Permalänk
Medlem

Säljråd premium-pc

Hej på er! 😄

Köpte en pc i vintras under gpu/komponent-bristen men pcn har blivit ståendes då jag köpt ps5 ist.
Spelade rdr2, metro exodus på ultra med 90 fps på riktigt höga inställningar och rx.

Jag undrar vad marknadsvärdet på denna pc är, plus en bra skärm från asus.

https://ibb.co/L0gMhQT

Jag har modifierat grafikkortet, dvs skruvat upp backplaten och brutit garantin för jag ersatte kyl-padsen med riktiga grejer vilket gör att kortet är mycket svalare än original som låg på 95c, nu ligger det på 80c.

Jag tänkt mig cirka 30k men jag har inte koll på marknaden just nu. Så tack på förhand!☺️

Bildfix. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av npftd:

Jag undrar vad marknadsvärdet på denna pc är, plus en bra skärm från asus.
https://ibb.co/L0gMhQT
https://ibb.co/L0gMhQT

Jag har modifierat grafikkortet, dvs skruvat upp backplaten och brutit garantin för jag ersatte kyl-padsen med riktiga grejer vilket gör att kortet är mycket svalare än original som låg på 95c, nu ligger det på 80c.

Jag tänkt mig cirka 30k men jag har inte koll på marknaden just nu. Så tack på förhand!☺️

Jag skulle tro att du får halvera det där priset för att få några vidare intressenter. Skärmen kanske kan ge femtonhundra, tvåtusen spänn, men jag tror mer på att paketsälja hela sjabraket för någonstans runt 13-16 tusen, kanske. Priset på datordelar, i synnerhet grafikkort, dalar rätt kraftigt just nu.

Visa signatur

RTX 4080 Super | Ryzen 5800X3D | B550 | 32GB 3600 MHz | 1000W | W.11

Permalänk
Medlem

Då bildlänken verkar trasig och jag generellt undviker förkortade länkar (lathet, lite extra säkerhet) så ser jag inga specs för datorn, kanske kan du lista dem i posten?

Sen vad "en bra skärm från asus" betyder är svårt att ta ställning till, även där behöver du ge specs för att kunna få något svar.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Jag får nog hålla med FarbrorBarbr0 på denna. Ca 15k kan du nog få. I vissa fall kanske upp mot 20 om du lyckas "lura" nån okunnig.
Plus 2-3k för skärmen kanske.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Okej jag skulle sålt tidigare alltså haha. Betalade cirka 32k om jag minns rätt. Bara ett 380 låg på 15k+ då. Jag kommer vara optimist och lägga upp en annons för 25k och chansa.

§ 9 raderat. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av npftd:

Okej jag skulle sålt tidigare alltså haha. Betalade cirka 32k om jag minns rätt. Bara ett 3080 låg på 15k+ då. Jag kommer vara optimist och lägga upp en annons för 25k och chansa.

Det heter 3080.

Samt priserna på grafikkort är på nedgång, så bara senaste månaderna har ändrat marknaden rejält

Lycka till med din försäljning.

Citering redigerad. // MOD
Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av npftd:

Okej jag skulle sålt tidigare alltså haha. Betalade cirka 32k om jag minns rätt. Bara ett 380 låg på 15k+ då. Jag kommer vara optimist och lägga upp en annons för 25k och chansa.

Förväntade du dig att kunna sälja för 30000kr när inköpspriset var 32000kr?
Känns som om du har ångest över ursprungsinköpet, samt att du desperat försöker rädda situationen.
Inget personligt, men när du säljer begagnat är det inga garantier, osäker prestanda, dvs. du får dra av ca. 40-60%.

Citering redigerad. // MOD
Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av FX9:

Det heter 3080.

Antingen det eller så är det, GTX 380. Who knows...

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Moderator
Moderator

Låser denna då TS fått värderingar, valt att bortse från dessa och istället bryta mot forumreglerna.

*Tråd smått rensad och låst.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.