Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av alpha:

Dags att anmäla sig som hörlursgalning antar jag. Jag har egentligen varit intresserad av välljud länge men har på senare år haft ont om tid, småbarn och andra saker som gjort att jag inte tagit tag i denna hobby i den utsträckning jag önskat.

Tidigare i år skaffade jag ett par Focal Stellia (slutna lurar) som jag är supernöjd med. Nyligen kunde jag inte hålla mig från att även skaffa ett par beg. Focal Clear MG Pro (öppna lurar) som också har sina trevliga sidor.

Egentligen vill man bara ha ett par optimala hörlurar, men det är verkligen svårt att hitta. Stellia har en dynamik och basprestanda som är häftig och de röjer på bra med EDM. Clear MG har den där lite mer öppna och luftiga presentationen som är trevlig för mer akustisk musik.

<Uppladdad bildlänk>

Är det någon som har hittat den optimala hörluren än, som klarar mer än bara akustisk musik?

Lite av en basshead är man nog.

Nice! Själv har jag något av en livskris dock när jag insett att återgången till trådade hörlurar efter många års frihet inte alls varit så lätt som jag hade hoppats. I kombination med att jag insett hur pass bra min Sennheizer RS185 faktiskt låter även med musik har det gjort att mitt planerade Stellia inköp kom av sig lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Så jag köpte mig ett par Philips Fidelio X2HR att använda med datorn efter att mina sony mdx-1000 börjat knaka och spricka (körde dessa via kabel och inte blåtand).

Märkte ju direkt hur mycket bättre ljudet blev, inte alls lika mörkt och mullrigt.
Genast började man ju då fundera i banorna "undra hur mycket bättre det kan bli med en riktig extern DAC".

Efter lite funderingar köpte jag en Toppping DX3 Pro+ från amazon för 2000kr, tänkte att det var en bra inkörsport. Denna kommer med ett ESS Sabre ES9038Q2M chip och en massa annat mumbojumbo jag inte förstår mig på.
Mitt moderkort, Gigabyte X570 Auros Master kommer med en ESS Sabre ES9118 chip och "audiophile grade capacitators =)" som gigabyte själva skriver samt med amplifier för att kunna driva lite mer krävande hörlurar.

Det var ju omöjligt för oss att höra någon skillnad och vid ett blindtest så fallerade både jag och min vän som var över att säga vilken dac som användes.

För skojs skull så ville jag då jämföra ljudet på laptopen (lenovo x1 yoga), så testade både med det inbyggda ljudet och dacen. Här var det däremot väldigt stor skillnad både i högt de kunde spela samt kvalitén på ljudet.

Med detta sagt så åker Toppingen åter till Amazon och är man inte superkräsen eller har väldigt tungdrivna eller på annat sätt speciella hörlurar så fungerar moderkort med en ES9118 alldeles utmärkt.
Ska låna en annan väns Ifi Audio Zen Signature set sen och jämföra.

Jag kör X2HR med en Apple DAC och det låter fruktansvärt bra för pengarna.,man kan säkert betala 7-10k för att få marginellt bättre ljud men varför……

Permalänk
Medlem

Jag har ett Corsair Virtuoso SE som jag har använt en kortare tid. Men jag har även fått hem ett Epos hybrid H3 som jag inte har packat upp än.

Funderar på om jag ska byta till Epos headsetet eller behålla det jag redan använder. Vad hade ni gjort?

Jag är ganska nöjd med Virtuoso, men känner att det inte är helt 100 i komfort efter en stund.

Visa signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 32GB TridentZ RGB 3600C16 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av alpha:

Dags att anmäla sig som hörlursgalning antar jag. Jag har egentligen varit intresserad av välljud länge men har på senare år haft ont om tid, småbarn och andra saker som gjort att jag inte tagit tag i denna hobby i den utsträckning jag önskat.

Tidigare i år skaffade jag ett par Focal Stellia (slutna lurar) som jag är supernöjd med. Nyligen kunde jag inte hålla mig från att även skaffa ett par beg. Focal Clear MG Pro (öppna lurar) som också har sina trevliga sidor.

