AMD Ryzen 9 7950X och Ryzen 7 7700X "Raphael"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

håller med Yoshman, tittar på på det stora avg joe hw testsidorna så verkar 5800x3d kung, men sen när man pillar bara pytte lite med sitt system för att få det mer optimalt för spel så är det sällan 5800x3d drar längsta strået.

Dock om man spyr utav att ens trycka på del för att ta sig in i bios så kan jag mycket väl förstå att många höjer 5800x3d till skyarna å är eg lite sorgligt att amds nya cpuer ofta hamnar efter det gamla slagskeppet för spel i out of the box.

ta en titt på detta ex:

https://www.youtube.com/watch?v=-Ht-pWy30XQ&t=347s

trodde jag hade länkat denna videon en gång redan på swec, men kanske håller på å blir gammel
synd att 5800x3d:n inte är med istället för "kassa" 5950x Iaf hade jag varit du så hade jag gjort en lite youtube video nu är zen4 e så het å jämföra med de andra "konkurrenterna"

Skälen som angavs för val av långsammare ram för 5950X känns rimligt om man då använder den uteslutande för workstationändamål men 3200MHz begränsar fps rätt så kraftigt på just Zen 3 plattformen så testet känns ändå lite missvisande, fast det klart jag är partisk eftersom jag äger en 5950X.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Skälen som angavs för val av långsammare ram för 5950X känns rimligt om man då använder den uteslutande för workstationändamål men 3200MHz begränsar fps rätt så kraftigt på just Zen 3 plattformen så testet känns ändå lite missvisande, fast det klart jag är partisk eftersom jag äger en 5950X.

jag tänker så hära när det gäller zen3 cpun. Alla har vid det här laget sett hur de presterar mot alderlake och 5800x3d, så det som är det viktiga är hur zen4 presterar mot alderlake. zen3 "skräp" cpun som Celso har med i testet är bara fluff eg, helt ointressant om det inte är 5800x3d

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

jag tänker så hära när det gäller zen3 cpun. Alla har vid det här laget sett hur de presterar mot alderlake och 5800x3d, så man det som är viktiga är hur zen4 presterar mot alderlake. zen3 "skräp" cpun som Celso har med i testet är bara fluff eg, helt ointressant om det inte är 5800x3d

Tror nog att det är bäst om man vill bli tagen på allvar som recensent att inte flumma för mycket men han var i och för sig noga med att poängtera valet av långsammare ram-minne. Sen är inte 5950X skräp åtminstone inte med rätt hastighet på ram-minnena, nu blev den ju betydligt kassare än vad den kan vara. Jag vet att du skämtade men jag är som sagt partisk (gömmer "Down with 5800x3d" plakatet).

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem

Moderkort med klistermärken. Resultat när man tar bort dem ur RAM-slotsen:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/xr20ji/the_x670_sticker...

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Moderkort med klistermärken. Resultat när man tar bort dem ur RAM-slotsen:
https://www.reddit.com/r/Amd/comments/xr20ji/the_x670_sticker...

Åh fy tusan. >_<

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Tror nog att det är bäst om man vill bli tagen på allvar som recensent att inte flumma för mycket men han var i och för sig noga med att poängtera valet av långsammare ram-minne. Sen är inte 5950X skräp åtminstone inte med rätt ram, nu blev den ju betydligt kassare än vad den kan vara med snabbare ram-minne.

mm minnen spelar roll självklart, när zen3 släpptes, så leta jag som bara den för att få tag på en, slutade med att köpa b550itx och 3700x, dock blev jag lite sne på att min 10400f med snabbt ram var snabbare så jag lånade kompisens 5950x och köpte mig en 10700kf. körde 10700kf mot 5950x i gaming mode och blev paff hur stor skillnad ramen gjorde då 10700kf med 4400cl17 ramen körde över zen3 cpun med ram @ 3733cl14.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Iaf hade jag varit du så hade jag gjort en lite youtube video nu är zen4 e så het å jämföra med de andra "konkurrenterna"

Tror inte jag orkar bry mig om det, jag behöver i alla fall inte oroa mig över vilken som är bäst eftersom jag har dom alla

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Tror inte jag orkar bry mig om det, jag behöver i alla fall inte oroa mig över vilken som är bäst eftersom jag har dom alla

mm vet vad du menar, så tänkte jag när jag hade 11700k, 12700k, 12900k och 5800x3d

men jag vill ändå att rätt information ska ut, å inte information som avg joe recensenterna spottar ut.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Hört och hört. Man ska inte lyssna så mycket. Men ja, det är rätt lätt att konstatera att det är dyrt.

