Moderkort saknar gängor för distanser till NVMe M.2 SSD

Permalänk
Medlem

Moderkort saknar gängor för distanser till NVMe M.2 SSD

Hej!

Jag har problem med att installera en NVMe M.2 SSD Samsung 970 EVO Plus på mitt moderkort Gigabyte B560M H rev.1.1.

Hålen för distanser vid båda NVMe M.2 SSD-portar saknar gängor.
Inga brickor med gängor satt monterade på moderkortet och följde heller inte med i moderkortslådan.
Jag har några distanser och skruvar kvar från mitt chassi Kolink Void RGB.
Har jag missat något eller säljs gängor för montering separat?

Har brickorna i detta monteringskit gängor på insidan?
https://www.inet.se/produkt/8903674/delock-monteringskit-31-d...

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Enligt manualen till moderkortet så ska det följa med "mounting clips" som man trycker ner i hålet.

Permalänk

Step 1: Locate the proper mounting hole for the M.2 SSD to be installed and then install the mounting clip first.

"ligger med i nån liten påse förmodligen, har du köpt beg kan den säkert vara borta.

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

perost: Kan du hänvisa till sidan i manualen som bekräftar det?
"Box contents" på sida 4 i manualen bekräftar ju att det INTE medföljer.
De saker de räknar upp är moderkortet, skivan med drivrutiner, manualen, 2 Sata-kablar och I/O panelen.
Sen blir jag gärna motbevisad.

adfactory: Ingen liten påse följde med mitt moderkort som jag köpte nytt från amazon.
Tillåt mig citera "Inga brickor med gängor satt monterade på moderkortet och följde heller inte med i moderkortslådan."
"Box contents" på sida 4 i manualen bekräftar att det INTE medföljer.
Sen blir jag gärna motbevisad.

Permalänk
Medlem

@Otakingu: Det står på sidan 16 i den engelska manualen, gällande hur man installera en M.2-enhet. När det gäller vad som följer med i lådan så brukar de inte lista varenda liten skruv utan bara de stora sakerna.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen! Rimligtvis borde det stämma, och isåfall saknade min moderkortslåda dessa. Jag har kontaktat Gigabyte's support i ärendet nu.

Permalänk
Medlem

@Otakingu: Här är en bild på hur de ser ut för referens: https://imgur.com/a/kW3g3Hm

Permalänk
Medlem

Åh, ska man ta bort den där svarta plastmojjen? Är det där mount clipen sitter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otakingu:

Åh, ska man ta bort den där svarta plastmojjen? Är det där mount clipen sitter?

Tror att den svarta plastmojjen är själva mount clipet?