SweRunners - Tråden för oss löptokiga

Permalänk
Skrivet av somethingsrunning:

Beror på vad du tänkt ägna dig åt för aktiviteter, vilket ekosystem du trivs i och om det är något som spelar roll för dig vilken som är snyggast. Kör själv en Polar Grit X för att jag trivs med Polars ekosystem plus att jag tycker den är stilren och snygg eftersom jag använder den 24/7.

Är det distans, tid, pace som gäller så kan du välja whatever i dagsläget för där är alla helt klart ok. De nyare Garminklockorna med multiband-GPS är dock helt klart intressanta. Garmin har precis släppt Forerunner 255 & 955 där speciellt 255 är väldigt intressant för vad du får för pengarna.

Har haft Suunto, Coros och Garmin.
Nu senast köpte jag en Garmin Fenix 7 sapphire solar. Främst navingeringen är helst överlägsen allt annat på markanden. Vill man bara ha en klocka där man kan logga hur långt och snabbt man springer tycker jag att Pace 2 är väldigt prisvärd, även Garmin 255 verkar vara ett bra val.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ibymafayhas:

Ring vårdcentralen och kolla hur du bokar tid till sjukgymnast. Var chockad när jag hade liknande problem, ringde på fredagen och fick tid kl 8 på måndag morgon. Fick ett par övningar att köra för att bygga upp musklerna innan jag började springa igen vilket verkar löst problematiken.

Då verkar det vara ganska lätt behandlat iallafall, tack för tipset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somethingsrunning:

Beror på vad du tänkt ägna dig åt för aktiviteter, vilket ekosystem du trivs i och om det är något som spelar roll för dig vilken som är snyggast. Kör själv en Polar Grit X för att jag trivs med Polars ekosystem plus att jag tycker den är stilren och snygg eftersom jag använder den 24/7.

Är det distans, tid, pace som gäller så kan du välja whatever i dagsläget för där är alla helt klart ok. De nyare Garminklockorna med multiband-GPS är dock helt klart intressanta. Garmin har precis släppt Forerunner 255 & 955 där speciellt 255 är väldigt intressant för vad du får för pengarna.

Jag har 955an vilket förmodligen är duktigt overkill för mig som inte är elitsportare, använder nog inte ens 1/10 del av alla funktioner och 255an hade förmodligen räckt gott och väl. Multiband GPSen är ruggigt träffsäker kan jag intyga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cerb:

Efter 4545Km blev det pension för mina gamla Nimbus, som jag aldrig riktigt gillat efter att de ändrat formen på den modellen.
<Uppladdad bildlänk>

Ersättarna blev Clifton 8. Som att springa på moln jämförelsevis. (Note to self, byt skor något oftare)
<Uppladdad bildlänk>

4545 km!?!?

Normalt säger de cirka 100 mil, sedan är det förbrukade. Alternativt 1 år...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av S2:

4545 km!?!?

Normalt säger de cirka 100 mil, sedan är det förbrukade. Alternativt 1 år...

Kan hålla med om att 4545 km låter mycket. Skorna såg också mycket, mycket slitna ut. Jag tycker dock att 100 mil låter väldigt lite. Jag brukar byta skor efter ett år och då har de använts c:a 1600-1700 km enligt min löparklocka från Garmin.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Nobby:

Kan hålla med om att 4545 km låter mycket. Skorna såg också mycket, mycket slitna ut. Jag tycker dock att 100 mil låter väldigt lite. Jag brukar byta skor efter ett år och då har de använts c:a 1600-1700 km enligt min löparklocka från Garmin.

Jo, jag skulle bytt tidigare (Strava har varnat mig för att skorna är slut varje pass sedan de nått över 160mil), de är närmare 2,5år gamla nu.

Jag vet att de säger runt 100mil, och visst märker man lite skillnad, men tycker ofta att 200mil fungerar rätt bra. Nu pushade jag gränsen lite hårdare för att se hur länge jag kunde köra på samma skor innan de blev helt kassa och för att jag hatar momentet att leta efter ett nytt par man gillar(behövde byta modell).

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Har haft Suunto, Coros och Garmin.
Nu senast köpte jag en Garmin Fenix 7 sapphire solar. Främst navingeringen är helst överlägsen allt annat på markanden. Vill man bara ha en klocka där man kan logga hur långt och snabbt man springer tycker jag att Pace 2 är väldigt prisvärd, även Garmin 255 verkar vara ett bra val.

Jag har en Garmin Fenix 6 och vill använda kartan ofta men har svårt att skilja på färgerna som visar vägar och den rutt jag laddat in. På deras forum är det fler som har samma problem. Går att fixa med hexeditor men har jag köpt en pryl så tycker jag sådant inte ska behövas. Är Fenix 7 bättre med mer olika färger på gator och din bana?

Tar man en bild med kameran går det se skillnad men inte i levande livet. Blått är där man redan sprungit och det syns tydligt.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

hej kamrater.

är det någon som har tips om vad man kan göra mot flugor som följer efter en hela vägen hem när man är svettig?
jag viftar med armarna så folk tror jag vill flyga.
finns det någon roll-on med något medel man kan använda?
så drar man ett sträck i nacken med den innan man ger sig ut

eller något annat man kan göra för att slippa dessa flugor?
hur gör ni?

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Jag har en Garmin Fenix 6 och vill använda kartan ofta men har svårt att skilja på färgerna som visar vägar och den rutt jag laddat in. På deras forum är det fler som har samma problem. Går att fixa med hexeditor men har jag köpt en pryl så tycker jag sådant inte ska behövas. Är Fenix 7 bättre med mer olika färger på gator och din bana?

Tar man en bild med kameran går det se skillnad men inte i levande livet. Blått är där man redan sprungit och det syns tydligt.
<Uppladdad bildlänk>

Vill du ha bättre kartor, kasta ett öga på Epix (gen 2). Oled-skärmen är mycket ljusstarkare och har högre upplösning, så man ser både bättre och fler detaljer.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

hej kamrater.

är det någon som har tips om vad man kan göra mot flugor som följer efter en hela vägen hem när man är svettig?
jag viftar med armarna så folk tror jag vill flyga.
finns det någon roll-on med något medel man kan använda?
så drar man ett sträck i nacken med den innan man ger sig ut

eller något annat man kan göra för att slippa dessa flugor?
hur gör ni?

Spring snabbare!!!

Skämt åsido, har faktiskt inte upplevt det problemet när jag har varit ute. Har väl stött på en och annan fluga men de brukar ge sig efter några meter.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Spring snabbare!!!

Skämt åsido, har faktiskt inte upplevt det problemet när jag har varit ute. Har väl stött på en och annan fluga men de brukar ge sig efter några meter.

flugorna finns i skogen.
jag gillar att springa i skogen för det är mindre antal distraktioner och inte minst skugga.
men dessa flugor alltså!
när jag springer och vänder mig om så är det alltid dessa surrande svarta prickjävlar runt min nacke!
dem följer efter mig som små surrande säpo agenter

aja. jag får hitta på något.
jag ska prova att ta på lite Kvitt runt kragen

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

flugorna finns i skogen.
jag gillar att springa i skogen för det är mindre antal distraktioner och inte minst skugga.
men dessa flugor alltså!
när jag springer och vänder mig om så är det alltid dessa surrande svarta prickjävlar runt min nacke!
dem följer efter mig som små surrande säpo agenter

aja. jag får hitta på något.
jag ska prova att ta på lite Kvitt runt kragen

Gillar också att springa i skogen och håller med om att flugor är ett jäkla gissel... Dessutom är det ju skönt att gå lite ibland men det vågar man nästan inte i skogen för flugorna, för att inte tala om Bromsar! Hittar du något som hjälper får du gärna berätta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

flugorna finns i skogen.
jag gillar att springa i skogen för det är mindre antal distraktioner och inte minst skugga.
men dessa flugor alltså!
när jag springer och vänder mig om så är det alltid dessa surrande svarta prickjävlar runt min nacke!
dem följer efter mig som små surrande säpo agenter

aja. jag får hitta på något.
jag ska prova att ta på lite Kvitt runt kragen

Skrivet av Henke:

Gillar också att springa i skogen och håller med om att flugor är ett jäkla gissel... Dessutom är det ju skönt att gå lite ibland men det vågar man nästan inte i skogen för flugorna, för att inte tala om Bromsar! Hittar du något som hjälper får du gärna berätta!

Håller med er om att de är jobbiga.

