Outlook laddar ej i Chrome

Permalänk
Medlem

Outlook laddar ej i Chrome

Tjo!

Jag har haft lite problem i någon månad tillbaka med att Google Chrome vägrar att ladda min mejl, som jag har via outlook.live.com.
Se bild nedan, denna bara står och snurrar i all oändlighet.

Rensar jag cookies/cache med t.ex CCleaner fungerar det någon dag, sen blir det samma fel igen.
Är det någon som upplever något liknande eller har någon finurlig lösning?
Kanske är detta Microsofts nya strategi för att få mig över till Edge?

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Tjo!

Jag har haft lite problem i någon månad tillbaka med att Google Chrome vägrar att ladda min mejl, som jag har via outlook.live.com.
Se bild nedan, denna bara står och snurrar i all oändlighet.

<Uppladdad bildlänk>

Rensar jag cookies/cache med t.ex CCleaner fungerar det någon dag, sen blir det samma fel igen.
Är det någon som upplever något liknande eller har någon finurlig lösning ?
Kanske är detta Microsofts nya strategi för att få mig över till Edge ?

Kör inte Outlook men har du provat att stänga av dina adblockers, plugin (röda handen?, har du flera?). Kanske de som flaggar och låser något viktigt som ska laddas.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!
Installera Custom SweC UserCSS
Glöm inte att Geeks har en egen Discord-server: discord.geeks.se

Permalänk
Medlem

Provat stänga av adblock och adblock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Kör inte Outlook men har du provat att stänga av dina adblockers, plugin (röda handen?, har du flera?). Kanske de som flaggar och låser något viktigt som ska laddas.

Skrivet av m4gnify:

Provat stänga av adblock och adblock?

Det har jag testat, gör varken till eller från när jag stänger av det.
Jag kan ju testa att rensa cookies/cache igen och stänga av adblock permanent på outlook, se om det hjälper, det har jag inte gjort kom jag på.

Visa signatur

| 9800X3D @5.4GHz | 9070 XT @3300 MHz | DDR5 @6400 MHz | Asus X870-P | Samsung 9100 PRO M2 | Corsair RM750x | MSI MAG 32" OLED | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det har jag testat, gör varken till eller från när jag stänger av det.
Jag kan ju testa att rensa cookies/cache igen och stänga av adblock permanent på outlook, se om det hjälper, det har jag inte gjort kom jag på.

Du har ingen annat plugin som kan blockera också? Privacy badger? Det du kan testa är att öppna en privat flik och se om du kommer in. Då körs inga plugin alls.

Visa signatur

Custom SweC - Optimerar utseendet på Sweclockers. 14 Mars: Nu i version 0.5.2 med nya funktioner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Du har ingen annat plugin som kan blockera också? Privacy badger? Det du kan testa är att öppna en privat flik och se om du kommer in. Då körs inga plugin alls.

Det enda jag har är två stycken adblockers, samt "scroll bar customizer".
Har fungerat utan bekymmer i flera år.

Jag får testa ditt förslag om det händer igen, rensade precis cookies/cache så problemet försvann temporärt.
Alternativ är väl att installera om Chrome och köra utan plugins för o se om det är orsaken.

Kan tilläggas att jag kör en rätt gammal Windows 10 (fem år+) installation, som nog hade mått bra av en ominstallation.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det enda jag har är två stycken adblockers, samt "scroll bar customizer".
Har fungerat utan bekymmer i flera år.

Jag får testa ditt förslag om det händer igen, rensade precis cookies/cache så problemet försvann temporärt.
Alternativ är väl att installera om Chrome och köra utan plugins för o se om det är orsaken.

Kan tilläggas att jag kör en rätt gammal Windows 10 (fem år+) installation, som nog hade mått bra av en ominstallation.

Vad kör du mer än Adblock plus? Den bästa som finns nu är Ublock Origin, den kör jag och det fungerar riktigt bra. Om du vill rensa de sista track cookie så är ju Privacy badger ett alternativ att installera också.

Annars finns ju Firefox också, om du ändå ska börja om.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Vad kör du mer än Adblock plus? Den bästa som finns nu är Ublock Origin, den kör jag och det fungerar riktigt bra. Om du vill rensa de sista track cookie så är ju Privacy badger ett alternativ att installera också.

Annars finns ju Firefox också, om du ändå ska börja om.

