Permalänk

JST 1.25mm 5 pin hane till hona

Hej

Någon som har tips vart man kan köpa en JST 1.25mm 5 pins hane till hona- förlängningskabel?

Permalänk
Medlem

JST är bara märket och 1.25mm är pitchen, du behöver ange vad det är för modell på connectorn du vill ha.

Är det GH måntro?

(Av ren nyfikenhet, får man fråga vad det är till?)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Dimman:

JST är bara märket och 1.25mm är pitchen, du behöver ange vad det är för modell på connectorn du vill ha.

Är det GH måntro?

(Av ren nyfikenhet, får man fråga vad det är till?)

så här ser den ut 😅

den går från en El-scooters motor till en controller, men kabeln är lite för kort, så behöver förlänga den 😁

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa att det är JST GH-serien om det är 1.25mm pitch. Du får nog försöka googla på förlängningskablar, annars om du inte har tummen mitt i handen så kolla upp på JST's hemsida vad det är för hylsor/pinnar som ska användas och crimp en egen

Jag har grejjer till JST PA/PH men inte GH :/

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk

Okey, tack för hjälpen! 😁

beställde fel kabel och den va lite stor, ska man mäta mellanrummet mellan pin'sen för att vara säker att de är 1,25mm? 😅

Permalänk
Skrivet av Dimman:

Jag skulle gissa att det är JST GH-serien om det är 1.25mm pitch. Du får nog försöka googla på förlängningskablar, annars om du inte har tummen mitt i handen så kolla upp på JST's hemsida vad det är för hylsor/pinnar som ska användas och crimp en egen

Jag har grejjer till JST PA/PH men inte GH :/

Här är en bild från ovan, tror du de är GH då? 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hårvåfflan:

beställde fel kabel och den va lite stor, ska man mäta mellanrummet mellan pin'sen för att vara säker att de är 1,25mm? 😅

Nej, avståndet det handlar om är center till center på två pinnar.

Visa signatur

Mostly Harmless

Permalänk
Skrivet av Mayhem SWE:

Nej, avståndet det handlar om är center till center på två pinnar.

Okey, tack! 😅

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Mayhem SWE:

Nej, avståndet det handlar om är center till center på två pinnar.

Skrivet av Hårvåfflan:

Okey, tack! 😅

Lättast är att mäta ytterkant till samma ytterkant på två pinnar. Mitt mitt är pilligt.

Om du bara ska förlänga kabeln så kan det vara lättare att köpa ett eget kitt och göra egen kabelkontaktering och egen kabel.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin