Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Angående avbetalning hos db

Permalänk
Medlem

Angående avbetalning hos db

Jag sitter nu och funderar på att beställa lite saker från datorbutiken eftersom jag har bra erfarenheter från den butiken. Nu är det så att jag inte har pengar denna månad till att betala allt det jag har tänkt att handla. Nästa måndad har jag råd, men ny är det också så att jag köpte ett Gigabyte 8PENXP moderkort och ett Gigabyte Radeon 9600 PRO för 2000 helt nytt av en kompis som bara har skrivit recensioner om dem, så jag är jävligt sugen på att handla grejer till denna burk denna månad!

Så om någon vet hur bra datorbutikens räntefria avbetalning fungerar får gärna skriva nått. Om jag handlar nu på avbetalning tar jag 6 mån, eftersom det är det är kortast möjliga tid. Det kostar 413 kr + 245 kr extra om jag tar avbetalning, eftersom man får betala för "ordinare pris" iställer för "webpris" och det tillkommer en uppläggningsavgift på 245 kr. Är det värt det när man kan handla nästa månad? Fast det är ju det att jag är jävligt sugen!

Visa signatur

Ölkorv är gott.

Permalänk
Avstängd

Re: Angående avbetalning hos db

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gresen2k
Om jag handlar nu på avbetalning tar jag 6 mån, eftersom det är det är kortast möjliga tid.

Du kan säkerligen betala av allt på kortare tid än 6 månader också - har alltid fungerat för mig.

Visa signatur

Gigabyte GA-K8N Ultra-9 | AMD64 4000+ San Diego | Corsair TWINX2048-3200C2 | Msi 7800GTX | 4 st WD 200GB i Raid 0 (2 st R0) + en Raptor 36GB (c:\) | Antec Sonata II 450W |

Permalänk
Medlem

Re: Re: Angående avbetalning hos db

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belsebub(1)
Du kan säkerligen betala av allt på kortare tid än 6 månader också - har alltid fungerat för mig.

Datorbutiken använder sig av resurs. Du får inbetalningskort som täcker hela avbetalningsperioden i andra brevet från resurs. (det första brukar komma 1 månad efter köpet). Du kan betala in hur mycket du vill varje månad så länge du betalar "lägsta kostnad per månad" enligt pappret du får hem.

Permalänk
Medlem

okej! Det låter bra för mig! Då tar jag det så jag slípper vänta =D

Visa signatur

Ölkorv är gott.