Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapa:

Min annullerades precis. Det var en beställning som skulle hämtas i butiken.

Jag fick precis nu ett sms om att mitt paket är redo att hämtas i butik. Får vi se vad det blir av det hela när det skall betalas, återkommer under dagen.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrSwizz:

Jaha, där ser man. Det är ju amazon själva som säljer den så jag trodde att det var ett fel i deras system. Jag har raderat mitt inlägg med tips. Tack för att påpeka att det var fel.

Scam är det ju inte, det är något man gör medvetet för lura folk på pengar.
Men felaktig artikel/pris/info osv, absolut.
Inte första gången på Amazon.

Kontaktade dom om denna artikel så de kan ta bort den.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en sån billig telefon direkt när jag vaknade imorse, men mest som en kul grej. Ingen kan förvänta sig få telefonen för det priset, så klaga inte nu när det annuleras.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Om priset korrigerades snabbt kanske de klarar att ta det som good-will, men antagligen gick det iväg för många beställningar ändå.
Håller tummarna.

Fick precis ett samtal om att den var felprisad så den annullerades.

Permalänk
Medlem

Har inga förväntningar på att få hem telefonerna, beställde 2 st. Däremot så har statusen gått vidare till "Plockas" istället för att bli annullerad än så länge.

Visa signatur

Jag har en dator, den duger väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _robban:

Jag fick precis nu ett sms om att mitt paket är redo att hämtas i butik. Får vi se vad det blir av det hela när det skall betalas, återkommer under dagen.

Flashback när jag beställde en Xiaomi TV på ICA online som de hade på rea till min butik. Fick SMS att varan fanns o hämta.
Åkte dit med bil (fixade skjuts). Kom dit och där fanns ingen TV, och inte kunde de ordna något heller till mig då de var slut överallt fast de stod som i lager på deras webshop.

Deras system som automatiskt skickade ut detta, typ jaha tack för den

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Jag beställde en sån billig telefon direkt när jag vaknade imorse, men mest som en kul grej. Ingen kan förvänta sig få telefonen för det priset, så klaga inte nu när det annuleras.

Då har du uppenbarligen inte sett hur folk betett sig förut på forumet

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av shenaswift:

Då har du uppenbarligen inte sett hur folk betett sig förut på forumet

Det är lite skillnad mellan denna och många andra. T.ex. Kompletts senaste grej var helt rimligt prissatt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

Det är lite skillnad mellan denna och många andra. T.ex. Kompletts senaste grej var helt rimligt prissatt.

Men var detta helt orimligt då? Finns en annan RedMi som de tar 790:- för, så att en telefon kostar under 1000-lappen är inget konstigt.
Dock kommer jag inte bråka även om jag blev lite sur eftersom jag på riktigt var i behov av en billig mobil med vettig prestanda.

Permalänk
Medlem

Fick tillbaka pengarna redan (swish), så ingen telefon för mig heller

Permalänk
Medlem

Såg tipset innan gällande Redmi note 11 PRO och gjorde en beställning.
Fick precis sms att den är redo att hämtas.
Vi får se vad den kostar…

Permalänk
Medlem

Jag beställde Logitech Z625 som Elgiganten körde för 1290 kr i lördags, stod att det fanns i lager, men fick sedan på söndagen:

"Hej kära kund! Pga ett fel i vårt lagersaldo så finns tyvärr inte er bokade vara, vi ber om ursäkt för detta men hoppas att ni kan tänka er att boka en annan vara istället. Er order har nu krediterats och pengarna är åter hos er inom 2-3 bankdagar. Mvh, Elgiganten Kungens Kurva".

Känns som en säljgrej, är nog 5e gången i rad detta händer mig. De hoppas att man ska köpa något dyrare. Trött på dessa lockvaror som aldrig finns, trots lagersaldo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Jag beställde Logitech Z625 som Elgiganten körde för 1290 kr i lördags, stod att det fanns i lager, men fick sedan på söndagen:

Började den kampanjen på helgen eller var det något som gällde hela veckan? För de har ju tillgångsgaranti.

Vad tillgångsgaranti innebär
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla.

Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

I vissa fall kan vi istället erbjuda ett annat märke, en annan modell eller produkt med andra specifikationer än den annonserade varan till samma pris, men du kommer alltid vara säkad en liknande produkt.

Om vi skulle behöva beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta en stund på leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex.:

Jag provade att köra hämta i butik och fick precis sms om att den är redo för att hämtas.. Så verkar ju gått igenom

Nu blev min order borttagen ändå, det var värt ett försök iaf

Permalänk
Medlem

Fick min webb-beställning avbeställd med, utan någon som helst återkoppling.

Nu räknande jag inte att jag skulle få någon, men trodde ändå att en orderbekräftelse var ett bindande avtal.
Fult dessutom att inte ens informera om att man avbrutit ordern, eller informerat om varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Började den kampanjen på helgen eller var det något som gällde hela veckan? För de har ju tillgångsgaranti.

Vad tillgångsgaranti innebär
Vi garanterar tillgång på våra annonsprodukter i minst 3 dagar efter att erbjudandet börjat gälla.

Om vi måste beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta på leverans. I vissa fall kan vi också erbjuda en likvärdig ersättningsprodukt till samma pris. Elgigantens nätbutik och erbjudanden annonserade med begränsat antal är undantagna tillgångsgarantin.

I vissa fall kan vi istället erbjuda ett annat märke, en annan modell eller produkt med andra specifikationer än den annonserade varan till samma pris, men du kommer alltid vara säkad en liknande produkt.

Om vi skulle behöva beställa ett nytt parti kan det hända att du måste vänta en stund på leverans.

Vet inte om det gällt hela veckan, men den kom som helgdeal i mejl, eller det var där igenom som jag gick åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Vet inte om det gällt hela veckan, men den kom som helgdeal i mejl, eller det var där igenom som jag gick åtminstone.

<Uppladdad bildlänk>

Då hade jag nog försökt åberopa deras tillångsgaranti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Fick min webb-beställning avbeställd med, utan någon som helst återkoppling.

Nu räknande jag inte att jag skulle få någon, men trodde ändå att en orderbekräftelse var ett bindande avtal.
Fult dessutom att inte ens informera om att man avbrutit ordern, eller informerat om varför.

it will eventually come, most likely

Can I rant a little on how bad Elgiganten website is? Jeez. Constantly log out account, no autofill email address. Slow and sluggish product detail pages. Of all major retailers, their website is absolutely the worst, followed by Mediamarkt.

Permalänk
Medlem

Elgiganten har aldrig koll på lagerstatus i butik. Har hänt mig flera gånger att en vara som jag har bokat inte finns, oavsett erbjudande.

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Var precis på elgiganten och hämta samt betalade en st Redmi note 11 Pro för 790kr.

Glömde tacka @PerryE för tipset

Ett tack för tipset glömdes
Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Var precis på elgiganten och hämta samt betalade en st Redmi note 11 Pro för 790kr.

<Uppladdad bildlänk>

Haha WTF, grattis!!!

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Var precis på elgiganten och hämta samt betalade en st Redmi note 11 Pro för 790kr.

<Uppladdad bildlänk>

Att dom är så inkonsekventa i sitt betende gör ju saken bara ännu värre. Elg och MM är bara stora skämt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halvtie:

Var precis på elgiganten och hämta samt betalade en st Redmi note 11 Pro för 790kr.

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av PerryE:

Haha WTF, grattis!!!

Skrivet av Dhanjel:

Att dom är så inkonsekventa i sitt betende gör ju saken bara ännu värre. Elg och MM är bara stora skämt.

Min beställning står också som aktiv och fått sms att den är redo att hämta, ska åka iväg nu och hämta den.
Valde att betala i butik.

Edit

Skrivet av AxxT:

Tips från coachen.. betala i butik..

Grattis

Om dem inte krånglar när du ska hämta ut den.

Inga problem. 790kr 👍

Edit igen: Hörde dock nån prata med kassörskan PRECIS efter den sålts till mig om "har du sett lappen"

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Min beställning står också som aktiv och fått sms att den är redo att hämta, ska åka iväg nu och hämta den.
Valde att betala i butik.

Tips från coachen.. betala i butik..

Grattis

Om dem inte krånglar när du ska hämta ut den.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Att dom är så inkonsekventa i sitt betende gör ju saken bara ännu värre. Elg och MM är bara stora skämt.

Ja, det här kan ju blåsa upp till en riktig shitstorm för Elgiganten när de avbokar vissa beställningar och släpper igenom andra.
Jag la min beställning (frakt till ombud med Swish-betalning) kl 06:00, strax innan jag skrev tipset i fyndtråden. Beställningen avbokades före kl 10 och har inte fått någon info från dem än.

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerryE:

Ja, det här kan ju blåsa upp till en riktig shitstorm för Elgiganten när de avbokar vissa beställningar och släpper igenom andra.

Vad spelar det för roll?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Vad spelar det för roll?

Klart det spelar roll. Om de släpper igenom vissa så blir det som ett prejudikat att priset var rimligt och köpet var legitimt.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Åh, äntligen! Som man har väntat på läsa 5 sidor om ett nytt prisfel hos <insert valfri ÅF>...

Permalänk
Medlem

Order på Xiaomin annulerad i butik

Permalänk
Medlem

Apparently 790kr was meant for this https://www.elgiganten.se/product/mobiler-tablets-smartklocko... . so someone mistook those two phones.

Cheer up and move on my fellow Sweclockers