Egentligen vill man bara ha ett par optimala hörlurar, men det är verkligen svårt att hitta. Stellia har en dynamik och basprestanda som är häftig och de röjer på bra med EDM. Clear MG har den där lite mer öppna och luftiga presentationen som är trevlig för mer akustisk musik.

<Uppladdad bildlänk>

Är det någon som har hittat den optimala hörluren än, som klarar mer än bara akustisk musik?

Lite av en basshead är man nog.

Jag använde ett par vanliga basmoduler när jag var en aktiv hörlurslyssnare, det är enda sättet att få det att bli naturligt eftersom man aldrig kan få vibrationerna i kroppen via en hörlur så prova skaffa ett par basmoduler som kan ge rätt fysisk känsla och högpassfiltrera hörlurarna för då komemr även de att låta bättre för de slipper röra sig lika mycket.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Ett par hörlurar? Va? Jag förstår inte konceptet. Jag har redan skalat ned antalet till 6 stycken, plus ett par IEM. De jag har kvar är antingen omtyckta eller hade varit svårsålda.

Men jag hade kunnat skala ned det till att bara använda två par om jag var tvungen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Schiit Magni 3 Hörlursförstärkare 500kr beg
Dock missljud på volympotten =(

Kan inte uttala mig om just den enheten, men jag har erfarenhet av Schiits skrapiga volympot.

Det problemet dyker upp på min 3+ då och då om den är inkopplad i flera veckor (jag stänger aldrig av den). För mig hjälper det att stänga av, dra sladden och strömcykla den, sedan i med sladd och sätta på den igen. Vet inte om det är kondensatorerna, elnätet eller en kombination. Eller om det är ett större problem med vissa enheter än andra och det inte hjälper på just den enheten.

Permalänk
Medlem

Hallå!

Sitter idag på en del prylar. Feliks Echo mkII och Singxer SA-1 på förstärkarsidan. Topping D70s dac samt en Gold Note DS-10 Plus som egentligen har sin plats i stereoanläggningen i vardagsrummet. Ibland flyttar jag den till hörlursriggen.
Hörlurar är Hifiman Ananda och Focal Clear OG.

Min sambo har börjat klaga på att mina hörlurar läcker mycket ljud och jag har börjat titta på att komplettera med ett par stängda hörlurar. Har ni några tips?
Tittat mest på Kennerton Magni, Beyerdynamic T5 mk3 och ZMF Atticus.

Visa signatur

Hörlursriggen: FiiO K7 - Feliks Echo mkII - Audiolab 6000CDT - Hifiman HE1000Se - Focal Clear OG - Audeze Maxwell
Bärbar setup: Hiby R4 - Moondrop Dawn Pro - Aful Performer5 - Moondrop Aria 2 - Celest Plutus Beast
Stereo: Gold Note DS-10 Plus / Gold Note PSU-10 Evo - Lindemann Limetree Bridge II / Sbooster mkII - Atoll IN200SE - Pylon Diamond 25

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanEke:

Hallå!

Sitter idag på en del prylar. Feliks Echo mkII och Singxer SA-1 på förstärkarsidan. Topping D70s dac samt en Gold Note DS-10 Plus som egentligen har sin plats i stereoanläggningen i vardagsrummet. Ibland flyttar jag den till hörlursriggen.

Min sambo har börjat klaga på att mina hörlurar läcker mycket ljud och jag har börjat titta på att komplettera med ett par stängda hörlurar. Har ni några tips?

Köpte du inte nyss ett par Sony lurar? Sluta vara så galen

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Köpte du inte nyss ett par Sony lurar? Sluta vara så galen

Jag vill ha ett par stängda som kan tävla med mina öppna! Sony kan dessvärre inte riktigt det! De är till för bussresorna!

Visa signatur

Hörlursriggen: FiiO K7 - Feliks Echo mkII - Audiolab 6000CDT - Hifiman HE1000Se - Focal Clear OG - Audeze Maxwell
Bärbar setup: Hiby R4 - Moondrop Dawn Pro - Aful Performer5 - Moondrop Aria 2 - Celest Plutus Beast
Stereo: Gold Note DS-10 Plus / Gold Note PSU-10 Evo - Lindemann Limetree Bridge II / Sbooster mkII - Atoll IN200SE - Pylon Diamond 25

Permalänk
Medlem

Sökte lite hörlurar såg den här dealen Focal Celestee B-stock för 600 euro: https://www.auditorium.de/en/detail/fec392fe6ae9556e9a014fcc8...

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanEke:

Hallå!

Kennerton Magni är mycket trevliga. Behövs mer isolation och plånboken behöver tömmas så finns ju Dan Clark Ether C Flow också

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kennerton Magni är mycket trevliga. Behövs mer isolation och plånboken behöver tömmas så finns ju Dan Clark Ether C Flow också

Kennerton Magni ser fina ut! Läcker dom mycket ljud? Ja Ether C Flow är egentligen lite för dyra, försöker hålla mig mellan 10 och 15 000. Däremot finn s ju Aeon 2 Noire. Lyssnat på dom?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanEke:

Kennerton Magni ser fina ut! Läcker dom mycket ljud? Ja Ether C Flow är egentligen lite för dyra, försöker hålla mig mellan 10 och 15 000. Däremot finn s ju Aeon 2 Noire. Lyssnat på dom?

De läcker inte så farligt ändå. Har lyssnat på noire låter städat och bra men urbota tråkigt. Känns överdämpat så föll mig inte i smaken.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Så fick lägga ner Modius köpet, det går på nästan 4k med frakt och tull från USA. Vill ha en dac med usb och toslink in samt obalancerat och balancerad utgång. Finns det någon som inte kostar 4k inom EU? Topping E30 v? kanske eller vad finns det välja på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon8870:

Så fick lägga ner Modius köpet, det går på nästan 4k med frakt och tull från USA. Vill ha en dac med usb och toslink in samt obalancerat och balancerad utgång. Finns det någon som inte kostar 4k inom EU? Topping E30 v? kanske eller vad finns det välja på?

Topping EX5 t.ex, ca 3600kr. Har en sådan, fungerar bra, även om jag gillar SMSL fjärren mer då de är mer responsiva.
Då är det här också en möjlighet:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/sa...
https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/sabaj-a10d-202...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Topping EX5 t.ex, ca 3600kr. Har en sådan, fungerar bra, även om jag gillar SMSL fjärren mer då de är mer responsiva.
Då är det här också en möjlighet:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/sa...
https://www.audiophonics.fr/en/dac-with-volume/sabaj-a10d-202...

Tack ska kika på detta. Verkar som om amazon.se (EU) har en del Topping inne.

EDIT: Ah det där var kombospelare, jag söker enbart DAC.. kanske ska vänta en månad till och slå till på en Schiit Modius.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Tack ska kika på detta. Verkar som om amazon.se (EU) har en del Topping inne.

EDIT: Ah det där var kombospelare, jag söker enbart DAC.. kanske ska vänta en månad till och slå till på en Schiit Modius.

Topping d30 pro kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sphinx:

Topping d30 pro kanske?

Den såg ju helt ok ut, kostar liknande Modius nästan 4k kr. Fast jag valde vänta och köpte några små saker istället. Tack för tipset, kan ju bli d30 pro om Modius säljer slut igen.

Jag använder en Topping d30 nu, separat strömtillförsel, och har en Topping D10s också. Har för mig det är AKM mot ESS chip på dem. Modius är AKM också separat strömtillförsel, ny modell och modernare kretsar, kommer det vara tillräcklig skillnad mot D30 eller ska jag satsa på en ESS med separat strömtillförsel? Lite kluven för numera lyssnar jag mesta tiden med HD 560s och inte HD 6XX, från en Asgard v3. Asgard är redan lite snäll i ljudet plus D30 gör att jag kan lyssna på musik hela dagarna.. Skulle antagligen reda ut vilket ljud jag vill ha före ny DAC

Permalänk
Medlem

Har ett par Sennheiser HD558 som tyvärr börjar sjunga på sista versen och måste mot min vilja leta efter ersättare.

