Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Digital Foundry om DLSS3

Visa signatur

Asus B550E-Gaming / Ryzen 5900X stock / Corsair Vengeance 32GB 3600 MHz CL18 /
ASUS TUF 4080 Gaming OC / Samsung 980 PRO 2TB PCI-Ev4 + 2TB WD Black NVME PCI-Ev3 / Corsair RM850x v2 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / Phantek P500A / Arctic Cooling LF II 240mm / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X
Ownit > Bahnhof

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant.

Permalänk
Medlem

Så det handlar om interpolering alltså, vilket gör det rätt uppenbart att det ändå kommer funka generellt sett väldigt bra eftersom den har tillgång till motion vectors osv. Man såg ju en del småfel på vissa frames när dom pausade men i motion så syntes det så gott som inte alls. O definitivt milsvidd bättre än någon offline-interpolerare, dom har aldrig nånsin set speciellt bra ut så jag förstår inte varför DF ens försökte.
Dock så är jag nyfiken på hur uppenbar delayen kommer vara just eftersom den måste vänta på en renderad frame innan den kan interpolera o sen visa framen innan. Så renderas det i 60fps o interpoleras upp till 120fps så kommer väl ändå själva upplevda spelrespnsen vara samma som att spela i 30fps? Eller tänker jag fel?