Det är dyrt Zen 4 modellerna är minst tusen kronor dyrare på grund av sunkig krona, moderkorten som visserliggen är X-varianten är dyrare än vad något annat AM4 moderkort varit hittills, DDR5 har gått ner senaste åren men är fortfarande dyrt speciellt om man letar 64GB. Ett sixcore AM5 system med 64GB går på en bra bit över 11000kr. Ej värt det enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Det är dyrt Zen 4 modellerna är minst tusen kronor dyrare på grund av sunkig krona, moderkorten som visserliggen är X-varianten är dyrare än vad något annat AM4 moderkort varit hittills, DDR5 har gått ner senaste åren men är fortfarande dyrt speciellt om man letar 64GB. Ett sixcore AM5 system med 64GB går på en bra bit över 11000kr. Ej värt det enligt mig.

Året när lyx PC är normen, Nvidia vill att alla skall köpa RTX4090 för 20k, kommer inte att hålla i längden

För en gångs skull är Intel ARC intressant, 349$ för toppmodellen med 16GB 256-bit GDDR6 är ett steg i rätt riktning, och mediaegenskaperna hos ARC ser ut att vara rätt överlägsna. Är spelprestandan bara tillräcklig tror jag att de kommer att sälja bra, med tex 13400F och B660 DDR4 för den som behöver en komplett dator.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

Jag vart precis avstängd för jag var otrevlig. Tråkigt att sanningen om Sweclockers produkt utmärkelser för Ryzen 7000 är att recensionen antingen är inkompetent gjort, eller helt enkelt köpta av AMD. Kontentan ang era utmärkelser är detsamma dock. Ibland är sanningen otrevlig, tråkig att man inte får tala sanning här på SWEC.

När man inte delar någons åsikt så behöver man inte använda samma vokabulär som du gör.
De gör ett bra recensioner på swec, kan självklart förbättras, men i det stora hela gör dem ett fantastiskt jobb.

Istället för att använda ordförrådet du gör så kan man istället ge konstruktiv kritik eller bara skriva det man vill, men inte trycka på skicka och ta bort meddelandet.

Även om jag delar din åsikt att 7950x inte är prisvärd för sin prestanda så är den, precis som swec nämner, top of the line just nu för workstation

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

Angående stämningen i denna tråd så verkar ju vissa tappat fotfästet helt.

En CPU är inte en GPU. Och speciellt när det kommer till spel så är allt från Ryzen 5000 och nyare sett till IPC så bra att det är svårt att skapa scenarion där ett 3090Ti inte begränsar på något vis. Och det är väl bra, eller? Bra spelprestanda även från billigare lösningar (som exempelvis 12400F).

Och sett till ren beräkning så slår 7950X allt med marginal. Ofta en väldigt stor marginal. Att allt blivit dyrare är tråkigt men AMD, Nvidia och Intel gillar att ta betalt om de har bra grejer på marknaden. Och AMD har bra grejer på marknaden nu. Dessutom har svenska kronan sjunkigt som en sten senaste året...

Ingen kräver att folk ska köpa hårdvara nu heller. Det är många som nog får kämpa för att få saker att gå ihop framöver. Uppgradering får vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

ja det hade varit 100% bra om det fanns en journalistisk integritet bakom. Swec recension av cpu bör som sagt ligga på server-segmentet och inte hemma användning segmentet. Värdlens bästa cpu, i 1 månad.. det är enligt mig inte förenligt med ansvar att kabla ut utmärkelse om varan varken är energi/prestanda eller watt/arbets-h, eller ensfaller inom en rimlig prisklass för en hemma pc. Lite snabbt räknat. så är AM5 +7950x + allt annat, ett insteg i prisklassen på ca 35-45 tkr. en summa under denna prisklass skulle innebära bottlenecks någonstans i systemet, varpå det som sagt redan finns am4 som konkurrerar ut am5 i prisklass till samma pci4.5-ish performance.

Jag tror du missuppfattat precis allt jag skrev. 7950X är "Toppklass". Inget snack om den saken, spelar heller ingen roll om Intel går om om en månad. Just NU är den den snabbaste CPU som finns att köpa till en mainstream-plattform.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Novdid:

Jag tror du missuppfattat precis allt jag skrev. 7950X är "Toppklass". Inget snack om den saken, spelar heller ingen roll om Intel går om om en månad. Just NU är den den snabbaste CPU som finns att köpa till en mainstream-plattform.

nej du missuppfattar problemet.

Skrivet av Swedishchef_90:

Även om jag delar din åsikt att 7950x inte är prisvärd för sin prestanda så är den, precis som swec nämner, top of the line just nu för workstation

mm workstation ja just det. Synd bara att precis alla hårdvaruaffärer använder sweclockers recension när de säljer cpu:er till hemma användare. Det är inte förenligt att "topp klass" ska finnas med i det kommersiella/gaming/pc-segmentet.

Man behöver inte vara speciellt insatt för att veta att det enda som spelar roll är GPU:er. och därpå är det andra viktigaste watt per timme. Alla journalister måste göra sitt för att vi ska kunna spara 10% energi i vinter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon125263:

nej du missuppfattar problemet.

Att 7950X just nu, den andra oktober 2022 är den snabbaste CPU som går att köpa på en konsumentplattform? Vad är din definition av toppklass?

Skulle det vara bättre om AMD och intel gick tillbaka till 8 trådar max till konsumentplattformarna? Jag förstår inte vad du är ute efter?

Angående energifrågan så testade redaktionen även ECO-läget som visar sig vara enormt effektivt sett till förbrukning. Så vad är det du vill se här från redaktionen?

Permalänk
Medlem

@anon125263

Du har har uttryckt din åsikt.
Andra har uttryckt varför de anser att du har fel.

Varför fortsätta tjöta? Du kommer inte övertyga någon annan om du inte redan har gjort det.

Jag tro de flesta redan förstår att att det kommer att kosta att byta plattform.
Vissa kanske till och med tycker att det är OK att det får kosta lite då modermodemet kommer att hålla i fler generationer jämfört med Intel där man behöver byta betydligt oftare. Vilket gör att över samma tid så blir AMD plattformen lika billig eller billigare än Intel.

Ingen har någon spåkula och kan säga idag hur det blir i framtiden. Det är därför tester jämför med vad som finns ute just nu och inte vad som komma skall.

Faktafel eller test fel ska ju alltid tas upp och ifrågasättas - men det verkar ju inte vara så i detta fallet utan det är mer din åsikt om att SweC inte gjort som du hade gjort om du varit recensent.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Redaktion
Redaktör
Skrivet av anon125263:

Jag vart precis avstängd för jag var otrevlig. Tråkigt att sanningen om Sweclockers produkt utmärkelser för Ryzen 7000 är att recensionen antingen är inkompetent gjort, eller helt enkelt köpta av AMD. Kontentan ang era utmärkelser är detsamma dock. Ibland är sanningen otrevlig, tråkig att man inte får tala sanning här på SWEC.

Hej! Vi är inte betalda eller köpta av AMD eller någon annan tillverkare. Huruvida vår recension är inkompetent eller inte får du avgöra alldeles själv, har du konstruktiv feedback på hur vi bör presentera data eller en annan metodik är du välkommen att dela med dig. Det är ingen som kritiserar att du är av en annan åsikt än vad redaktionen är, och som jag själv sagt tidigare så tycker jag att en sund diskussion enbart är bra. Vi får dock vänligen men bestämt undanbe angrepp som bli personliga i natur. Delar du inte vår uppfattning av en produkt är det helt upp till dig. Det kommer massor av recensioner från mitt håll under hösten så jag önskar trevlig läsning!