Några detaljer från dessa lurar som jag gärna vill ta med mig till nästa par:

Vikten. Dom väger näst intill inget enligt mig och ser helst inte att lurarna blir tyngre

Ljudet, dom är väl knappast några riktiga audiofilspec, men om man som jag kom från Siberia V2 så var det som att gå in i framtiden. Behöver inte mera bas, gillar karaktären i ljudet på dessa, då jag lyssnar mycket på akustisk musik. Spelar också med dom, och det har väl fungerat helt okej, men överlag så gillar jag att sitta och lyssna på musik med dom också.

Något annat speciellt vet jag inte, tror det är bäst att fortsätta med öppna lurar eftersom jag lätt börjar svettas om öronen, även om slutna lurar vore att föredra i den rådande boendesituationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheFlyingFin:

Har ett par Sennheiser HD558 som tyvärr börjar sjunga på sista versen och måste mot min vilja leta efter ersättare.

Några detaljer från dessa lurar som jag gärna vill ta med mig till nästa par:

Vikten. Dom väger näst intill inget enligt mig och ser helst inte att lurarna blir tyngre

Ljudet, dom är väl knappast några riktiga audiofilspec, men om man som jag kom från Siberia V2 så var det som att gå in i framtiden. Behöver inte mera bas, gillar karaktären i ljudet på dessa, då jag lyssnar mycket på akustisk musik. Spelar också med dom, och det har väl fungerat helt okej, men överlag så gillar jag att sitta och lyssna på musik med dom också.

Något annat speciellt vet jag inte, tror det är bäst att fortsätta med öppna lurar eftersom jag lätt börjar svettas om öronen, även om slutna lurar vore att föredra i den rådande boendesituationen.

Kanske Sennheiser HD560S? Grymt val om du inte vill spendera allt för mycket pengar, de väger lite, är bekväma och har ett ganska neutralt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Har du inte bråttom så en begagnad Hegel HD11. Kostar 2-2.5k-ish. Men kanske för stor?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av anon8870:

Nya XDUOO MU-604 har väl allt det där. 1760kr på Amazon.
Sen tror jag inte den är "fully balanced design" inuti som en del dyrare DAC:ar utan XLR utgången är mer av praktiska skäl.
Inte så många tester ännu men det kommer nog snart.

https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B8D8VG4W/

https://hifigo.com/blogs/news/xduoo-releases-mu-604-high-perf...

https://xduoo.net/product/mu-604/

eller SMSL D6 men den har TRS istället för XLR. Urk
1808kr
https://www.amazon.se/-/en/dp/B0B4694PLR/

Randy tyckte D6 var kass på rocknroll dock

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Sen tror jag inte den är "fully balanced design" inuti som en del dyrare DAC:ar utan XLR utgången är mer av praktiska skäl.

https://m.media-amazon.com/images/I/51kn0H2ZW5L._AC_SL1104_.jpg

1808kr

https://m.media-amazon.com/images/I/419eDOGUc3L.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=1_Aapepwkl0

Märkligt vart han får "sibiliant" från, inte så att mätningar tyder att man har höjt diskanten något alls. Snarare ännu en Topping produkt som försöker vara så neutral som möjligt och enligt vissa "tråkig".
Sen så har han fel om priset med. Man får normalt inte balanserat och obalanserat så billigt. Köper man Toppings senaste AKM verk för 1500 så får man inte balanserat alls (e30 II).

Har ägt tidigare E30 och den var suverän, D-6 verkar vara riktigt prisvärd.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Kaleid:

Märkligt vart han får "sibiliant" från, inte så att mätningar tyder att man har höjt diskanten något alls. Snarare ännu en Topping produkt som försöker vara så neutral som möjligt och enligt vissa "tråkig".
Sen så har han fel om priset med. Man får normalt inte balanserat och obalanserat så billigt. Köper man Toppings senaste AKM verk för 1500 så får man inte balanserat alls (e30 II).

Har ägt tidigare E30 och den var suverän, D-6 verkar vara riktigt prisvärd.

Kan ju vara hans gamla rockplattor eller nåt annat. Han är ju inte 22 år med perfekt hörsel heller. Men han verkar inte gilla billigare AKM chip iaf.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X/Arya Stealth, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Fidelio X2, B&W P7, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mumu55:

Kan ju vara hans gamla rockplattor eller nåt annat. Han är ju inte 22 år med perfekt hörsel heller. Men han verkar inte gilla billigare AKM chip iaf.

Tror inte han skulle höra skillnad i AKM och ESS chippar även om de är budget (de mäter långt bättre än mänskliga hörseln är kapabel till, även för yngre öron). Det är nog mer troligt att han har kört med Sony högtalarna som han gillar och felet ligger annanstans.

Förstärkare brukar direkt förstöra mer än DAC:ar men framför allt så sker det i rummet med högtalarna och dess placering där frekvensgången kan bli rätt rejält vild.

Men jag skulle inte rekommendera D-6 för tillfället heller eftersom folk på ASR forumet rapporterar problem med klick-ljud och det krävs nog firmware update för att fixas.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mumu55:

https://m.media-amazon.com/images/I/51kn0H2ZW5L._AC_SL1104_.jpg

1808kr

https://m.media-amazon.com/images/I/419eDOGUc3L.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=1_Aapepwkl0

Skrivet av Kaleid:

Tror inte han skulle höra skillnad i AKM och ESS chippar även om de är budget (de mäter långt bättre än mänskliga hörseln är kapabel till, även för yngre öron). Det är nog mer troligt att han har kört med Sony högtalarna som han gillar och felet ligger annanstans.

Förstärkare brukar direkt förstöra mer än DAC:ar men framför allt så sker det i rummet med högtalarna och dess placering där frekvensgången kan bli rätt rejält vild.

Men jag skulle inte rekommendera D-6 för tillfället heller eftersom folk på ASR forumet rapporterar problem med klick-ljud och det krävs nog firmware update för att fixas.

Av dem så såg ju SMSL intressant ut, då jag har TRS kablar som jag använt till mina Monitorer. Fast om den klickar så är det ett no go pga det. Fixas det med firmware så är det ju bra, väntar ändå tills nästa månad med inköpet.

Edit: Ah recensionen sågar den för att vara ljus.. Då kikar jag på XDUOO istället.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon8870:

Av dem så såg ju SMSL intressant ut, då jag har TRS kablar som jag använt till mina Monitorer. Fast om den klickar så är det ett no go pga det. Fixas det med firmware så är det ju bra, väntar ändå tills nästa månad med inköpet.

Jag har en SMSL som du ser i signatur och den gör i alla fall inte det. ESS baserat dock.
Vissa säger att klicket är så lågt att man måste ha örat nära högtalaren, verkar uppkomma när Khz frekvens ställs in. Inte läst så noga..

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Jag har en SMSL som du ser i signatur och den gör i alla fall inte det. ESS baserat dock.
Vissa säger att klicket är så lågt att man måste ha örat nära högtalaren, verkar uppkomma när Khz frekvens ställs in. Inte läst så noga..

Ah ett sådant klick, då är det inte så allvarligt ändå. Fast jag kom på att min ena amp har xlr in, så det lutar åt den nya Xduoo.

EDIT: Så Modius eller Geshelli J2?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av anon8870:

Ah ett sådant klick, då är det inte så allvarligt ändå. Fast jag kom på att min ena amp har xlr in, så det lutar åt den nya Xduoo.

EDIT: Så Modius eller Geshelli J2?

Eller SMSL DO100 med 2st ES9038Q2M
249$ inkl frakt tull och moms från Hifigo. Med 5$ rabattkod.
Kina DACar brukar annars vara billigast på 11/11. Ibland värt att vänta.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mumu55:

Eller SMSL DO100 med 2st ES9038Q2M
249$ inkl frakt tull och moms från Hifigo. Med 5$ rabattkod.
Kina DACar brukar annars vara billigast på 11/11. Ibland värt att vänta.

Ah najs det, Geshelli J2 kan jag välja det dac chippet, eller orginal ES och ett AKM.. Så det chippet ska man ha, ES9038Q2M?
Sedan kostar Geshelli j2 skjortan som import, $300 med usb plus frakt och moms/tull.. Ekonomiskt så borde DO100 vara bästa valet.