När markerna är torra och det finns få naturliga fuktkällor så kommer flugsvärmarna rätt fort i skogen tyvärr. Inte ovanligt att jag har ett 20-30-tal runt mig när man vänder sig om.

Jag kör med:
- bakåtvänd keps (skyddar nacke mot både sol och flugor)
- solglasögon (som inte dämpar för mycket ljus) som skyddar ögonen mot insekter med
- ljud i öronen så att jag inte hör surrandet

och sen ser jag till att vara i rörelse. Då märks de klart mindre.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av tystast:

flugorna finns i skogen.
jag gillar att springa i skogen för det är mindre antal distraktioner och inte minst skugga.
men dessa flugor alltså!
när jag springer och vänder mig om så är det alltid dessa surrande svarta prickjävlar runt min nacke!
dem följer efter mig som små surrande säpo agenter

aja. jag får hitta på något.
jag ska prova att ta på lite Kvitt runt kragen

Jag vet att det är marigt att springa snabbt i skogen men 5:20 tempo ska de inte hänga med i. Men så stannar man och då är man en mygg och flugmagnet.

n
Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på tempo och distans? Jag är ute efter ett par nya skor men förstår inte skillnaden riktigt och google ger mig inga vettiga svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Vad är det för skillnad på tempo och distans? Jag är ute efter ett par nya skor men förstår inte skillnaden riktigt och google ger mig inga vettiga svar.

I vilket sammanhang?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Vad är det för skillnad på tempo och distans? Jag är ute efter ett par nya skor men förstår inte skillnaden riktigt och google ger mig inga vettiga svar.

En sko framtagen för tempopass kommer (sannolikt) vara lättare och mindre dämpad. Detta sagt, i och med intåget av kolfiberskor med massor av skum har det här ändrats en smula.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

I vilket sammanhang?

Löpning. Löplabbet sorterar sina skor efter bland annat löpning och distans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmo_k:

Löpning. Löplabbet sorterar sina skor efter bland annat löpning och distans.

Aha, okej.
Troligtvis är det som tidigare svar nämnt. Tempo riktar sig mot de som vill springa snabbt. Distans mot de som vill springa långt.
Om du är ute efter nya dojjor rekommenderar jag Hoka. De har rejäl dämpning och relativt gott utrymme i tåboxen. Två egenskaper jag värderar högt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Aha, okej.
Troligtvis är det som tidigare svar nämnt. Tempo riktar sig mot de som vill springa snabbt. Distans mot de som vill springa långt.
Om du är ute efter nya dojjor rekommenderar jag Hoka. De har rejäl dämpning och relativt gott utrymme i tåboxen. Två egenskaper jag värderar högt.

Allright.

Jag kikar lite på Nike Air Zoom Tempo Next% (tempo) och Nike Pegasus Turbo Next Nature (distans) och kan inte riktiga bedöma om jag springer tempo eller distans.

Brukar köra alltifrån 4km->10km med varierat tempo, allt ifrån låga 5or till mellan 6or /km.

Permalänk
Skrivet av cosmo_k:

Allright.

Jag kikar lite på Nike Air Zoom Tempo Next% (tempo) och Nike Pegasus Turbo Next Nature (distans) och kan inte riktiga bedöma om jag springer tempo eller distans.

Brukar köra alltifrån 4km->10km med varierat tempo, allt ifrån låga 5or till mellan 6or /km.

Alltså allt är relativt. När du springer en för dig snabb runda så är det ett tempopass.

Med den typen av löpning som du kör had ejag rekommenderat att du kikar på en daily trainer som känns bra på foten. En daily trainer är en sko som du kan använda till de flesta former av löpning och användas dagligen. En klassisk daily från Nike är Pegasus 39 (nuvarande modell) och kikar du på andra märken så t ex. New Balance 880, Saucony Ride, Asics Novablast eller bästa underdogskon Puma Velocity Nitro 2.

Kan även starkt rekommendera Reebok Floatride Energy 3/4 och de brukar du kunna köpa med löjligt bra rabatt direkt från Reebok. Tror jag gav 500:- för ett par FE 4.

Ska man gå efter recensioner så använder Pegasus Next Nature riktig skräp-zoom x i skon så den ska inte vara mycket att ha och tempo next% är mer av en specialsko så den är inte så mångsidig.