Det är Adblock och Adblock Plus som jag har, var något den ena inte blockade så körde med "Plus" varianten och den andra har väl bara blivit liggande.
Privacy Badger får jag testa, aldrig kört med.

Nja tror jag vill behålla mitt Chrome, men ska det fortsätta krångla kanske man byter tillbaka, körde Firefox för massa årsen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det är Adblock och Adblock Plus som jag har, var något den ena inte blockade så körde med "Plus" varianten och den andra har väl bara blivit liggande.
Privacy Badger får jag testa, aldrig kört med.

Nja tror jag vill behålla mitt Chrome, men ska det fortsätta krångla kanske man byter tillbaka, körde Firefox för massa årsen

Kör inte Adblock alls! Det var länge sedan den var vettig att ha utan kör bara Adblock Plus, men helst ta bort båda och kör ublock origin bara.

Man får akta sig på sådana stora plugin också eftersom de kan bli uppköpta och hålla på med fuffens. Pluginen kan ju läsa av allt på alla hemsidor du är på, även inloggningar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Kör inte Adblock alls! Det var länge sedan den var vettig att ha utan kör bara Adblock Plus, men helst ta bort båda och kör ublock origin bara.

Man får akta sig på sådana stora plugin också eftersom de kan bli uppköpta och hålla på med fuffens. Pluginen kan ju läsa av allt på alla hemsidor du är på, även inloggningar.

Ok, får kolla upp detta.
Tack för tipsen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar det i edge? (Är ju chromium baserad), har också märkt strul med Outlook i Chrome ibland. Blev dock i slutändan att jag nästan gick helt över till edge..

Visa signatur

"Arguing on internet is like running in the special olympics. Even if you win you're still retarded."

Permalänk
Medlem

@pskjonte Ett alternativ är ju att köra den chromium-baserade Edge som du redan har i Windows 10. Där kan du ju ha Outlook som startsida och bara köra Edge för det syftet.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av orig_rejser:

Funkar det i edge? (Är ju chromium baserad), har också märkt strul med Outlook i Chrome ibland. Blev dock i slutändan att jag nästan gick helt över till edge..

Det är inga problem med Edge, där fungerar det som det skall.

Skrivet av Joppis:

@pskjonte Ett alternativ är ju att köra den chromium-baserade Edge som du redan har i Windows 10. Där kan du ju ha Outlook som startsida och bara köra Edge för det syftet.

Vill helst köra Chrome då jag har det synkat på fler platser, t.ex på jobbet, mobilen etc.
Två webbläsare vill jag inte heller använda...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Uppdatering:
Har ej hänt igen sen jag rensade cookies och stängde av adblockers.
Tack för hjälpen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag såg på din skärmdump att du använder den nu förlegade reklamblockeraren AdBlock Plus. Denna kan jag inte råda någon att fortsätta använda, utan du bör istället gå över till uBlock Origin.

https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpal...
https://microsoftedge.microsoft.com/addons/detail/ublock-orig...

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2690, 272GB, 3TB SSD, Nvidia Tesla P4
XCP-ng Node - Dell PowerEdge R720xd, Xeon E5-2697v2, 256GB, 2TB SSD
Xpenology Storage - SuperMicro X10SLL-F/SC825TQ, Xeon E3-1231 v3, 16GB, 90TB HDD
Xpenology Backup - Dell PowerEdge R230, Xeon E3-1220v6, 16GB, 12TB HDD

Permalänk
Medlem

Problemet är tillbaka.

Rensar jag cookies på "outlook.com", försvinner det.
Så något är galet där.
Fungerar även i inkognito fönstret.

Jag satte en "rensa cookies när man stänger fönstret" på outlook.com
Så det borde avhjälpa problemet.
Lite workaround kanske, jag undrar fortfarande vad det riktiga problemet kan vara.

Nästa steg är väl ominstallation av programmet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pitr-:

Jag såg på din skärmdump att du använder den nu förlegade reklamblockeraren AdBlock Plus. Denna kan jag inte råda någon att fortsätta använda, utan du bör istället gå över till uBlock Origin.

https://chrome.google.com/webstore/detail/ublock-origin/cjpal...
https://microsoftedge.microsoft.com/addons/detail/ublock-orig...

Tack, fick det tipset redan längre upp i tråden!

EDIT:
Läste lite på github där, så blir att prova denna, verkar lite effektivare får jag erkänna.

Visa signatur