre.

Permalänk
Medlem

Ändå helt sjukt att dels är det ett mörker att ens få en tid, sen tar det en massa extra tid att ens få fota sig för polisen håller inte tiderna själv och sen ska det ta närmare två månader att ens få sitt pass. Vilken tur att man får nöjet att betala för passet och skatt för att det ska vara så segt

Permalänk
Medlem
Skrivet av amandaw:

På vilket sätt har informationen varit felaktig? Jag har sett att några skrivit att det verkar som att passen kommer en vecka tidigare men det verkar de ju inte göra? Just nu verkar ju de som sökt typ 13-17/5 få hämta ut och det stämmer ju med prognosen?

Skrivet av Grobar:

Passen har kommit 2-3 veckor tidigare än prognos. Sen senaste korrigeringen gjord 23/6 stämmer informationen bättre.

Jag har tolkat sidan lite som att det är längsta väntetid, har man tur så tillverkas ens pass i en batch som är lite tidig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Ändå helt sjukt att dels är det ett mörker att ens få en tid, sen tar det en massa extra tid att ens få fota sig för polisen håller inte tiderna själv och sen ska det ta närmare två månader att ens få sitt pass. Vilken tur att man får nöjet att betala för passet och skatt för att det ska vara så segt

Ja det är verkligen helt sjukt. Jag började leta tid i mars för resa i september och det kommer vara på håret om jag hinner få mitt pass Och 2 månaders väntetid räcker inte ens, för mig som fotades 18/6 är den beräknade väntetiden 10-11 veckor.

Skrivet av doomas:

Jag har tolkat sidan lite som att det är längsta väntetid, har man tur så tillverkas ens pass i en batch som är lite tidig.

Ja, hoppas verkligen det är den längsta väntetiden. Jag är väldigt nojjig att något mer ska strula med tillverkningen så att tiderna förlängs ännu mer.

Permalänk
Medlem

Barnens pass klara för utlämning. Var nere en snabbis men gav upp då det var 250 nr före och nya handläggare under utbildning. Varje ärende tar då dubbla tiden.

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Barnens pass klara för utlämning. Var nere en snabbis men gav upp då det var 250 nr före och nya handläggare under utbildning. Varje ärende tar då dubbla tiden.

Vilket datum tog ni? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kicka81:

Vilket datum tog ni? 😊

16/5

Visa signatur

⚙️ Asus ROG Strix Maximus 13 Hero; Core i9, (11900K); ASUS ROG Ryujin 360mm; RTX 3090 ROG Strix; G.Skill Trident Z Royal DDR4-4600 CL20 DC - 64GB ; Samsung 980 Pro 2TB M.2; PSU: ASUS ROG Thor 1200W. CASE: ASUS ROG Strix Helios GX601. 🖥️Asus ROG PG279Q 2560x1440 🖥️, 🖥️🖥️HTC Vive Cosmos Elite, Vive Wireless. ⌨️Steelseries Apex Pro 🖱️Steelseries Rival 600

Permalänk
Medlem
Skrivet av chksix:

Okej 😊 Önskar att du hade skrivit 19 maj 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Vilken tid på dagen fick ni sms:et om att hämta passet?
Av tidigare inlägg att döma borde jag få mitt pass idag. Var och tog foto 16/5 kl 12:40. Måste verkligen få det idag eftersom flyget går på söndag. Tight!

Har ditt pass kommit? 🙄

Permalänk
Medlem

Tog pass 17/5 ca kl 13.00
Ankomstaviserades 29/6 ca kl 17.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av GBGTias:

Tog pass 17/5 ca kl 13.00
Ankomstaviserades 29/6 ca kl 17.00

Vad härligt 👍 Grattis 😄
Vi väntar och väntar. Vi tog pass 19 maj 🥱

Permalänk

Helt sjukt långa väntetider, jag fixade pass och id-kort i Januari precis innan då jag behövde till lite annat men nu behöver jag 5 års giltighetstid på passet från Januari 2023 för ett visum till tredjeland, frågan är hur man ska tajma in den leveransen. Ska försöka förklara att jag hellre vill förlänga mitt pass på ambassaden efter några år om möjligt men det står att passet måste vara giltigt hela visumperioden... Blir intressant att tajma.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av GBGTias:

Tog pass 17/5 ca kl 13.00
Ankomstaviserades 29/6 ca kl 17.00

Du fick alltså sms 17.00?
Satt just och funderade på när polisen senast skickar ut sms.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amandaw:

På vilket sätt har informationen varit felaktig? Jag har sett att några skrivit att det verkar som att passen kommer en vecka tidigare men det verkar de ju inte göra? Just nu verkar ju de som sökt typ 13-17/5 få hämta ut och det stämmer ju med prognosen?

Vet flera som fått tidigare än den preliminära listan. Veckan innan. Verkar dock inte så för oss. Våra pass kommer nästa vecka hoppas jag, eller ännu bättre vore imorgon.

Vi tog pass 19 maj.