Permalänk

Har en Forerunner 235 just nu som har väldigt många år på nacken. Funderat på att köpa en ny klocka ett bra tag för mest löpning och cykling, tänkte först höra med er vad ni har för förslag. Gillar Garmin trots att jag haft lite connection problem med min gamla telefon. Hoppas det löst sig med en Samsung istället för Huawei.

Tänker mig Garmin Forerunner 955 (solar?) eller någon Garmin Fenix 7, för att kunna använda mig av Pacepro, Träningsbelastning, vägvisning på kartor när man springer och även få tips på träning från Garmin.
Har för mig att Forerunner 255 och Fenix 6 varianterna inte klarar allt sånt vilket är synd för priset är lite väl saftigt för ovanstående varianter.

Ska bli kul att läsa era förslag!
Keep on running! (shut up legs)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Har en Forerunner 235 just nu som har väldigt många år på nacken. Funderat på att köpa en ny klocka ett bra tag för mest löpning och cykling, tänkte först höra med er vad ni har för förslag. Gillar Garmin trots att jag haft lite connection problem med min gamla telefon. Hoppas det löst sig med en Samsung istället för Huawei.

Tänker mig Garmin Forerunner 955 (solar?) eller någon Garmin Fenix 7, för att kunna använda mig av Pacepro, Träningsbelastning, vägvisning på kartor när man springer och även få tips på träning från Garmin.
Har för mig att Forerunner 255 och Fenix 6 varianterna inte klarar allt sånt vilket är synd för priset är lite väl saftigt för ovanstående varianter.

Ska bli kul att läsa era förslag!
Keep on running! (shut up legs)

Jag bytte från 245 till 255 och är supernöjd. Enligt mig är kartor överskattade och det går att navigera med 255 (och 245) även om man inte får en perfekt färgkarta. I mitt tycke finns ingen anledning att köpa en dyrare än 255 .)

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Har en Forerunner 235 just nu som har väldigt många år på nacken. Funderat på att köpa en ny klocka ett bra tag för mest löpning och cykling, tänkte först höra med er vad ni har för förslag. Gillar Garmin trots att jag haft lite connection problem med min gamla telefon. Hoppas det löst sig med en Samsung istället för Huawei.

Tänker mig Garmin Forerunner 955 (solar?) eller någon Garmin Fenix 7, för att kunna använda mig av Pacepro, Träningsbelastning, vägvisning på kartor när man springer och även få tips på träning från Garmin.
Har för mig att Forerunner 255 och Fenix 6 varianterna inte klarar allt sånt vilket är synd för priset är lite väl saftigt för ovanstående varianter.

Ska bli kul att läsa era förslag!
Keep on running! (shut up legs)

Jag har en 955 Solar och är nöjd, dock på tok för avancerad för mig, använder en bråkdel av alla funktioner och 255 Music hade förmodligen räckt tillräckligt.
Grymt att paira lurarna till klockan och streama spotify för att slippa släpa med sig luren ut på löprundorna.
Lite kusligt att all data den samlar på sig om min kropp faktiskt stämmer för att ge mig de bästa förutsättningarna för träningen.
Använder den för cykling och löpning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somethingsrunning:

Alltså allt är relativt. När du springer en för dig snabb runda så är det ett tempopass.

Med den typen av löpning som du kör had ejag rekommenderat att du kikar på en daily trainer som känns bra på foten. En daily trainer är en sko som du kan använda till de flesta former av löpning och användas dagligen. En klassisk daily från Nike är Pegasus 39 (nuvarande modell) och kikar du på andra märken så t ex. New Balance 880, Saucony Ride, Asics Novablast eller bästa underdogskon Puma Velocity Nitro 2.

Kan även starkt rekommendera Reebok Floatride Energy 3/4 och de brukar du kunna köpa med löjligt bra rabatt direkt från Reebok. Tror jag gav 500:- för ett par FE 4.

Ska man gå efter recensioner så använder Pegasus Next Nature riktig skräp-zoom x i skon så den ska inte vara mycket att ha och tempo next% är mer av en specialsko så den är inte så mångsidig.

Tack för utförligt svar.
Jag har alltid kört Nike och varit nöjd och är därför lite emot att byta, ska kika lite på Pegasusen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muddiz:

Om du är ute efter nya dojjor rekommenderar jag Hoka. De har rejäl dämpning och relativt gott utrymme i tåboxen. Två egenskaper jag värderar högt.

Som att springa på moln, faktiskt. De jag testade (testat tre modeller) var alla lätta och med riktigt bra stuns. Men utrymme i tåboxen håller jag verkligen inte med om. När jag testade efterfrågade jag specifikt breda skor, men redan efter ett par km behövde mina ankfötter mer utrymme i den som kändes bredast av dem. Minns dock inte sorten specifikt; det är ett par år sedan jag testade dem. Men lite udda att springa med skor som är designade för rull-avsteg när man aldrig gjort det. Kanske var kombon som gjorde att det kändes instängt.
Mina fötter är iofs breda länge, om man kan beskriva det så; de viker aldrig av inåt, likt ett V .

edit: tror det var Clifton 8 med bred läst jag testade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somethingsrunning:

Alltså allt är relativt. När du springer en för dig snabb runda så är det ett tempopass.

Med den typen av löpning som du kör had ejag rekommenderat att du kikar på en daily trainer som känns bra på foten. En daily trainer är en sko som du kan använda till de flesta former av löpning och användas dagligen. En klassisk daily från Nike är Pegasus 39 (nuvarande modell) och kikar du på andra märken så t ex. New Balance 880, Saucony Ride, Asics Novablast eller bästa underdogskon Puma Velocity Nitro 2.

Kan även starkt rekommendera Reebok Floatride Energy 3/4 och de brukar du kunna köpa med löjligt bra rabatt direkt från Reebok. Tror jag gav 500:- för ett par FE 4.

Ska man gå efter recensioner så använder Pegasus Next Nature riktig skräp-zoom x i skon så den ska inte vara mycket att ha och tempo next% är mer av en specialsko så den är inte så mångsidig.

Det blev ett par Pegasus 39or men det har tyvärr regnat senaste dagarna så jag har inte kunnat testa dem, men dem känns trevliga.

Nu till nästa, tips på tröjja nu när det börjar bli kallt? Verkar finnas ett par olika varianter och jag har svårt tyda vilka som är anpassade till höst och vinter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Har en Forerunner 235 just nu som har väldigt många år på nacken. Funderat på att köpa en ny klocka ett bra tag för mest löpning och cykling, tänkte först höra med er vad ni har för förslag. Gillar Garmin trots att jag haft lite connection problem med min gamla telefon. Hoppas det löst sig med en Samsung istället för Huawei.

Tänker mig Garmin Forerunner 955 (solar?) eller någon Garmin Fenix 7, för att kunna använda mig av Pacepro, Träningsbelastning, vägvisning på kartor när man springer och även få tips på träning från Garmin.
Har för mig att Forerunner 255 och Fenix 6 varianterna inte klarar allt sånt vilket är synd för priset är lite väl saftigt för ovanstående varianter.

Ska bli kul att läsa era förslag!
Keep on running! (shut up legs)

Jag tog faktiskt idag och beställde ersättaren för min Fenix 3 sapphire, som blivit lite väl svår att ladda efter 7års användning.

Nu kanske inte detta är ett alternativ för dig som kör android, men jag valde faktiskt en Apple Watch series 8 som ersättare. Mycket för att de är extremt bra på mjukvara och nu när de verkligen ser ut att ha börjat ta träningsaspekterna på allvar så tror jag de kan bli hur bra som helst.

Dock saknas ju fortfarande vissa features som kan vara viktiga för många som, ANT+ stöd, stöd för effektmätare, batteritid för IR(exkl. Ultran) etc.

Skulle jag valt att fortsätta på garminspåret så hade valet fallit på en Fenix 7 solar sapphire.

Permalänk
Medlem

hur går det för er med vinter springandet?
jag sprang i minusgrader för någon vecka sedan.
jag frös inte då, men däremot så fick jag slem i halsen och fick svårt att andas.
haha

Visa signatur

rx 7800 xt

Permalänk
Skrivet av tystast:

hur går det för er med vinter springandet?
jag sprang i minusgrader för någon vecka sedan.
jag frös inte då, men däremot så fick jag slem i halsen och fick svårt att andas.
haha

Det går bra med löpningen även under vintern. Har sedan tidigare ett par bra dubbade Asics som används när det är is ute.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.