Tävling: Klipp sladden med Asus och vinn påkostad kringutrustning

Permalänk
Medlem

I 12 års tid har jag ignorerat kablarna.

Permalänk
Medlem

Det är nog inte bara kablarna du ignorerat i 12 år...

Permalänk
Medlem

Ursäkta mig, men fy f-n vad äckligt.

Visa signatur

[ASUS ROG Strix B650E-E Gaming WIFI]AMD Ryzen 9 7950X3D 4.2 GHz 145MB][Corsair 64GB (4x32GB) DDR5 6000MHz CL40 Vengeance AMD EXPO][ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming OC][LG 48'' UltraGear 48GQ900 4K OLED 138 Hz HDMI 2.1][Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB x 2]Seasonic Vertex GX 1200W][Corsair 7000D Airflow Svart]

Permalänk
Hedersmedlem

Bra godissmak i alla fall. Bounty är gott.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Nuff said.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag

Har skaffat en ny USB Switch så man slipper hålla på och koppla in/ut med tangentbord osv när jag sitter och jobbar.
Jobbar 3 dagar hemifrån och då är det skönt att slippa se stök Har ett ganska ovanligt fotstöd, det är varmt och gött när källarens golv är kallt.

Har alltid älskat loggan till "En svensk tiger" så mycket inspiration kommer från den.

Visa signatur

| Stationär: 6900 XT, 5800X3D | Laptop: Asus UX32A | Nas: Synology DS1813+ | Smarthem: Homey |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Måste bidraget rymmas i EN bild eller får bidraget bestå av flera bilder?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Mår du dåligt?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Alla lever vi våra egna liv minst sagt. Hoppas du mår bra innerst inne.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Kabeldragning en fröjd i ett Asus Rog Helios chassie

La en beställning på Asus produkter för en komplett dator på nätet den 7/9-22 för att bygga själv. Den 19/9-22 var bygget klart här hemma. Nu blev det trådlösa Asus produkter mus, headset utom tg-bord som är sladd bundet.
Allt fungerade vid första uppstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dbxxx:

Finns inte mycket kabeldragning att visa (allt är draget i väggen och under bordet). Tangentbordet är inte trådlöst, utan USB-C borrat genom bordet och musmattan. Trådlöst headset ej på bild, Arctis Pro Wireless. Laptop med USB-C docka under och egen HDMI ingång.

Bild
https://i.imgur.com/GiBqWrH.jpg

Fler bilder

Tänkte först att ah! Jag kan ju testa vara med, har bara en sladd synlig som är från tangentbordet. Sen gick jag in och kollade redan existerande bidrag, såg denna, och insåg att jag inte ens tänker försöka Riktigt snyggt jobbat!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

För att få det "cleant" så behöver jag klippa kabeln till hörlurarna, tangentbordet och musen.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att byta plats med frun då hon behövde mera avskildhet... Nåväl, nya arbetsplatsen/gamerhörnan är väl också helt okej.
Har börjat samla sladdar med hjälp av kardborre-buntband. Dom har fördelen att man kan sätta fast dom på en kardborreknapp när man vill att kabeln inte ska vandra iväg. Har två "Laddsladdar" vid min setup och dom sitter såhär.

Hoppas det kan inspirera någon...
P.S. Saknar 32" skärmen som sonen lagt beslag på...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Standard, inte mitt bästa menmen

Permalänk
Medlem

Det blir rätt mycket kablar med simriggen. Rattbas, pedaler, handbroms, växelspak, vr headset, minifläkt, tangentbort, mus, headset, kontroll ska alla ha sin del av USB utgångar. Sen ska ju nästan allt ha ström också. Jag gav upp innan jag ens börjat med att dra kablarna snyggt.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2

Permalänk
Medlem

Jusssst .........give me the money now

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hos mig. Från ovan så ser det väl ok ut men inte under bordet.

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk
Medlem

Dual setup (triple)

Försökt hålla både min & frugans setup rena, däremot kablar från mus & tangentbord som sticker fram.

Höj & sänkbara då jag jobbar hemma samt dubbelt upp med kablar, 2 displayport till gamingburken & 2 hdmi till laptop dockan, frågan hur ska man få det bra under med rörelsemån på kablar?

Permalänk
Medlem

Kaos - mitt bidrag

Finn en sak som är sladdlös!

Permalänk
Medlem
Skrivet av plame:

Finn en sak som är sladdlös!

<Uppladdad bildlänk>

Flaskan med breakclean... Bilen är väl radiostyrd.. men sladdlös, knappast

Permalänk

Helt ok!

Visa signatur

Stationära: Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz • Asus Sabertooth P67 • Asus 560 Ti DirectCU II TOP • Corsair Vengeance 8 GB • Corsair AX 750 • Fractal Design R3 White
Laptopen: Intel Core Duo T2300 @ 1.66 Ghz • 2 GB DDR2 @ PC2-5300

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Medlem

Ikea hjälpte mig att trolla bort både stativ och kablar från dotterns skärm.

Om robotdammsugaren ska ta sig fram gäller det att hänga upp nätverkskabeln (den går förbi TVn, inte in i den).

Permalänk
Medlem

Innebär inte kabeldragning att man borde visa hur det är draget inne i burken? Det är ju där man särskiljer mästarna åt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Joakim Ågren:

Innebär inte kabeldragning att man borde visa hur det är draget inne i burken? Det är ju där man särskiljer mästarna åt!

Tja, samtidigt får man ju se vad för produkter det handlar om, trådlösa tillbehör, inte kabelstraps till chassin eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Innebär inte kabeldragning att man borde visa hur det är draget inne i burken? Det är ju där man särskiljer mästarna åt!

Har sett mången vacker dator som ser malplacerad ut mitt i en kabelhärva. Man behöver tänka på helheten.

Permalänk
Medlem

Det man inte ser under bordet spelar ingen roll va..
Vinner inga priser med denna setup men ändå kul att dela med sig.
Vet ej varför jag har två tangentbord framme, är väl för att jag inbillar mig att 60% inte räcker, har ett TKL som väntar på att kopplas in.

Permalänk
Medlem

Vad är en kabel för något??

Just det, ja...

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |