Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nätverksutbildning (skövde eller jönköping)

Permalänk
Medlem

Nätverksutbildning (skövde eller jönköping)

Hej, jag har ett intresse för nätverkssäkerhet och hittade två program som jag skulle vilja plugga till, Nätverks- och systemadministration (Skövde) och NÄTVERK, INFRASTRUKTUR OCH CYBERSÄKERHET (Jönköping).

Mitt problem är att jag inte vet vilket program som ska tas först. Så min fråga är, ni som har pluggat på skövdes eller jönköpings universitet, hur upplevde ni programmen och vad finns det för jobb alternativ?

Permalänk
Medlem

NSA har en väldigt bra och djup utbildning inom Nätverk och i Skövde så är de väldigt insatta i det här med IT och IT-säkerhet.

Vill du ha bra merit så kan jag rekommendera HiS.

Jag gick en annan utbildning men vi hade många kurser gemensamt som tex Cisco kurser där vi fick certifikat osv. Senare i arbetslivet så har till och med jag haft nytta av detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donhoz:

NSA har en väldigt bra och djup utbildning inom Nätverk och i Skövde så är de väldigt insatta i det här med IT och IT-säkerhet.

Vill du ha bra merit så kan jag rekommendera HiS.

Jag gick en annan utbildning men vi hade många kurser gemensamt som tex Cisco kurser där vi fick certifikat osv. Senare i arbetslivet så har till och med jag haft nytta av detta

Ah nice att höra! Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem

Du har även Nätverksteknik och IT säkerhet i Trollhättan som jag kan rekommendera. De är för övrigt de som utbildar Cisco lärare i Norden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mayth:

Du har även Nätverksteknik och IT säkerhet i Trollhättan som jag kan rekommendera. De är för övrigt de som utbildar Cisco lärare i Norden.

Juste jag glömde bort om Trollhättan, är lite orolig över rykten som folk sprider om högskolan :/, själva utbildningen ser bra ut men vet inte hur lärarna är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boi:

Juste jag glömde bort om Trollhättan, är lite orolig över rykten som folk sprider om högskolan :/, själva utbildningen ser bra ut men vet inte hur lärarna är.

I mitt team på 7 personer är det bara jag och praktikanten direkt från gymnasiet som inte har gått NIT i Trollhättan. Två av dom tog examen förra året och alla är duktiga och nöjda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcorp:

I mitt team på 7 personer är det bara jag och praktikanten direkt från gymnasiet som inte har gått NIT i Trollhättan. Två av dom tog examen förra året och alla är duktiga och nöjda.

Jasså? Då lägger jag till trollhättan, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boi:

Jasså? Då lägger jag till trollhättan, tack!

Kan varmt rekommendera NIT i Trollhättan.
Gick i årskullen 2011 och ångrar det inte.
Mvh