Permalänk
Medlem

Många som gnäller på att det är dyrt. Man får faktiskt en bra dator idag för 12-13k.
https://komponentkoll.se/bygg/llYgl

Btw hur länkar jag från Komponentkoll så att det blir bild i forumet?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

@ronz, använd dela listan och live-bild och kopiera så kopierar du BB-coden 😀

Dold text
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

@ronz, använd dela listan och live-bild och kopiera så kopierar du BB-coden 😀

Finns ju inte

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Finns ju inte
<Uppladdad bildlänk>

Hmmm? 🧐
Nu använder jag din bild som referens, men detta är vad jag får upp av din länk:

Varav dela listan ger detta:

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Hmmm? 🧐
Nu använder jag din bild som referens, men detta är vad jag får upp av din länk:<Uppladdad bildlänk>
Varav dela listan ger detta:<Uppladdad bildlänk>

Har sett den knappen någon enstacka gång. Men känns som 99% av gångerna finns den inte

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Har sett den knappen någon enstacka gång. Men känns som 99% av gångerna finns den inte

Hmmm, ja då har jag tyvärr inget svar att ge. Enklast i så fall om du vill ladda upp bilden är nog bara att spara bilden och använda swecs nya inbyggda bilduppladdare 🤷

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Många som gnäller på att det är dyrt. Man får faktiskt en bra dator idag för 12-13k.
https://komponentkoll.se/bygg/llYgl

Btw hur länkar jag från Komponentkoll så att det blir bild i forumet?

Klart det går att köpa en dator, men det du får är ju:
En generation gammalt ram (ddr4)
Två år gammal midrange grafik
Låst i5
Pcie3 ssd (två generationer gammal)
Kylare som fanns för 10-15år sedan
Bara 16GB ram (som var standard för 10 år sedan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Klart det går att köpa en dator, men det du får är ju:
En generation gammalt ram (ddr4)
Två år gammal midrange grafik
Låst i5
Pcie3 ssd (två generationer gammal)
Kylare som fanns för 10-15år sedan
Bara 16GB ram (som var standard för 10 år sedan)

Ja?

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Jag menar bara inte så konstigt att den ’bara’ kostar så mycket

2010 ungefär fick man 2500K med 16GB RAM och dubbla HD6950 (som gick att låsa upp till 6970) för ca 10k. Fanns (nästan) inget bättre att köpa då

Absolut var det gynnsam dollarkurs och massa annat, men då var det en helt annan nivå av prestanda per krona

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Jag menar bara inte så konstigt att den ’bara’ kostar så mycket

2010 ungefär fick man 2500K med 16GB RAM och dubbla HD6950 (som gick att låsa upp till 6970) för ca 10k. Fanns (nästan) inget bättre att köpa då

Absolut var det gynnsam dollarkurs och massa annat, men då var det en helt annan nivå av prestanda per krona

Jag betalade 2090kr styck för mina två 6950 som jag körde Crossfire med. 😁

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vad nöjd man blev nu då... Får mina nya prylar imorgon, så jag plockade isär min dator idag. Så ser jag att Jayztwocents har lagt upp en ny video. Och får reda på att inga Ek vattenblock passar till AM5, så nu sitter jag utan block till nya datorn också...

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

Vad nöjd man blev nu då... Får mina nya prylar imorgon, så jag plockade isär min dator idag. Så ser jag att Jayztwocents har lagt upp en ny video. Och får reda på att inga Ek vattenblock passar till AM5, så nu sitter jag utan block till nya datorn också...

Man måste ta bort hela AM5-mekanismen för att kunna ta bort original backplaten, sitter med samma skruvar. Får du tag i skruvar som passar kan du få ihop AM5 mekanismen med EKWB backplaten, haken är att få tag i dessa skruvar. Linus hade tydligen lämpliga skruvar, men han har ett gigantiskt hw lager.

Det kommer att komma AM5 kit för EKWB vad det lider, frågan är när.

Min H150i Pro passar dessbättre med original backplate, hade den inte gjort det hade jag använt en Wraith Prism medan jag väntat på kit och ställt ner TDP till 105W. Har ett gäng sådana på hyllan sen tidigare Ryzen-köp ....

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Finns block för AM5.
https://www.ekwb.com/shop/catalogsearch/result/?q=Am5

Update! My bad. Såg att det va pre-order nu. :/

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2