Är det värt att köpa en elscooter?

Permalänk
Inaktiv

Funderat på en elscooter men de verkar inte tåla regn? Såg nått test där den som var IP-klassad kostade närmare 10k. För mycket pengar. Vill egentligen ha en elcykel men mitt största problem är att jag inte har tillgång till något cykelförråd. Inte kul att ha cykeln utomhus även om man kan ta med batteriet in. En elscooter är ju så liten så jag kunde ta in den både i lägenheten, affärer osv. Tror jag trampar vidare på min vanliga cykel tills vidare. Får väl ta bussen när det blir för långt istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon315148:

Funderat på en elscooter men de verkar inte tåla regn? Såg nått test där den som var IP-klassad kostade närmare 10k. För mycket pengar. Vill egentligen ha en elcykel men mitt största problem är att jag inte har tillgång till något cykelförråd. Inte kul att ha cykeln utomhus även om man kan ta med batteriet in. En elscooter är ju så liten så jag kunde ta in den både i lägenheten, affärer osv. Tror jag trampar vidare på min vanliga cykel tills vidare. Får väl ta bussen när det blir för långt istället.

E2S V2 PRO 5.990,-

E2S V2 MAX 7.490,-

Har ägt båda dessa elscootrar. Står att dom är IP56. Det har hänt flera gånger när man har åkt ifrån jobbet, att hela himlen har öppnat upp sig. Var totalt dyngsur när jag kom hem. 6km enkel väg från jobbet och hem. Dessa fordon rullar fortfarande i mina kompisar ägo. Men om det öser ner en morgon när man vaknar, så tar jag bussen istället för elscootern. regnar det lite lätt, inga problem.

Såg att det finns en maskin med IP67 Eltra 67 Kostar 9990:-

Just nu är dom på REA, men tror det finns en eller två till som har IP56 som är lite billigare. Sen så går det att beställa med fartspärr, till laglig hastighet. Men ska man hårdra det så är väl fortfarande motorerna "olagliga" att framföra på allmän väg. För dom överstiger den lagliga gränsen som är 250W.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED