Hur skulle ni inreda detta? [Dator, TV, etc.]

Permalänk
Medlem

Hur skulle ni inreda detta? [Dator, TV, etc.]

Hej,

Hur skulle ni inreda den här lägenheten?

- Ensamboende
- Väggmonterad 65" TV (var?)
- Min 3 alt. 4 sits soffa (idéer?)
- Skrivbord IKEA BEKANT 160x80cm (vart skulle ni ställa det?)
- Köksbord är ej krav, särskilt inte större modell, men kan gärna ta ett inspel här också

Vore riktigt kul med lite inspiration & idéer. Tack!

Permalänk
Medlem

Sängen hadde jag valt att ställa längs en vägg så att du kan få plats med skrivbordet i det rummet, hälst i det utrymmet med fönster.

Tvin hadde jag nog försökt att hänga på väggen som är 1,99m vid uteplatsen och ha soffan mitt i mot, alternativt tvärt om om väggen inte lämpar sig för det eller det blir bättre på någon annan andledning. Och så några snygga gardiner eller plesegardiner som kan ta ljuset från fönsterna om det behövs.

Matbordet hadde jag nog satt kortsidan mot kyl o frys väggen.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Oled bör ju inte stå allt för nära fönster beroende på gardinsituationen

Säng och skrivbord i sovrummet (blockera ena ingången till tvättstugan är nog fine?)

Alternativ kanske är loftsäng med gaming under, men känns lite tonåring

Permalänk
Medlem

Tack,

Jag noterar att ni båda siktar på skrivbordet in i sovrummet, men jag tänkte faktiskt försöka göra sovrummet till en skärmfri plats (cringe).

Tidiga planer:

- TV med väggstativ på kortväggen vid balkongen och 4-sits soffa mitt emot.
- Väggen ut mot balkongen ska vi, vad jag förstår, få väldigt höga fönster (men inte riktigt golv-till-tak) och jag funderar på lämna det helt tomt
- Mitt skrivbord, som blir lite av ett prio i detta ensamhushåll, tänkte jag antingen 1) långväggen jämte soffan mitt emot köksön alt 2) väggen vid toaletten som är 180cm.

Om 1) inte ser för knasigt ut så lämnar ju det utrymme för ett mindre köksbord vid väggen jämte toaletten/köksön.

Följdfråga: tror ni blir det dumt att ha en soffa som böjer helt (t.ex. 3+2) och ena ryggpartiet blir mot vardagsrummet? Eller ser det alldeles för avskärmande ut? Fördelen vore ju bl.a. att det blir en fin vy ut mot de stora fönsterna.