Priskoll: Geforce RTX 4090 från partnertillverkare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

”Problemet” var att allt skickades för manuell granskning till Qliro och när den inte går igenom så avbokas ordern hos Inet. Trots att jag ringt både Inet och Qliro och bett båda om att få betala på stört innan de ens hunnit med sin ”manuella” granskning så går inte det. Qliro/Inet kunde inte granska den manuellt/ändra när jag hade dom på luren så det lär absolut vara någon algoritm som tar beslutet och returnerar till Inet.

Ska väl tillägga att jag hade innestående ordrar som väntade leverans hos inet på betydligt mer än vad 4090 kostar. Förskottsbetalar aldrig prylar som står ”förväntas i lager (datum)”

Men som sagt, bara gå vidare. Hittade kort i lager på annat ställe.

Den gick dock igenom för mig och ordern finns kvar hos inet.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Trots ekonomisk kris och folk som håller i plånböckerna hårdare än någonsin, så lyckas det ändå sälja slut.
För mig är det helt obegripligt hur man kan köpa ett grafikkort för nästan 30k när en recession står inför dörren.

Har man obegränsat med pengar och förstånd, kanske det är bra ett köp, vad vet jag.
Tycker det är vidriga priser, blir nästan bara irriterad när jag ser recensioner som hyllar prestandan. Det är ju pris/prestanda och prisvärdhet som borde premieras framförallt tycker jag.

Dom köps genom egna eller andras företag. Knappast med nettopengar.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Riksbanken lär fortsätter höja räntorna. Köpkraften är fortfarande alldeles för stark om dessa ryker.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Dom köps genom egna eller andras företag. Knappast med nettopengar.

Vadå knappast med nettopengar, tror du alla hårdvaruentusiaster är företagsägare? Mycket copium samt fakta tagen rakt från baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Trots ekonomisk kris och folk som håller i plånböckerna hårdare än någonsin, så lyckas det ändå sälja slut.
För mig är det helt obegripligt hur man kan köpa ett grafikkort för nästan 30k när en recession står inför dörren.

Har man obegränsat med pengar och förstånd, kanske det är bra ett köp, vad vet jag.
Tycker det är vidriga priser, blir nästan bara irriterad när jag ser recensioner som hyllar prestandan. Det är ju pris/prestanda och prisvärdhet som borde premieras framförallt tycker jag.

i USA kostar det samma som när 3090 kom, så ingen skillnad i pris alls.

Det är den svenska politiken som försvagat vår valuta, som skapar den största skillanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esafesa:

Det är den svenska politiken som försvagat vår valuta, som skapar den största skillanden.

Du menar den ryska...?

Permalänk
Medlem

*xxxxx person får inte tag på ett grafikkort*
Äh jag vill inte ha något nytt grafikkort ändå då jag sitter på ett RTX/AMDxxxxx - kommentarerna haglar tätt

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Vadå knappast med nettopengar, tror du alla hårdvaruentusiaster är företagsägare? Mycket copium samt fakta tagen rakt från baken.

Tja, dom jag känner som på något vis har teknikprylar som hobby har antingen sätt till att jobba på ett företag som hjälper dom införskaffa dom eller dragit igång någon form av verksamhet för att komma åt bruttopengarna.Iaf ett 50-tal.

Jag känner däremot ingen låg- eller medelinkomsttagare som skulle få för sig att lägga en eller flera månadslöner på ett grafikkort - oavsett deras kall till datorer. Och börjar folk köpa sånt på avbetalning...ja då har vi en helt annan diskussion för det där är ju bara dumt på riktigt.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Du menar den ryska...?

Nej, även om invasionen aldrig hänt. Så hade den svenska kronan sjunkit som en sten. För det är ränteläget som är den största boven i dramat, inte kriget. Så länge amerikanska räntor ligger betydligt högre än svenska, så kommer svenska kronan vara försvagad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pluffo:

Man kan såklart sänka produktionen och öka priset såsom du skriver om i första stycket om detta nu skulle vara lönsamt, vilket det kan vara i vissa situationer exempelvis när det kommer till handväskor som Chanel gör. Så om ett bilföretag tror att de kan tjäna mer pengar genom att öka priset med tio gånger så bör de köra (höhö) på.

Vad man helt klart kan konstatera är dock att om man kan tömma sina lager på en halv sekund med nuvarande prissättning och produktionstakt så kan man öka priset utan att för den sakens skull sälja färre enheter, vilket alltså innebär att man kan göra en större vinst. Sedan kan man, såsom du skriver, sänka priset i takt med att de som är villiga att betala mer för att få vara först redan har handlat.

Sen är väl frågan hur många som skulle betala säg 40 000kr nu om de vet att de sänks till 25 000kr ett litet tag efter. Några, såklart, men kanske skulle man döda efterfrågan direkt? Å få motsatt effekt?

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk
Medlem

Om jag inte minns fel så sa nvidia själva att 40 serien skulle få högre ingångspris för att inte slå ut 30 serien som de vill tömma lagren på. Sen tror jag personligen knappast på en rejäl prissäkning inom 6 månader heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aje:

Tja, dom jag känner som på något vis har teknikprylar som hobby har antingen sätt till att jobba på ett företag som hjälper dom införskaffa dom eller dragit igång någon form av verksamhet för att komma åt bruttopengarna.Iaf ett 50-tal.

Jag känner däremot ingen låg- eller medelinkomsttagare som skulle få för sig att lägga en eller flera månadslöner på ett grafikkort - oavsett deras kall till datorer. Och börjar folk köpa sånt på avbetalning...ja då har vi en helt annan diskussion för det där är ju bara dumt på riktigt.

Tror du det är någon / några som köpt 4090 på avbetalning?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bizzro:

Nej, även om invasionen aldrig hänt. Så hade den svenska kronan sjunkit som en sten. För det är ränteläget som är den största boven i dramat, inte kriget. Så länge amerikanska räntor ligger betydligt högre än svenska, så kommer svenska kronan vara försvagad.

Den största kanske, men inte enda. Dessutom så kan det mkt väl vara så att försiktigheten mot räntehöjningar kan ha kopplingar mot den negativa påverkan av ekonomin i EU kriget har.

Oavsett så är svag valuta mot dollarn inte ett problem isolerat till Sverige.

Permalänk
Medlem

Gynna ett företag som pissar på sina kunder och envisas med att ligga på minst 60% marginal? Aldrig!

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Så märkliga resonemang när det kommer till prissättning.
En hobby och kanske rent av en livsstil som inte kostar mer än 25k på ett par års sikt, är väl inte ändå inte kostsamt?
Visst prislappen är hög, jag heller inte beredd att lägga dessa pengar, men det handlar mer om intresse och prioritering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Så märkliga resonemang när det kommer till prissättning.
En hobby och kanske rent av en livsstil som inte kostar mer än 25k på ett par års sikt, är väl inte ändå inte kostsamt?
Visst prislappen är hög, jag heller inte beredd att lägga dessa pengar, men det handlar mer om intresse och prioritering.

Vad är intresset egentligen? Många här på Sweclockers har ett PC-intresse grundat i att spela dataspel. Och om det är grunden till att PC-hårdvara är intressant är grafikkort för 25000:- löjligt. Den förkrossande majoriteten av spel och spelare vinner i praktiken ingenting på RTX4090 prestanda, man får göra som digital foundry och rendrera spel i 4k, extrahera enskilda frames och förstora dem 3-5 gånger och sedan växla direkt mellan före och efter för att se skillnad. Hur mycket mer kul man faktiskt har med ett grafikkort för 25000 vs ett för 3000 är den egentliga frågan för någon som är intresserad av spelande. Och svaret är glasklart - inte tillräckligt. Eller ens alls.

Men det kan ju också vara prylshoppingen som är intresset - reservoarpennor, ficklampor, japanska köksknivar….då spelar själva användandet ingen roll, det roliga består i den nya prylen. Som är ny! Det är kul! Och det är också vanligt här på Sweclockers, vi har ju trådar där folk visar upp sina senaste inköp för varandra, grafikkort, kylskåp, pudel….

Det är på sätt och vis självklart att när de här olika perspektiven möts i en och samma tråd så är folk naturligtvis inte överens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Hur mycket mer kul man faktiskt har med ett grafikkort för 25000 vs ett för 3000 är den egentliga frågan för någon som är intresserad av spelande. Och svaret är glasklart - inte tillräckligt. Eller ens alls.

Det där gäller ju alla high end produkter. Inte bara inom datorkomponenter. Så har det alltid varit.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Loggade in 15:10 i går och då var alla kort slut.
Nån som vet när dom kommer få in fler 4090? Var det så här i alla länder att hela lagret bara försvann på några minuter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Så märkliga resonemang när det kommer till prissättning.
En hobby och kanske rent av en livsstil som inte kostar mer än 25k på ett par års sikt, är väl inte ändå inte kostsamt?
Visst prislappen är hög, jag heller inte beredd att lägga dessa pengar, men det handlar mer om intresse och prioritering.

Exakt. Har själv haft många hobbyn genom åren såsom fiske, fotografering, hemmabio-bygge mm. Alla dessa har varit rejält mycket dyrare än PC-byggandet. På den tiden låg ett hyfsat Canon-L objektiv ofta på allt från 15 till 25 tusen kronor. Minns att jag spenderade minst 5-7 tusen kronor i månaden på fiske i flera år, ibland mycket mer. Bara projektorn till hemmabiot gick på nästan 30 tusen.

Allt handlar om prioriteringar i livet. Hobbyn är aldrig billiga. Sen är ett 4090 främst för entusiaster. Är man casual gamer så bör man inte ens titta på 4090 och dess prislapp i överhuvud taget. Det är lite som att vara amatörfotograf och börja snegla på Canons RF (L) objektiv, helt meningslöst.

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClockPet:

Ni som har köpt på Inet: vad står det i era orderbekräftelser? Jag köpte ett Asus TUF och fick orderbekräftelse på mejlen 15:06. När jag klickar in på orderstatus står det "I lager 2022-11-14" med en gul ruta framför. Några som har grön ruta och snabbare leverans? Hamnade jag i kö till nästa batch kanske? Frågade Inet men de kunde inte svara på det. Hoppas att det i så fall blir leverans senast det datumet och inte som när jag köpte ett 3080 och fick vänta ca 11 månader.

Som du säger vet inte Inet när nästa batch kommer in. Man kan ju hoppas på tidigare än om en månad då ryktet säger att det finns mängder med kort hos grossister. Tror inte det blir som med 3080 då 3080 verkligen inte fanns i lager någonstans samt nog beställdes i flera gånger högre antal än svindyra 4090.

Skrivet av Kroella:

Det står så på min med, men samtidigt i orderbekräftelsen står den leverans den 13/10 så man får väl bara hålla tummarna.

Det är nästan så att man hade velat se en tråd om saken

Skrivet av LeonHart:

Så Inet kunde inte svara heller? Jag fick orderbekräftelse 15:02 och det står samma som för dig.

Vem tycker sinnet man ska fråga när de själva inte kan svara?

EDIT: Nu har jag fått grön bock och bokad.

Så tilldelningen skedde senare på eftermiddagen? Den gröna bocken är ju exakt det man vill se

Skrivet av Tarasus:

Samma för mig, var gul förut med lev.datum i november. Nu grön och "bokad".
Får väl se vad som händer under kvällen.

När fick du din orderbekräftelse?

Skrivet av tRevz:

Vad hände med Webhallen? Fick dom inte in ett enda TUF non oc? Hängde där eftersom ASUS korten listades så tidigt så tänkte väl att dom skulle ha ett fint lager.. borde kört på Inet >__>

Ringde dem (tog en bra stund att komma fram) och de bekräftade att de inte hade fått in TUF non-OC denna gången men att den skulle dyka upp om 1-2 veckor. MSI Gaming Trio (non X) hade de inte fått alls, vilket är en annan väldigt populär modell med tanke på priset.

Skrivet av akjells:

Loggade in 15:10 i går och då var alla kort slut.
Nån som vet när dom kommer få in fler 4090? Var det så här i alla länder att hela lagret bara försvann på några minuter?

Ja det är definitivt den springande punkten just nu Sen tog korten inte slut så fort i alla länder efter vad jag läst, så tilldelningen till Sverige kanske helt enkelt var mindre? Vi är trots allt inte så många i vårt land.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av akjells:

Loggade in 15:10 i går och då var alla kort slut.
Nån som vet när dom kommer få in fler 4090? Var det så här i alla länder att hela lagret bara försvann på några minuter?

Det verkar så.. trodde att det skulle ta mycket längre tid pga priserna.
Vi får väl se om korten börjar dyka upp på blocket/tradera.

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus|Ryzen 7600X / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @6000 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | SteelS Apex 7 | Razer Viper Ultimate | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Galen Gurka:

Det ni som undrar hur de blir slutsålda så fort glömmer är att det finns gott om folk som arbetar med rendering, ML och annat där man behöver snabba grafikkort. Jag hade aldrig någonsin lagt så här mycket pengar på ett grafikkort bara för gaming, men när man jobbar med 3D-animation är det en helt annan femma.

Förvisso men tror det är många som länsar kontona för att köpa det senaste vilket är galenskap i dessa tider imo, det är just den spontana hetsen jag kan tycka kan bli farlig för vissa som inte tänker ekonomiskt och bara kortsiktigt

Men har absolut inget emot att man köper ett dyrt graffe då det är en investering i sin hobby!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jag förundras lite över oförståelsen från vissa. Sweclockers består främst av nördar, med ingenjörsexamen i storstadsregioner. En normal lön för en sådan i åldern 30-40 är enkelt räknat 45-55k brutto. Det är inte ofantlig rikedom, men 22-25k för ett grafikkort kräver liksom inte SMS-lån.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

"Sweclockers består främst av nördar, med ingenjörsexamen i storstadsregioner. En normal lön för en sådan i åldern 30-40 är enkelt räknat 45-55k brutto."

Här kommer en typisk: Har du källa på detta?

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|

Permalänk
Skrivet av superapan:

Jag förundras lite över oförståelsen från vissa. Sweclockers består främst av nördar, med ingenjörsexamen i storstadsregioner. En normal lön för en sådan i åldern 30-40 är enkelt räknat 45-55k brutto. Det är inte ofantlig rikedom, men 22-25k för ett grafikkort kräver liksom inte SMS-lån.

+1
Samma sak varje gång det släpps nått nytt och dyrt. Att folk har pengar sparade på konton för oförutsedda utgifter eller för roliga grejer är helt främmande tydligen.

Visa signatur

CPU: i9 12900K Corsair H170i Elite Capellix Push/Pull 140x6 MODERKORT: Gigabyte Z690 Aorus Master
GPU: MSI GeForce RTX 4090 SUPRIM LIQUID X RAM: 32Gb DDR5 Corsair Dominator RGB @6200Mhz CL36
MONITOR 1: Samsung 32" Odyssey Neo G8 4K 240Hz "MONITOR 2": 4K 60" Samsung TV
PSU: Asus ROG Strix 1000W HDD: 2st WD Black SN850 M.2 1tb

Permalänk
Medlem

Jag hade väntat ett par dagar. KÖP INTE på tradera. De första korten scalpas men tror inte suget efter korten är jttestort och mer kort kommer dyka upp i butikerna.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När fick du din orderbekräftelse?

15:05 är tidsstämpeln på mailet, men var nog färdig 15:02 på inet.se

Skrivet av ClockPet:

Eller hur ... Fattar inte hur svårt det ska vara att se i ordersystemet vilka som har fått ett kort. Grattis!

Det känns som att jag missade batchen som de hade i lager, för min är fortfarande gul och beräknad till 14/11. Lycka till!

Min order har nu blivit skickad idag. Kanske finns flera bakomliggande orsaker till detta, högt tryck, dom kanske inte lägger upp alla kort som tillgängliga för att sedan bearbeta rad för rad manuellt för att inte sänka sidan/systemet för mkt, eller annan valfri spekulativ tanke 🙂

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av P-son78:

Här kommer en typisk: Har du källa på detta?

En typisk till: Oavsett hur mycket man tjänar så kan man ändå leva över sina tillgångar och ha kass ekonomi, men nu är vi lite off topic så ska sluta

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gashemi:

För att efterfrågan minskat.
Krediten ges av andra (klarna, Qliro m.fl)

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Som du säger vet inte Inet när nästa batch kommer in. Man kan ju hoppas på tidigare än om en månad då ryktet säger att det finns mängder med kort hos grossister. Tror inte det blir som med 3080 då 3080 verkligen inte fanns i lager någonstans samt nog beställdes i flera gånger högre antal än svindyra 4090.

Det är nästan så att man hade velat se en tråd om saken

Så tilldelningen skedde senare på eftermiddagen? Den gröna bocken är ju exakt det man vill se

När fick du din orderbekräftelse?

Ringde dem (tog en bra stund att komma fram) och de bekräftade att de inte hade fått in TUF non-OC denna gången men att den skulle dyka upp om 1-2 veckor. MSI Gaming Trio (non X) hade de inte fått alls, vilket är en annan väldigt populär modell med tanke på priset.

Ja det är definitivt den springande punkten just nu Sen tog korten inte slut så fort i alla länder efter vad jag läst, så tilldelningen till Sverige kanske helt enkelt var mindre? Vi är trots allt inte så många i vårt land.

Märklig timing, går man nu in på Inet så är kundservice stängd idag pga utbildning 😂😂